600 هزار نصب در ماه برای سرویس جدید تبلیغات هوشمند بازار

رویداد آنلاین تبلیغات در بازار ۱۴۰۰ عصر امروز با سخنرانی برخی مدیران مارکتینگ شرکت‌های استارت‌آپی بزرگ و ارائه تجربیات شرکت‌هایی برگزار شد که از سرویس تبلیغات در بازار استفاده‌ کرده بودند.

تبلیغات هوشمند بازار جدیدترین محصول تبلیغاتی کافه بازار است که توانسته به ۶۰۰ هزار نصب در ماه برسد.

رویداد آنلاین تبلیغات در بازار ۱۴۰۰ عصر امروز با سخنرانی برخی مدیران مارکتینگ شرکت‌های استارت‌آپی بزرگ و ارائه تجربیات شرکت‌هایی برگزار شد که از سرویس تبلیغات در بازار استفاده‌ کرده بودند. طبق اعلام بازار در این رویداد، این وب‌سایت به افراد کمک می‌کند هر اطلاعاتی را کسب کنند که درباره تبلیغات در بازار نیاز دارند.

بخش وبلاگ تبلیغات بازار نیز در این وب‌سایت با هدف ارائه محتوا و اخبار دست‌اول برای مخاطبان راه‌اندازی شده است. در بخش آکادمی این وب‌سایت‌ نیز، آموزش‌های موردنیاز برای انجام تبلیغات در بازار دیده می‌شود.

تبلیغات در جست‌وجو که اولین و قدیمی‌ترین سرویس تبلیغات در بازار است، با هدف جذب کاربران براساس انواع جست‌وجوها شکل گرفته است. در یک سال گذشته، تبلیغات در جست‌وجو بیش از ۲ میلیارد بار آگهی درمعرض دید کاربران قرار داده است که نتیجه آن بیش از ۲۵ میلیون نصب موفق برای اپلکیشن‌های مختلف بوده است.

به‌عبارت‌دیگر، در یک‌ سال گذشته تبلیغات در جست‌وجوی بازار توانسته روزانه به‌صورت میانگین به ۵ میلیون و۵۰۰ هزار ایمپرشن و ۷۰ هزار نصب برای اپلیکیشن‌های مختلف دست پیدا کند.

جدیدترین محصول تبلیغات در بازار تبلیغات هوشمند است که با استفاده از هوش مصنوعی به توسعه‌دهندگان کمک می‌کند تا با زمان و هزینه کمتر و تنها با چند کلیک ساده کمپین خودشان را بسازند. توسعه‌دهندگان و طراحان اپلیکیشن در این محصول فقط بودجه تبلیغات و مبلغ هر نصب را تعیین می‌کنند و ادامه راه برعهده هوش مصنوعی است که برنامه‌ریزی و پیشنهاد کلیدواژه براساس خدمت و بهینه‌سازی آن‌ها را به‌صورت اتوماتیک انجام می‌دهد.

بهینه‌سازی اتوماتیک کمپین به‌صورت لحظه‌ای و تعداد نصب دلخواه و بدون نیاز به یادگیری مفاهیم پیچیده تبلیغات از ویژگی‌های این محصول هوشمند است که توانسته به ۶۰۰ هزار نصب در ماه برسد و یاری‌دهنده شرکت‌ها در تبلیغات بازار باشد.

آخرین محصول تبلیغاتی بازار هم تبلیغات در گشت‌و‌گذار بازار است که هدفش نمایش آگهی درست به کاربر در زمان و مکان درست است. این سرویس برای تمام توسعه‌‌دهندگان اجراشدنی است و فقط کافی است که مناسب‌سازی‌هایی مانند لگو و اسم اپلیکیشن و صفحه توضیحات را کامل کرده باشید تا بتوانید نتیجه مناسبی را دریافت کنید.

تبلیغات در گشت‌و‌گذار به ۲۰ هزار نصب روزانه دست پیدا کرده و رشد چشمگیری را براساس اظهارات بازار در رضایت مشتریان نسبت به مخاطبان به‌دست آورده است. توسعه‌دهندگان بازی موبایل می‌توانند با حداقل مبلغ ۴۰۰ تومان و توسعه‌دهندگان اپلیکیشن با ۳ هزارتومان نصب روزانه از این سرویس استفاده کنند.

انتقال تجربه

یکی از بخش‌های این رویداد که به‌صورت ضبط‌شده و آنلاین پخش شد، بخش انتقال تجربه مدیرانی بود که از تبلیغات در بازار استفاده کرده بودند. برای نمونه حمید نعیمی، مدیرعامل شرکت نوا گیم، در این بخش به کمکی اشاره کرد که بخش تبلیغات در جست‌وجو کافه‌بازار به بازی‌ آن‌ها کرده بود.

حمید نعیمی، مدیرعامل شرکت نوا گیم / تبلیغات هوشمند بازار

به‌گفته او، شرکت بازی‌سازی آن‌ها با درآمدی که از یک بازی به نام سرعت بیشتر به‌دست آمده بود، در سال ۱۳۹۱ راه‌اندازی شد. درنهایت، آن‌ها تا سال ۱۳۹۳ به ساخت انواع بازی روی آوردند؛ ولی از سال ۱۳۹۳ با فراگیرشدن گوشی‌های هوشمند به‌سمت ساخت بازی روی گوشی روی آوردند.
او در این زمینه گفت: در سال ۱۳۹۳ با‌توجه‌‌به اینکه استفاده از گوشی‌های هوشمند سیر صعودی گرفته بود، ما هم به روی این دستگاه‌ها تولید بازی را منتقل کردیم و اولین بازی روی گوشی هوشمند به نام ویراژ را روی کافه بازار منتشر کردیم و نزدیک به ۵۰۰ هزار کاربر دریافت کردیم که خیلی زیاد بود و باعث شد جریان نقدینگی زیادی برای شرکت ایجاد کرد و به‌طرف ساخت بازی‌های دیگر رفتیم.

