چگونه استوری‌های طولانی‌تری در اینستاگرام به اشتراک بگذاریم؟

اگر کاربر اینستاگرام باشید، حتما می دانید که استوری های این شبکه اجتماعی محبوب از همان بدو تولد با یک محدودیت بزرگ رو به رو بودند.

اگر از تولیدکنندگان محتوا در اینستاگرام هستید و محدودیت 15 ثانیه‌ای این شبکه اجتماعی در استوری‌ها مانع فعالیت بهتر شما می‌شود؛ با فاواپرس در این مطلب همراه باشید تا با آموزش کامل طولانی تر کردن استوری اینستاگرام و همچنین با برنامه‌های این کار آشنا شوید.

اگر کاربر اینستاگرام باشید، حتما می دانید که استوری های این شبکه اجتماعی محبوب از همان بدو تولد با یک محدودیت بزرگ رو به رو بودند. محدودیتی که به کاربران اجازه انتشار ویدیوهای بیش از ۱۵ ثانیه را نمی داد.

از این رو کاربران مجبور بودند تا تمام محتوایی که می خواهند در یک استوری جای دهند را در ۱۵ ثانیه کوتاه خلاصه کنند. اما با پیشرفت تکنولوژی، دیگر هیچ محدودیتی وجود ندارد که نشود آن را کنار زد و خوشبختانه،‌ راه‌هایی طولانی تر کردن استوری اینستاگرام وجود دارد.

طولانی تر کردن استوری اینستاگرام

پس، استوری های اینستاگرام نیز از این قضیه مستثنی نیستند و حالا چندین و چند ابزار مختلف در اختیار داریم که می توان به کمک شان محدودیت ۱۵ ثانیه ای را دور زد و ویدیوهای طولانی تری منتشر کرد.

در ادامه نیز به معرفی 6 مورد از این ابزار می پردازیم که یکی از آن ها برای اندروید است و دیگری برای iOS. نحوه استفاده از هر یک را هم به خوبی پوشش می دهیم تا حین استفاده به مشکل خاصی برنخورید. 

1. Story Cutter: ابزاری ساده اما کاربردی برای طولانی تر کردن استوری اینستاگرام در اندروید

استوری کاتر یکی از بهترین اپ هایی است که در این خصوص می توانید از آن استفاده کنید. استوری کاتر با آنکه رابط کاربری پر زرق و برقی ندارد و همه چیز آن در ظاهر ساده اش خلاصه می شود، به شدت کاربردی است و می تواند با یک راهکار ساده محدودیت ۱۵ ثانیه ای استوری های اینستاگرام را دور بزند.

به کمک این اپلیکیشن ساده می توانید در سریع ترین زمان ممکن ویدیوهای خود را به بخش های ۱۵ ثانیه ای کوتاه تبدیل کنید و سپس به ترتیب آن ها را در بخش استوری با دیگران به اشتراک بگذارید.

اما نحوه کار با استوری کاتر چگونه است؟ به نوعی می توان ادعا کرد که استوری کاتر یکی از ساده ترین اپ هایی است که هر کاربری تا کنون با آن کار کرده. تقریبا هیچ پیچیدگی خاصی ندارد. حتی تنظیمات گسترده ای هم در آن دیده نمی شود که کاربر بخواهد با دیدن آن ها گیج و سردرگم شود.

طولانی تر کردن استوری اینستاگرام

۲. CutStory: ابزاری مفید و زیبا برای طرفداران آیفون

کات استوری نیز دقیقا ساز و کاری شبیه به استوری کاتر دارد. البته با این تفاوت که برخلاف استوری کاتر، کات استوری رابط کاربری زیبایی دارد و نسبتا تنظیمات گسترده تری هم در خود جای داده است.

به نوعی کاربرد کات استوری فقط به اینستاگرام محدود نمی شود و می توانید از ویدیوهای برش داده شده آن در فیسبوک، واتس اپ و حتی VK نیز استفاده کنید. فقط کافیست پس از ورود به اپ، ویدیو مورد نظر خود را انتخاب کنید.

طولانی تر کردن استوری اینستاگرام

سپس می توانید ویدیو خود را بر اساس استاندارد پلتفرم های مختلف برش دهید. مثلا می توانید ویدیو خود را برای اشتراک گذاری در استوری فیسبوک به قطعات ۲۰ ثانیه ای تقسیم کنید.

