مایکروسافت شرکت اکتیویژن بلیزارد را با مبلغ 68.7 میلیارد دلار می‌خرد

مایکروسافت می‌خواهد بطور جدی‌تر در دنیای بازی‌های ویدیویی حضور داشته باشد و ظاهرا برای رسیدن به چنین هدفی، می‌خواهد سرمایه‌گذاری زیادی کند.

در همین راستا، ردموندی‌ها از خرید شرکت اکتیوژن بلیزارد، توسعه‌دهنده و ناشر برخی از محبوب‌ترین بازی‌ها مانند Call of Duty و Warcraft با مبلغ 68.7 میلیارد دلار خبر داده‌اند تا تبدیل به بزرگترین خرید این کمپانی شود. مایکروسافت با این خرید، تبدیل به سومین شرکت بزرگ دنیای بازی‌ها از نظر درآمد محسوب می‌شود و پس از تنسنت و سونی قرار می‌گیرد.

مایکروسافت می‌خواهد اکثر بازی‌های اکتیوژن را پس از نهایی شدن خریدش، به سرویس ایکس باکس گیم پس اضافه کند. با تصاحب اکتیوژن، ردموندی‌ها به ‌زودی بازی‌های مطرحی مانند وارکرفت، دیابلو، اووراچ و کالاف دیوتی را منتشر خواهند کرد.

مدیر ایکس باکس، «فیل اسپنسر» از انتشار این بازی‌ها خبر داده: با نهایی شدن قرارداد، ما اکثر بازی‌های اکتیوژن بلیزارد را درون ایکس باکس گیم پس و پی‌سی گیم پس منتشر خواهیم کرد. اکتیوژن بلیزارد بازی‌های‌ فوق‌العاده‌ای دارد.

مایکروسافت جایگاهش را در دنیای گیم محکم‌تر می‌کند

ایکس باکس گیم پس هم اکنون 25 میلیون مشترک دارد، اما ردموندی‌ها می‌خواهند این تعداد را افزایش دهند و در همین راستا، به خرید استودیوهای بازی‌سازی ادامه می‌دهند.

خرید اخیر مایکروسافت تقریبا یکسال پس از تصاحب «بتسدا سافت‌ورکز» به نام «ZeniMax Media» با مبلغ 7.5 میلیارد دلار صورت می‌گیرد. در آن زمان، این تصاحب باعث شد استودیوهای ایکس باکس گیم به 23 مورد برسد و باعث تقویت چشمگیر ایکس باکس گیم پس شود.

خرید اکتیوژن بلیزارد توسط ردموندی‌ها در حالی صورت می‌گیرد که این کمپانی با اتهامات آزار جنسی زیادی روبه‌رو است و مدیرعاملش، «رابرت کوتیک» تحت فشار زیادی قرار دارد. با این وجود، مایکروسافت برنامه‌ای برای کنار گذاشتن کوتیک ندارد و فعلا مدیرعامل اکتیوژن باقی می‌ماند. با این حال با نهایی شدن قرارداد، شاید وضعیت تغییر کند.

این احتمال وجود دارد که در آینده، کوتیک از این سمت کنار گذاشته شود و فرد دیگری جایگزین وی شود. البته مایکروسافت گفته که کوتیک باید به صورت مستقیم به اسپنسر، مدیر بخش گیمینگ این کمپانی گزارش دهد.

با تصاحب اکتیوژن توسط ردموندی‌ها، رقابت در دنیای بازی‌های ویدیویی شدت می‌گیرد و جایگاه ایکس باکس در بازار بهبود می‌یابد، چرا که یکی از کمبودهای کنسول بازی مایکروسافت در مقابل سونی و پلی استیشن، کمبود بازی‌های انحصاری و باکیفیت بوده است. حالا باید منتظر ماند و دید سونی چه واکنشی به این اقدام ردموندی‌ها نشان می‌دهد و آیا ژاپنی‌ها به سراغ خرید یکی از غول‌های بازی‌سازی می‌روند یا خیر.

 

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.