هر آنچه درباره پلتفرم آینده Gaming Hub سامسونگ باید بدانید

گیمینگ هاب سامسونگ؛ فراگیرترین تجربه بازی در تلویزیون

پلتفرم گیمینگ هاب سامسونگ (Gaming Hub) می‌خواهد مکانی که همه سرویس‌های بازی شما را گرد هم می‌آورد، فاصله بین استریم ابری و بازی‌های کنسولی را پر کند.

پلتفرم گیمینگ هاب سامسونگ (Gaming Hub) می‌خواهد مکانی که همه سرویس‌های بازی شما را گرد هم می‌آورد، فاصله بین استریم ابری و بازی‌های کنسولی را پر کند. این پلتفرم فراگیرترین تجربه بازی در تلویزیون است و اگر به این مساله علاقه دارید، با فاواپرس همراه باشید تا با جزییات بیشتری از آن آشنا شوید.

به تازگی شاهد معرفی تلویزیون‌های نسل جدید سامسونگ در رویداد CES 2022 بودیم که ویژگی‌هایی جذابی همچون ریموت کنترل‌های قابل شارژ از طریق امواج وای فای، پنل‌های جدید با پشتیبانی از نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتز و امکان خرید و نمایش NFT‌ها را به همراه داشتند.

در کنار این ویژگی‌ها، این مدل‌ها همچنین نخستین تلویزیون‌های سامسونگ هستند که می‌توان بدون نیاز به اتصال آن‌ها به کنسول‌های بازی یا کامپیوتر‌های شخصی، جدیدترین بازی‌ها را اجرا کنند و این به لطف پلتفرم جدیدی است که سامسونگ آن را Samsung Gaming Hub نامیده است.

سامسونگ در گذشته با شرکت‌هایی مانند مایکروسافت و سونی برای یکپارچه‌سازی ویژگی‌ها و برنامه‌های بازی همکاری کرده است، اما این آخرین دستاورد این غول فناوری کره ای، بزرگترین آن‌ها نیز محسوب می‌شود. گیمینگ هاب سامسونگ، در واقع یک پلتفرم اکتشافی یکپارچه است که دسترسی سریع و آسان به برنامه‌ها و کنسول‌های پخش بازی مورد علاقه شما را فراهم می‌کند.

این پلتفرم قرار است در اواخر سال ۲۰۲۲ راه اندازی شود و می‌تواند از سرویس‌های گیمینگ ابری گوگل استیدیا، انویدیا جی‌فورس ناو و سرویس Utomil Cloud Gaming پشتیبانی کند. علاوه بر افزایش سرعت استریم، بازیکنان می‌توانند از کنترلر‌های موجود خود برای پخش بازی‌ها از طریق این برنامه‌ها استفاده کنند و به سرعت هر کنسول متصل را مستقیماً از طریق هاب راه اندازی کنند. در اینجا قصد داریم تا شما را با این پلتفرم جدید بیشتر آشنا سازیم.

گیمینگ هاب سامسونگ

هاب گیمینگ سامسونگ چیست؟

Samsung Gaming Hub به عنوان یک پلتفرم جدید کشف جریان بازی شناخته می‌شود. اندرو ژئوگیو، مدیر سامسونگ در نمایشگاه CES ۲۰۲۲ گفت: «Hub Gaming شکاف بین سخت‌افزار و نرم‌افزار را برای ایجاد راهی ساده‌تر و آسان‌تر برای کشف و اجرای هزاران بازی از شرکای بزرگی مانند NVIDIA GeForce Now، Stadia و Utomik پر می‌کند.»

این امر تلویزیون‌های سامسونگ را به مقصدی جامع و یکجا برای هر بازی، از محبوب‌ترین برنامه‌های پخش جریانی گرفته تا راه‌انداز‌های سریع برای کنسول‌های متصل، تبدیل می‌کند. فقط با اتصال یک کنترلر، بازیکنان می‌توانند بلافاصله به آرشیو کاملی از برنامه‌هایی مانند Stadia و GeForce Now دسترسی پیدا کرده و آن‌ها را اجرا کنند.

سامسونگ همچنین ادعا می‌کند که این پلتفرم با استفاده از «فناوری بازی‌های هوش مصنوعی»، می‌تواند بر اساس عادات بازی افراد، توصیه‌هایی ویژه در صفحه اصلی ایجاد کند. البته سامسونگ هنوز نحوه عملکرد این ویژگی را توضیح نداده و مشخص نیست که این هوش مصنوعی چگونه می‌تواند چنین کار جالب توجهی را انجام دهد.

برنامه‌های پخش جریانی در گیمینگ هاب سامسونگ

تنها تعداد معدودی از اپلیکیشن‌ها تا کنون برای گیمینگ هاب سامسونگ تایید شده‌اند، اگرچه این شرکت در تلاش است تا پس از راه‌اندازی، برنامه‌های بیشتری را به این سرویس اضافه کند. اما این پلتفرم به طور مشخص از Xbox Game Pass پشتیبانی نمی‌کند و این موضوع با توجه به اینکه مایکروسافت و سامسونگ در گذشته همکاری نزدیکی با یکدیگر داشته اند، یک رخداد عجیب و البته نقطه ضعفی آشکار است.

