قیمت تیگو 8 پرو در ایران، 3 برابر منطقه است!

مدیران خودرو شب گذشته از محصول جدید خود رونمایی کرد. اما قیمت تیگو 8 پرو، واکنش‌هایی را ایجاد کرده است.

به گزارش فاواپرس،‌ شرکت مدیران خودرو شب گذشته از محصول جدید خود رونمایی کرد. اما قیمت تیگو 8 پرو، واکنش‌هایی را ایجاد کرده است. این خودرو در کشورهای منطقه یک سوم نرخی که شب گذشته اعلام شد به فروش می‌رسد.

قیمت تیگو 8 پرو در ایران چقدر است؟

مدیران خودرو، قیمت تیگو 8 پرو را یک میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان اعلام کرد؛ یعنی سه برابر نرخی که همین محصول در منطقه به فروش می‌رسد. برخی از کاربران فضای مجازی معتقدند با قیمت اعلام شده برای این خودروی چینی، می‌توان در بازار آلمان یک شاسی‌بلند لوکس را خریداری کرد.

قیمت تیگو 8 پرو در ایران، 3 برابر منطقه!

ارزش واقعی تیگو 8 پرو چقدر است؟

فربد زاوه، کارشناس صنعت خودرو در گفتگویی گفت: ارزش یک خودرو را کارخانه و بازار تعیین می‌کنند اما من حاضر نیستم چنین مبلغی را برای این خودرو پرداخت کنم.

او در مورد قیمت تیگو 8 پرو افزود: این خودروها با دلار نیمایی وارد و مونتاژ می‌شوند. بر این اساس، مدیران‌خودرو، چری ۸ را ۷۰ هزار دلار به فروش می‌رساند.

زاوه توضیح داد: اما مردم به دلار نیمایی دسترسی ندارند و با دلار آزاد این محصولات را خریداری می‌کنند، در نتیجه قیمت این خودرو معادل ۶۲ هزار دلار است.

این کارشناس ادامه داد: چرا حاکمیت با ممنوعیت واردات باعث شده است مردم احساس کنند خودرویی به سه برابر قیمت فروخته می‌شود. در صورتی که آنها حق انتخاب هم ندارند.

او تاکید کرد: اگر واردات آزاد بود با همین قیمت‌ها می‌توانستیم خودروهای بهتری را خریداری کنیم.

معرفی تیگو 8 پرو

تیگو۸ پرو که اخیرا در بازار چین، برزیل، روسیه، آمریکای جنوبی و خاورمیانه معرفی شده، یک شاسی‌بلند ۷ نفره است.

رادار نقطه کور، سیستم پایداری الکترونیکی، سیستم ضد لغزش، کنترل در سربالایی و پائینی و شش عدد ایربگ از جمله امکانات آن است.

این خودرو در زمینه ایمنی نیز دارای امکاناتی چون ACC پرسرعت (سیستم کروز تطبیقی)، ICA (سیستم یکپارچه کروز کمک) و AEB (ترمز اضطراری خودکار) است.

موتور بکار رفته در تیگو۸ پرو از نوع ۱٫۶ لیتری TGDI (توربو با تزریق سوخت مستقیم) است.

این موتور ۱۹۷ اسب بخار و ۲۹۰ نیوتن گشتاور را به وسیله یک گیربکس هفت سرعته اتوماتیک دو کلاچه به چرخ های جلو منتقل می‌کند.

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.