فقط کافیست در بخش پلتفرم ها، یکی از گزینه های موجود را انتخاب کنید تا کات استوری در عرض چند ثانیه ویدیوهای کوتاه شده را در اختیارتان قرار دهد. پس از آن نیز، دیگر همه چیز مشخص است. تنها باید ویدیوها را به ترتیب در استوری اینستاگرام قرار دهید و در نهایت کلید انتشار را بفشارید.

۳. برنامه CapCut

برش ویدیوها تنها راه‌حل موجود برای جا دادن آن‌ها در استوری‌های اینستاگرام نیست و از روش‌های دیگری هم می‌توان بهره گرفت. افزایش سرعت پخش ویدیو یکی از همین شیوه‌ها به شمار می‌رود که قادر است زمان کلی ویدیو را کاهش دهد. برای مثال اگر قصد به اشتراک‌گذاری یک فایل ۲۰ ثانیه‌ای را داشته باشید، می‌توانید با بالا بردن سرعت و پایین آوردن مدت زمان آن به کمتر از ۱۵ ثانیه، آن را تنها در یک استوری قرار دهید و دیگر نیازی به تکه‌تکه کردن یا حذف بخشی از ویدیو هم نخواهید داشت.

طولانی تر کردن استوری اینستاگرام

اپلیکیشن CapCut یکی از ویرایشگرهای ویدیوی محبوب در موبایل محسوب می‌شود که برای هر دو سیستم عامل اندروید و iOS در دسترس قرار دارد و از قابلیت Fast Forward پشتیبانی به عمل می‌آورد. برای استفاده از آن، ابتدا باید یک پروژه جدید درون برنامه تعریف کنید و سپس منوی Speed را انتخاب نمایید. در ادامه گزینه Normal را بزنید و در نهایت با جابه‌جا کردن اسلایدر، ضریب مورد نظر را تنظیم نمایید. حداکثر مقدار قابل استفاده برابر با 100x خواهد بود. همچنین در صورت نیاز می‌توانید قبل از تغییر سرعت ویدیو، با استفاده از ابزار Split اقدام به حذف قسمت‌های ناخواسته از فایل کنید.

۴. برنامه FilmoraGo

برنامه FilmoraGo نسخه موبایل نرم افزار قدرتمند ویرایش ویدیوی فیلمورا است که توسط شرکت معتبر Wondershare توسعه یافته است. این اپلیکیشن هم مثل عنوان قبلی، قابلیت تغییر سرعت ویدیوها را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد که می‌توان از آن در جهت کوتاه کردن مدت زمان پخش ویدیوها استفاده نمود. البته باید توجه داشت که اگر فایل مورد نظر بسیار طولانی است؛ بهتر است از روش برش ویدیو و تبدیل آن به قطعات کوچک‌تر استفاده کنید و ضریب افزایش سرعت پخش را بیشتر از 2x قرار ندهید.

برای سریع کردن ویدیو در FilmoraGo ابتدا روی گزینه New Project در صفحه اصلی برنامه بزنید تا یک پروژه جدید تعریف شود. در ادامه فایل مورد نظر را از حافظه داخلی دستگاه انتخاب نمایید و سپس کلید Import را لمس کنید. ممکن است فرایند وارد کردن ویدیو به داخل برنامه کمی زمان‌بر باشد که وابسته به حجم و فرمت ویدیو خواهد بود. حالا از تب Trim گزینه Speed را انتخاب کنید و با استفاده از اسلایدر سرعت مورد نیاز خود را برگزینید. برخلاف برنامه قبلی، در اینجا تنها می‌توان تا مقدار 2x ویدیو را سریع کرد که برای استوری‌های اینستاگرام کافی خواهد بود. در نهایت با زدن گزینه Export می‌توانید اقدام به تهیه خروجی از پروژه خود کنید.

۵. برنامه Long Story for IG

یکی دیگر از اپلیکیشن‌های مخصوص آیفون و آیپد برای تکه‌تکه کردن ویدیوها جهت به اشتراک‌گذاری آسان‌تر در اینستاگرام، Split Video نام دارد که در گذشته تحت عنوان Long Story for IG منتشر شده است. برای استفاده از امکانات آن تنها کافی است پس از ورود، مقدار زمان مورد نظر خود را تنظیم کنید که به صورت پیش‌فرض روی ۱۵ ثانیه قرار گرفته است. سپس فایل دلخواه را انتخاب کرده و روی Split بزنید تا قطعات کوچک‌تر روی حافظه داخلی دستگاه ذخیره شوند.

