نظریه اکتساب زبان چیست؟

اکنون می‌دانید که روش StoryLearning چگونه کار می‌کند، ممکن است به نظریه پشت آن علاقه‌مند شوید.

اکنون می‌دانید که روش StoryLearning چگونه کار می‌کند، ممکن است به نظریه پشت آن علاقه مند شوید. به هر حال، StoryLearning بر اساس دهه‌ها تحقیق آکادمیک در زمینه فراگیری زبان دوم است. این بخش بیشتر فنی است، اما علم پشت یادگیری را توضیح خواهد داد. بهترین مترجم متن

ورودی قابل فهم

هسته اصلی روش StoryLearning این ایده است که شما با خواندن و گوش دادن به داستان‌ها یک زبان جدید یاد می‌گیرید. این به عنوان «روش ورودی» شناخته می‌شود. یک روش ورودی به این معنی است که شما یاد نمی‌گیرید.

از مطالعه عمدی، اما با خواندن و گوش دادن به مطالبی که می‌خواهید بفهمید – در این مورد، داستان‌ها.

خواندن و گوش دادن به مطالبی که می‌خواهید بفهمید مستلزم آن است که چنین مطالبی را در سطح مناسب خود داشته باشید. به طور خاص، داستان‌ها باید در سطحی باشند که بتوانید بفهمید چه اتفاقی در حال رخ دادن است – اصل طرح. مواد در این سطح به عنوان «ورودی قابل درک» شناخته می‌شود.

بنابراین بهترین روش‌ها آن‌هایی هستند که در موقعیت‌های با اضطراب کم «ورودی قابل درک» ارائه می‌کنند و حاوی پیام‌هایی هستند که دانش‌آموزان واقعاً می‌خواهند بشنوند.»

همه برنامه‌های StoryLearning مطالبی را ارائه می‌دهند که بر اساس ورودی قابل درک است. این تجربه مانند خواندن نویسنده مورد علاقه خود به زبان دیگری است و قادر به درک آن هستید! بهترین پکیج آموزش زبان

خواندن گسترده

با StoryLearning، آنچه به عنوان «خواندن گسترده» شناخته می‌شود را تمرین خواهید کرد. خواندن گسترده به معنای خواندن برای لذت است و هدف اصلی تمرکز بر لذت خواندن در زبان مقصد است.

همانطور که از نام آن پیداست، این به معنای خواندن مطالب زیادی است – بسیار بیشتر از آنچه در گفتگوهای کوتاهی که معمولاً در کتاب‌های درسی زبان یافت می‌شود، عادت کرده‌اید. با مطالعه زیاد، به مغز خود فرصتی می‌دهید تا به زبان عادت کند و به طور طبیعی به الگوها توجه کند.

این بدان معناست که وقتی با StoryLearning یاد می‌گیرید، می‌توانید انتظار داشته باشید که بیشتر از آنچه عادت کرده‌اید بخوانید … حتی به عنوان یک مبتدی! با این حال، دانش‌آموزان به دور از دلهره‌آور بودن، این را هیجان‌انگیز می‌دانند، زیرا می‌توانند مطالبی را که می‌خوانند درک کنند و از آن لذت ببرند، که منجر به هیجان و افزایش انگیزه می‌شود. (همانطور که قبلاً ذکر شد: «ورودی قابل فهم در موقعیت های کم اضطراب.»)

بخوان و گوش کن

یادگیری برای درک یک زبان جدید شامل دو شکل ورودی است: خواندن و گوش دادن. خواندن روشی راحت‌تر برای یادگیری است، زیرا می‌توانید کلمه به کلمه زبان را روی کاغذ ببینید. با این حال، اگر می‌خواهید افراد را هنگام صحبت کردن درک کنید، گوش دادن نیز ضروری است.

 

ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.