تحقیقات جدید از ناامیدکننده بودن سرعت اینترنت 5G خبر می‌دهند

جدیدترین تحقیقات در زمینه‌ی اینترنت 5G نشان می‌دهد که سرعت آن بسیار کمتر از حد انتظار است.

براساس گزارش digitaltrends، شکی وجود ندارد که فناوری اینترنت نسل پنجم در راه است و با قدرت درخورتوجه خود می‌تواند بر بسیاری از جنبه‌های زندگی بشر امروز تأثیرگذار باشد. بااین‌حال، هنوز به جایی نرسیده‌ایم که بتوانیم از این فناوری به کامل‌ترین شیوه استفاده کنیم. متأسفانه به‌تازگی مشخص شده است که حتی نزدیکِ رسیدن به چنین دنیایی نیز نیستیم. طبق مطالعه‌ی جدید Speedcheck، سرعت 5G در دنیای واقعی با وجود وعده‌های چند گیگابایت‌بر‌ثانیه‌ای داده‌شده بسیار ناامیدکننده بوده است.

این مطالعه از اول اکتبر تا سی‌ویکم دسامبر سال گذشته انجام شد و نشان داد سرعت بارگیری 5G در ایالات متحده‌ی آمریکا فقط ۲٫۷ برابر بیشتر از سرعت 4G بوده و به‌طورمتوسط ​​کمتر از ۵۰ مگابیت‌برثانیه است. البته این همه‌ی ماجرا نیست و مسئله زمانی بدتر شد که در برخی از آزمایش‌ها، سرعت دانلود 5G در‌واقع از سرعت 4G کمتر بود. درحقیقت، در یکی از هشت شهر آزمایش‌شده در ایالات متحده‌ی آمریکا، 4G سریع‌تر از 5G ثبت شد و در ۳۱ درصد از شهرها، سرعت دانلود 5G کُندتر یا کمی سریع‌تر از 4G بوده است.

با کمال تعجب، Sprint اپراتوری است که سریع‌ترین 5G را ارائه می‌دهد. سال گذشته، مراحل ادغام Sprint با T-Mobile آغاز شد. ازآنجاکه این شرکت مخابراتی، تنها گزینه‌ای بود که باند فرکانس ۲٫۵ گیگاهرتزی ارائه می‌داد، کاربران Sprint می‌توانستند سرعت دانلود ۵۹ مگابیت‌بر‌ثانیه را تجربه کنند که ۲۴ درصد سریع‌تر از متوسط ​​کشور آمریکا است. اینترنت نسل پنجم در AT&T و T-Mobile به‌ترتیب با داشتن سرعت ۵۳ و ۴۷ مگابیت‌برثانیه دوم و سوم شد.

محققان در انجام این تحقیق به چند دلیل مختلف برای سرعت دانلود کم 5G در ایالات متحده‌ی آمریکا پی برد‌ه‌اند که تصمیمات نظارتی یکی از دلایل اصلی است. یکی دیگر از این دلایل می‌تواند تنش‌های سیاسی بین ایالات متحده‌ی آمریکا و چین باشد؛ زیرا هواوی تأمین‌کننده‌ی اصلی تجهیزات 5G است. کشمکش‌های موجود میان این دو کشور مطمئنا برای هر دو آن‌ها ضررهایی داشته است. این اولین‌بار نیست که 5G در ایالات متحده‌ی آمریکا نتایج ناامید‌کننده‌ای به‌همراه داشته است.

در اکتبر، Open Signal نتایج مطالعه‌ای را منتشر کرد که نشان می‌داد سرعت دانلود 5G در ایالات متحده‌ی آمریکا کمتر از ۱۴ کشور دیگر است. بااین‌حال، احتمالا در سال آینده افزایش جدی سرعت اینترنت نسل پنجم را شاهد خواهیم بود.

اپراتورهای Verizon و AT&T در حراج اخیر میلیاردها دلار هزینه کردند تا بتوانند به طیف باند میانه مجوز دهند. همچنین، درحال‌حاضر T-Mobile بهره‌برداری از طیف باند Sprint را آغاز کرده است. البته این‌ها تنها نشانه‌های نشان‌دهنده‌ی پیشرفت 5G نیستند؛ بلکه احتمالا هر سه اپراتور اصلی همچنان شبکه‌های mmWave خود را گسترش می‌دهند که در‌واقع ممکن است سرعت دانلود بسیار سریع‌تری در مناطق پرجمعیت ارائه دهد.

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.