طولانی تر کردن استوری اینستاگرام

خوشبختانه نسخه رایگان برنامه هیچ محدودیتی در تعداد ویدیوها پیش روی کاربر قرار نمی‌دهد و خبری از واترمارک هم روی فایل‌های خروجی نیست. با این حال امکانات متفاوتی درون این اپ به نسبت سایر عناوین وجود ندارد و اگر از یک ویرایشگر ویدیو روی دستگاه خود بهره می‌برید، احتمالاً نیازی به نصب Split Video پیدا نخواهید کرد.

۶. برنامه Video Splitter

اپلیکیشن Video Splitter در اختیار صاحبان دستگاه‌های اندرویدی قرار گرفته است و مانند نمونه قبلی می‌تواند اقدام به تقسیم ویدیوها در زمان‌بندی‌های متغیر کند. برای استفاده از ویژگی گفته شده، گزینه Split Video را انتخاب کرده و پس از گزینش فایل مورد نظر، زمان دلخواه خود را تعریف کنید. در نهایت با لمس تیک قرار گرفته در گوشه بالایی سمت راست می‌توانید فرایند تقسیم ویدیوها را شروع کنید.

طولانی تر کردن استوری اینستاگرام

برنامه مذکور قادر است ویدیوها را در قالب ۳۰ ثانیه‌ای نیز تقسیم کند که امکان استفاده از آن‌ها را در واتساپ هم فراهم می‌سازد. پیش‌نمایش مستقیم درون اپلیکیشن، عدم وجود محدودیت زمانی برای فایل‌ها و قرار نگرفتن واترمارک روی ویدیوهای خروجی از دیگر ویژگی‌های کلیدی اپلیکیشن محسوب می‌شوند.

آیا لازم است برای طولانی تر کردن استوری اینستاگرام، به سراغ اپلیکیشن‌های غیر رایگان برویم؟

در کنار تمام توضیحاتی که ارائه کردیم باید گفت که تنها استوری کاتر و کات استوری نیستند که می توانند محدودیت های اینستاگرام را کنار بزنند. بلکه اگر کمی در مارکت های مختلف اپلیکیشن بگردید با بیشمار نتیجه مشابه رو به رو خواهید شد که می توانند از پس این کار برآیند.

اما برای انتخاب اپلیکیشن های مذکور، ما دو فاکتور مهم داشتیم: رایگان بودن و کارایی بالا. به نوعی می خواستیم که تمام خوانندگان این متن بتوانند بدون صرف هزینه و با کیفیتی نسبتا خوب، استوری های بلند خود را با دیگران به اشتراک بگذارند.

همانطور هم که پیش تر اشاره کردیم، اپلیکیشن های کاربردی تری هم در مارکت های مختلف وجود دارند که البته استفاده از سرویس هایشان بدون صرف هزینه، ممکن نیست. با این حال ممکن است برخی کاربران به دنبال امکانات بیشتر باشند. عموما این دسته از افراد حاضرند در ازای دریافت خدمات مضاعف، هزینه هم بکنند. اما آیا هزینه کردن برای انتشار استوری های بلندتر کار درستی است؟ مسلما نه.

به عنوان مثال «Continual» برای آیفون، اپ بسیار کاربردی و خوبی است. تقریبا به کمک این اپ می توان تمام مراحل کار را به صورت خودکار پیش برد. اما مسلما تمام امکانات این اپ کاربردی، شاید آنقدر مهم نباشد که بخواهیم به خاطرشان پول پرداخت کنیم. به زبان ساده تر می توان گفت که همان اپلیکیشن های رایگان می توانند به خوبی از پس کارها برآیند و اصلا نیازی به هزینه کردن نیست.

 

سوالات متداول کاربران درباره مدت زمان استوری اینستاگرام

مدت زمان استوری اینستاگرام چقدر است؟

زمان استوری اینستاگرام 15 ثانیه بیشتر نیست. اما ظاهرا، اینستاگرام در آینده برای طولانی‌تر کردن این مدت زمان برنامه‌ریزی کرده است.

چه زمانی استوری اینستاگرام ۶۰ ثانیه ای می شود؟

اینستاگرام اعلام کرده که به زودی قابلیت انتشار استوری های 60 ثانیه ای را فراهم میکند.

کدام اپلیکیشن برای کات و تنظیم ویدیو های بلند استوری مناسب تر است؟

Story Cutter، CutStory، دو ابزار ساده و رایگان اندروید و ios هستند که برای ساخت و تنظیم استوری های اینستاگرام مناسب اند.

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.