تسلا از پذیرش دوج کوین برای خرید برخی محصولات خود خبر داد

تسلا غول خودروهای الکتریکی، از ساعاتی قبل برخی محصولات خود را وب‌سایت‌اش با رمزازر دوج کوین قیمت گذاری کرده است. بر اساس داده‌های وب‌سایت CoinMarketCap، بعد از اعلام این خبر، قیمت این رمزارز جنجالی بیش از 13.33 درصد افزایش پیدا کرده است.

برخی از کاربران توییتر، از جمله «بیلی مارکوس»، بنیانگذار دوج کوین از قرارگیری نماد دوج در کنار تسلا خبر داده‌اند. البته گفتنی است تسلا، دوج کوین را برای خودروهای برقی قبول نمی‌‌کند، اما امکان خرید برخی محصولات با این ارز دیجیتال وجود دارد. برای مثال امکان خرید تسلا Cyberquad که یک دوچرخه چهارچرخ 1900 دلاری مخصوص کودکان است با دوج‌کوین وجود دارد.

پذیرش دوج کوین توسط تسلا

پیش از این  ایلان ماسک مدیرعامل تسلا از پذیرش دوج کوین خبر داده بود و توجه نشان دادن وی به این ارز دیجیتال باعث شده بود در بازار مورد توجه قرار گیرد. اوایل هفته جاری، یک مهندس نرم افزار متوجه شده بود که تسلا امکان اضافه کردن پرداخت با دوج کوین را به وب‌سایت خود آزمایش می‌کند و حالا مشخص شده بررسی وی دور از واقعیت نبوده است.

گفتنی است تسلا در بخش پرسش‌های متداول خود تاکید کرده که به غیر از دوج کوین هیچ رمزارز دیگری را نمی‌پذیرد. این غول خودروهای الکترونیکی در ماه می 2021 از پذیرش بیت کوین برای خرید محصولات خود خبر داد، اما به دلیل برخی نگرانی‌های زیست محیطی از انجام این کار منصرف شد.

پذیرش دوج کوین توسط تسلا

در زمان نگارش این خبر قیمت این رمز ارز با رشد 13.33 درصدی طی 24 ساعت گذشته به 0.194 دلار افزایش پیدا کرده است و باید دید این روند صعودی آیا متوقف می‌شود یا سیر صعودی بیشتری را طی می‌کند.

برخی تحلیلگران بازار معتقد هستند که به دلیل تصمیم تسلا، قیمت دوج‌کوین جهش پیدا کرده و اکنون در تلاش است تا مقاومت 0.20 دلاری را بشکند. اگر دوج‌کوین بتواند از سد مقاومتی را بشکند، ممکن است بتواند قیمت‌های بالاتری را تجربه کند. اما اگر چنین اتفاقی رخ ندهد ممکن ایت حرکت نزولی را آغاز کند.

پذیرش بیت کوین توسط تسلا نیز در ماه می 2021 توانست بر قیمت این رمزارز محبوب تاثیرگذار باشد و باید دید همین روال چه آینده‌ای را برای دوج‌کوین رقم می‌زند.

 

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.