اجرای پروژه سندباکس بانک مرکزی به شرکت ملی انفورماتیک سپرده شد

اجرای پروژه سندباکس بانک مرکزی به شرکت ملی انفورماتیک سپرده شد، پیش از این شرکت شاپرک مسئول اجرای این پروژه بود.

به گزارش فاواپرس، به نظر می‌رسد این اقدام به دلیل تسریع در روند اجرای پروژه سندباکس صورت گرفته است.

طبق مصوبه هیات دولت در تاریخ ۱۳ آبان ۹۷ بانک مرکزی موظف شده بود در حوزه‌های نوآورانه‌ای که در آن مقررات‌گذاری نشده است به منظور گسترش نوآوری در حوزه‌ فناوری‌های پرداخت الکترونیکی نسبت به ایجاد فضای آزمون نوآوری با زیرساخت‌های مورد نیاز بانکی پرداختی اقدام کند.

هرچند این مصوبه مقرر کرده بود مقدمات اجرایی این سندباکس در طول یک ماه فراهم شود اما شرکت ملی انفورماتیک در تیرماه ۹۹ به عنوان بازوی فناوری بانک مرکزی اقدام به برگزاری مناقصه‌ای دومرحله‌ای به منظور ارزیابی و انتخاب مشاور ذی‌صلاح برای اجرای پروژه «سندباکس بانک مرکزی» کرد.

در نهایت اما معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی وعده داد این پروژه تا بهار ۱۴۰۰ به بهره‌برداری خواهد رسید. تشکیل کارگروه مدیریت یکپارچه محیط‌های آزمون در نهایت موجب شد بانک مرکزی طرح خود را برای تشکیل سندباکس به این کارگروه ارائه دهد اما به نظر می‌رسد به سبب محقق نشدن سندباکس بانک مرکزی، اجرای این پروژه به شرکت ملی انفورماتیک واگذار شد.

هم‌اکنون با تحویل پروژه از سمت شاپرک به شرکت ملی انفورماتیک مقرر شده است ظرف چند هفته آینده با دریافت مصوبات تکمیلی برای اجرایی شدن آن، این طرح به اجرا درآید.

در صورت تشکیل سندباکس بانک مرکزی این دومین سندباکس تخصصی (محیط‌های آزمون‌ بخشی) خواهد بود که تشکیل خواهد شد. پیش از نیز سندباکس بورس تشکیل شده است و طرح‌های نوآورانه برای اجرایی شدن د رحوزه بازار بورس در محیط آزمون بورس ارائه می‌شوند.

با انتخاب علی‌ عبدالهی به عنوان مدیرعامل شرکت ملی انفورماتیک، که پیش از این دبیر کارگروه مدیریت یکپارچه محیط‌های آزمون بود، پیش‌بینی می‌شود اجرای این طرح با سرعت بیشتری پیگیری شود.

 

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.