رییس کمیسیون طرح صیانت: به ایرادات مرکز پژوهش‌ها پاسخ داده‌ایم

طرح صیانت سه‌شنبه از مرکز پژوهش‌‌های مجلس به کمیسیون مشترک بررسی طرح برمی‌گردد. این در حالی است که رئیس کمیسیون ویژه بررسی این طرح می‌گوید اعضای این کمیسیون طی هفته گذشته به ایراداتی که مرکز پژوهش‌‌ها به طرح گرفته بود پاسخ داده‌اند.

به گزارش فاواپرس، سیزدهمین جلسه بررسی طرح صیانت، روز سه‌شنبه ۵ بهمن، بعد از وقفه‌ای تقریبا یک‌ماهه در مجلس شورای اسلامی در حالی برگزار خواهد شد که رئیس کمیسیون صیانت ایرادات مطرح‌شده از سوی مرکز را رفع‌شده می‌داند.

اولین باری که طرح برای دریافت نظر کارشناسی مرکز پژوهش‌های مجلس به این مرکز فرستاده شد، ایراداتی از سمت این نهاد به آن وارد شد. رضا تقی‌پور، رئیس کمیسیون بررسی طرح، در مورد این ایرادات به خبرنگار پیوست گفت: از نظر اعضای کمیسیون، ایرادات قانون اساسی در جلسات مشترکی که در طول هفته گذشته میان کمیسیون و مرکز برگزار شده است رفع و تک‌تک پاسخ داده شده است. در مورد جزئیات نیز ایرادات طی جلسات کمیسیون مورد بحث قرار خواهد گرفت.

تقی‌پور در پاسخ به این سوال که گزارش مرکز پژوهش‌ها در مورد طرح به شکل پیشنهاد بوده یا بندها اصلاح شده‌اند توضیح داد: در گزارش مرکز، هم بندهایی اصلاح شده است و هم پیشنهادهایی مطرح شده است. از نظر اعضای کمیسیون بندها پاسخ داده شده و بعضی ایرادات نیز رفع شده است. در مجموع مورد خاصی وجود ندارد.

او ادامه داد: جلسات باید تشکیل شود و ماده به ماده مورد بحث قرار گیرد.

جلال رشیدی، یکی دیگر از اعضای کمیسیون طرح صیانت، نیز در ارتباط با این طرح اظهار داشت: مرکز پژوهش‌ها نظر تخصصی و مشورتی می‌دهد. ایرادی که در مورد تضاد با قانون اساسی بود همچنان پابرجاست. طرح برای ایرادات قانون اساسی به مرکز بازگردانده نشد. ما دقت نظر داریم که هم نظر کارشناسی مرکز به عنوان یک نهاد تخصصی و هم نظر افراد دست‌اندرکار مورد توجه واقع شود.

نماینده مرودشت همچنین تاکید کرد: خیال مردم راحت باشد که در این کمیسیون قرار نیست اتفاقی بیفتد که خلاف خواسته‌های بحق آنها باشد. دو ماده از موادی که خیلی هم جنجالی بود حذف شده است.

 

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.