او با اشاره به تجربه خوب آ‌ن‌ها در بازی‌های مولتی‌پلیر و آنلاین اعلام کرد که آن‌ها در سال ۱۳۹۹ بازی‌ای به نام منچیکو را رونمایی کردند؛ اما بازی برخلاف انتظارات آن‌ها کاربران زیادی جذب نکرد. درنهایت، آن‌ها برای افزایش میزان دانلود این بازی درکنار بودجه برای تولید، بودجه‌ای هم برای تبلیغات در نظر گرفتند و در این زمینه با کمک فقط یک کانال تبلیغاتی یعنی تبلیغات در جست‌وجوی کافه‌بازار روز ۵۰ تا ۶۰ هزار کاربر برای نصب این بازی دریافت کرده‌اند.

تبلیغات هوشمند روبه‌رشد

تجربه بعدی که در این رویداد اعلام شد، تجربه استفاده «برترین‌ها» از تبلیغات در بازار بود. محمدرضا لهراسبی، برنامه‌نویس اندروید برترین‌ها، گفت این شرکت کار خودش را از سال ۱۳۸۶ شروع کرده و حالا صاحب ۵ زیرمجموعه دیکر مانند نی‌نی‌بان، چی بپوشم، چیدانه و… است.

وی افزود درمورد تبلیغات اپلیکیشن‌های برترین‌ها از ابتدای شروع به کار روش‌های مختلفی را برای تبلیغات امتحان کرده‌اند و درنهایت تبلیغات جست‌وجو در بازار را نیز امتحان و نتیجه خوبی گرفته‌اند. او دراین‌باره می‌گوید:

برای تبلیغات جست‌وجو در بازار که با کلیدواژه‌ها تعریف می‌شد، ما در ابتدا تعدادی کلیدواژه وارد کردیم که بعد از گذشت یک مدت با یک افت‌وخیزی توانستیم مجموعه کلید‌واژه‌هایی را پیدا کنیم که مرتبط با اپلیکیشن‌های ما باشد و هم اینکه به ماندگاری کاربرانمان منجر شود. این کار مدتی طول کشید؛ اما توانستیم تعداد خوبی کاربر برای اپ‌های خود پیدا کنیم که بعد از نصب هم ماندگار باشند.

به‌گفته لهراسبی، این نوع تبلیغ باعث شد با پیداکردن کلید‌واژه‌ها، فیدبک بهتری از کاربران دریافت کنند و از طرفی در سیستم تبلیغات هوشمند کافه‌بازار سیستم جدیدی که برای تبلیغات راه‌اندازی کرده است، تا امروز از سایر راه‌های تبلیغاتیش کامل‌تر است.

به‌باور او، ویژگی مهم این تبلیغات هوشمند جدید آن است که کارفرما را مانند دیگر انوع تبلیغ درگیر اضافه‌کردن یا ویرایش‌کردن کلیدواژه‌ها و درگیری با پنل نمی‌کند. لهراسبی تأکید می‌کند که استفاده از سیستم تبلیغات کافه‌بازار همیشه اولین گزینه آن‌ها بوده است و آن‌ها تجربه خوبی از استفاده آن داشته‌اند.

یک گزینه خوب برای تبلیغات آنلاین

ترب جست‌وجوگر قیمت کالاهای مختلف ازجمله دیگر کاربران تبلیغات جست‌وجو بازار است. براساس گفته‌های مدیر مارکتینگ ترب، درحال‌حاضر ۱۱ هزار فروشگاه در ترب فعالیت می‌کنند و تعداد کاربران فعال اپلیکیشن ترب در کافه بازار به ۲ میلیون نفر رسیده و بیش از ۱/۵ میلیون کاربر روزانه از ترب بازی می‌کنند و سایت ترب حالا جزو ۱۵ سایت پربازدید کشور است.

مدیر پرفورمنس مارکتینگ ترب اعلام می‌کند که آن‌ها تمام کانال‌های تبلیغاتی در بازار را امتحان کرده‌اند و بررسی دقیقی روی پرفورمنس این کانال‌ها از سمت آن‌ها انجام شده است تا این کانال‌های تبلیغاتی چه آورده و مزیت‌هایی برای آن‌ها دارد.

جواد رحمانی در این زمینه می‌گوید: در بخش تبلیغات، سیستم تبلیغاتی کافه‌بازار همیشه جزو خوب‌ها بود که کیفیتش را همواره بالا نگه داشته بود و ازنظر صرفه اقتصادی به نسبت قیمت نصب گزینه خوبی بود.» به‌گفته او، ترب معمولا جزو اولین شرکت‌هایی بوده که کافه بازار سرویس‌های جدید تبلیغات را روی آن‌ها امتحان می‌کرده است.

رحمانی اعلام می‌کند که استفاده از کانال‌های تبلیغاتی بازار تجربه خوبی برای آن‌ها بوده است و تیم پیگیر بازار باعث ثبت این تجربه خوب استفاده از سرویس‌های تبلیغات بازار شده است.

 

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.