اظهار نگرانی بوستون داینامیکس از نصب تفنگ پینت بال روی سگ رباتیک

نصب تفنگ پینت بال روی سگ رباتیک اسپات سبب نگرانی برخی از کاربران نسبت به رواج این کار شده و واکنش منفی سازنده این ربات را به دنبال داشته است.

یک شرکت تبلیغاتی به نام MSCHF که با فروش محصولات عجیب جنجال به پا کرده، با نصب اسلحه پینت بال روی سگ رباتیک ۷۴ هزار دلاری اسپات جنجال بزرگتری بوجود آورد. این شرکت در قالب رویدادی به نام Spot’s Rampage، اسلحه پینت بال را روی این سگ رباتیک نصب کرده و به کاربرانی که در سایت ثبت نام کرده‌اند، اجازه کنترل ربات با موبایل را می‌دهد. هر کاربر دو دقیقه وقت دارد تا ربات را کنترل کرده و اسلحه را شلیک کند. پس از تمام شدن دو دقیقه، کنترل اسپات به کاربر بعدی داده خواهد شد.

نصب اسلحه پینت بال روی ربات بسیار پیشرفته‌ای مثل اسپات سبب نگرانی برخی‌ها، از جمله شرکت بوستون داینامیکس، سازنده آن شده است. این شرکت در واکنش به جدیدترین پروژه MSCHF بیانیه‌ای را در توییتر منتشر کرد و استفاده از فناوری خود برای تبلیغ خشونت، آسیب زدن یا آزار و اذیت را محکوم کرد.

بوستون داینامیکس اضافه کرد که هنر کنشگرا می‌تواند اسپات را به زندگی روزمره نزدیک‌تر کند، اما هنر شرکت MSCHF اساساً اسپات را بد جلوه داده و موارد مصرف آن در زندگی روزمره را نادیده گرفته است.

MSCHF واکنشی به بیانیه بوستون داینامیکس نشان نداده و می‌خواهد رویداد خود را که از فردا (۲۴ فوریه) به شکل اینترنتی برگزار می شود ادامه دهد. البته این شرکت به کاربران هشدار داده که ممکن است کنترل اسپات را به طور ناگهانی از دست بدهند، این یعنی احتمالاً بوستون داینامیکس به کمک درب پشتی سیستم‌های اسپات را موقتاً از کار می‌اندازد.

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.