بیل گیتس:

ممنوعیت دایمی افراد در شبکه‌های اجتماعی منجر به افزایش تفرقه می‌شود

هم‌بنیانگذار و مدیرعامل سابق مایکروسافت، بیل گیتس به تازگی اعلام کرده که ممنوعیت‌ها در شبکه‌های اجتماعی و همچنین ساکت کردن افراد مانند مسدودیت دایمی حساب توییتری رییس جمهور سابق آمریکا، دونالد ترامپ می‌تواند منجر به افزایش تفرقه در ایالات متحده آمریکا شود.

ترامپ پس از اعلام نتایج انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا تلاش کرد مشروعیت آن را زیرسوال ببرد که به گفته گیتس، چنین اقدامی تباه‌کننده بود. با این وجود مدیرعامل سابق مایکروسافت با ایده مسدودیت دائمی حساب توییتری ترامپ موافق نیست: «چنین اقدامی تباه‌کننده بود، اما این ایده که چنین کاری در نهایت منجر به مسدودیت دائمی شود، نیاز به بحث دارد. ما نمی‌خواهیم شبکه‌های اجتماعی دسته‌بندی شوند و هر حزبی یک شبکه اجتماعی داشته باشد. ما می‌خواهیم یک پایگاه مشترک داشته باشیم، جایی که بتوان ایده‌ها و تفکرات را تبادل کرد.»

توییتر اوایل سال جاری میلادی حساب شخصی دونالد ترامپ را بطور دائمی مسدود کرد. این شبکه اجتماعی دلیل چنین اقدامی را خطر تحریک بیشتر خشونت عنوان کرد. در حقیقت حمله طرفداران رئیس جمهور سابق آمریکا به کاخ کنگره منجر به واکنش زیادی شد و مدت کوتاهی پس از این حمله، توییتر دست به چنین کاری زد.

علاوه بر توییتر، فیسبوک هم حساب دونالد ترامپ را معلق کرد، اما این تعلیق برخلاف توییتر دائمی نیست.

به گفته گیتس باید مرزهایی برای گفتگوهای آزاد بدون اقدامات اشتباه وجود داشته باشد: «باید راهی وجود داشته باشد که ما بین دولت و بازیگران مطرح یک خط بکشیم تا گفتگوهای آزاد بدون بخش‌های آسیب‌زننده ادامه داشته باشند.»

بیل گیتس تنها فردی نیست که از مسدودیت دائمی حساب توییتری دونالد طرفداری نمی‌کند. چندین روز پس از این اتفاق، بسیاری از رهبران جهان با این اقدام توییتر مخالفت کردند.

توییتر علاوه بر حساب ترامپ، چندین حساب دیگر را مسدود کرد که باعث مهاجرت این افراد به پارلر شد. شبکه اجتماعی پارلر که میان محافظه‌کاران آمریکا طرفداران زیادی دارد، به تازگی پس از یک ماه خاموشی دوباره شروع به کار کرده است.

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.