البته باید دید آیا این دو شرکت بار دیگر برای آوردن Game Pass به Gaming Hub شریک خواهند شد یا خیر. در مقطعی در گذشته، سامسونگ PlayStation Now را نیز از طریق تلویزیون‌های هوشمند خود عرضه می‌کرد، اما این پشتیبانی در سال ۲۰۱۷ به پایان رسید و PlayStation Now در برنامه پشتیبانی گیمینگ هاب سامسونگ نیز دیده نشد. از جمله سرویس‌های گیمینگ ابری تأیید شده در گیمینگ هاب سامسونگ می‌توان به گوگل استیدیا، انویدیا جی‌فورس ناو و سرویس Utomil Cloud Gaming اشاره کرد.

گیمینگ هاب سامسونگ

تلویزیون‌های پشتیبانی کننده از گیمینگ هاب سامسونگ

سامسونگ مدل دقیق تلویزیونی را که از Gaming Hub پشتیبانی می‌کنند، معرفی نکرده، اما این غول فناوری کره جنوبی رسماً اعلام کرده است که این تلویزیون در شمار تلویزیون‌ها و مانیتور‌های هوشمند عرضه شده در سال ۲۰۲۲ خواهد بود.

این شرکت مجموعه‌ای از تلویزیون‌های Micro LED، Neo QLED و Lifestyle را در نمایشگاه CES ۲۰۲۲ معرفی کرد که همگی قرار است در سال ۲۰۲۲ روانه بازار شوند، بنابراین می‌توانیم فرض کنیم که حداقل برخی از این تلویزیون‌ها از Samsung Gaming Hub پشتیبانی می‌کنند. این تلویزیون‌های همچنین مانند بسیاری از لوازم الکترونیکی سامسونگ، توسط تایزن، یک سیستم عامل مبتنی بر لینوکس، تغذیه خواهند شد.

کنترلر‌های پشتیبانی کننده از گیمینگ هاب سامسونگ

اگرچه به طور مشخص ذکر نشده که این پلتفرم از کدام کنترلر‌هایی پشتبانی می‌کند، اما به نظر می‌رسد که با طیف گسترده‌ای از بهترین کنترلر‌ها سازگار باشد. سامسونگ به این نکته اشاره کرد که افراد می‌توانند کنترلر‌های مورد علاقه خود را با این سیستم جفت کنند، که ظاهراً نشان می‌دهد شامل کنترلر‌های Xbox، PlayStation و Stadia باشد.

لازم به ذکر است که تلویزیون‌های سامسونگ قبلاً به افراد اجازه می‌دادند تا این کنترلر‌ها را از طریق بلوتوث به دستگاه متصل کنند. جالب‌تر این است که وبسایت The Verge گزارش می‌دهد که این سیستم عامل از ورودی‌های کنترل‌کننده عبوری نیز پشتیبانی می‌کند، به این معنی که در تئوری، بازیکنان می‌توانند از یک کنترلر برای اجرای بازی‌های ابری و بازی‌های کنسول در تمامی سرویس‌های پشتیبانی‌شده، بدون نیاز به جابجایی به جلو و عقب استفاده کنند.

گیمینگ هاب سامسونگ

پشتیبانی از پلی استیشن و ایکس باکس در گیمینگ هاب سامسونگ

اگرچه به نظر می‌رسد تمرکز اصلی Samsung Gaming Hub روی بازی‌های استریم است، اما به گیمر‌های کنسول نیز پاسخ می‌دهد. از طریق صفحه اصلی هاب می‌توانید به راحتی به هر کنسولی مانند PS5 یا Xbox Series X که متصل به تلویزیون است، دسترسی داشته باشید و همه چیز را روی یک صفحه قرار دهید تا تجربه‌ای ساده‌تر داشته باشید. با این حال متأسفانه، به نظر نمی‌رسد که گیمینگ هاب سامسونگ از Xbox Game Pass به عنوان یک برنامه جداگانه، حداقل در زمان راه اندازی، پشتیبانی کند. البته سامسونگ خاطرنشان می‌کند که پشتیبانی از Stadia، GeForce Now و Utomik تازه شروع کار هستند و تعداد بیشتری در آینده اضافه خواهند شد.

تاریخ عرضه گیمینگ هاب سامسونگ

گفته می‌شود Samsung Gaming Hub در اواخر سال ۲۰۲۲ روی تلویزیون‌های منتخب عرضه خواهد شد، اما این شرکت تاریخ یا چارچوب زمانی دقیقی را برای «اواخر سال» ارائه نکرده است. مردم می‌توانند از طریق Smart Hub جدید ۲۰۲۲ در تلویزیون‌های سامسونگ، در منوی اصلی پیمایش در دسته‌های Gaming، Media و Lifestyle به آن دسترسی داشته باشند.

 

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.