امسال اولین کلاس درس مجازی در متاورس برگزار می‌شود

یک مدرسه هیات امنایی در فلوریدا ایالات متحده قصد دارد اولین کلاس درس مجازی جهان را با کمک متاورس و هدست‌های واقعیت مجازی ایجاد کند.

یک مدرسه هیات امنایی در فلوریدا ایالات متحده قصد دارد اولین کلاس درس مجازی در متاورس را برگزار کند.

تاکنون پروژه‌های مختلفی برای متاورس معرفی شده‌اند که قابلیت‌هایی از جمله بازی، معاشرت با دیگران و خرید را در اختیار کاربران قرار داده است. اکنون مسئولان حوزه آموزش در حال ارائه روش‌هایی هستند تا آموزش و تحصیل را نیز به این دنیای دیجیتال وارد کنند.

امکان برگزاری کلاس‌های درس در متاورس

«اوپتیما کلاسیکال آکادمی» یک مدرسه هیات امنایی در فلوریدا ایالات متحده، از این فناوری جدید استقبال کرده و قصد دارد از آگوست سال 2022 کلاس‌هایی را به صورت مجازی در متاورس برگزار کند. برای حضور در کلاس‌های مجازی، این مدرسه قصد دارد تا 1300 دانش آموز خود را به هدست‌های «اوکلوس» Oculus شرکت متا مجهز کند.

دانش آموزان در این کلاس‌ها می‌توانند دوره تحصیلی و همچنین در جلسات زنده واقعیت مجازی آن، پروژه‌ها و وظایف برنامه ریزی شده خود را انتخاب کنند.

نکته مهم اینکه، با وجود قابلیت‌های متاورس، دانش آموزان می‌توانند در کلاس‌های تاریخ خود از مکان‌های مختلفی مانند روم باستان یا دفتر کاخ سفید (محل کار رسمی رئیس جمهور ایالات متحده) بازدید کنند و همچنین در درس نجوم، بررسی و تماشا دقیق سیارات و ستاره‌ها نیز برای آن‌ها امکان پذیر خواهد بود.

اولین کلاس درس مجازی در متاورس

دانش آموزان با حضور در این کلاس‌های مجازی باید چهار ساعت را صرف آموزش و تحصیل کنند و سپس چهار ساعت دیگر را می‌توانند برای مطالعه مستقل و دروس تکمیلی خود وقت بگذارند.

مدرسه اشاره شده در این گزارش می‌گوید «اولین کلاس درس مجازی جهان» را ایجاد خواهد کرد و توضیح می‌دهد که با کشف و استفاده از روش‌های جایگزین برای دسترس به دانش آموزان، قصد دارد تا نگرانی‌های ناشی از همه گیری ویروس کرونا و گونه‌های مختلف آن را برطرف کند.

تاکنون پروژه‌های مختلفی در حوزه متاورس ایجاد شده‌اند که قابلیت‌ها جدیدی را در اختیار کاربران و مردم قرار می‌دهند. به عنوان مثال شرکت دیزنی اخیرا اعلام کرد که قصد دارد در پارک‌های خود برای بازدیدکنندگان قابلیت‌های واقعیت مجازی ایجاد کند.

 

 

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.