آپدیت جدید ویندوز ۱۰ باعث نمایش صفحه مرگ حین پرینت می‌شود

برخی کاربران در شبکه‌های اجتماعی از نمایش صفحه آبی حین پرینت پس از دریافت آخرین آپدیت ویندوز خبر داده‌اند.

در ماه‌های گذشته برخی آپدیت‌های ویندوز باعث بروز مشکل در سیستم‌ شده‌اند و جدیدترین به‌روزرسانی این سیستم عامل هم صدای کاربران را درآورده است. آنطور که برخی افراد در شبکه‌های اجتماعی گفته‌اند پس از نصب این اپدیت حین باز کردن کادر پرینت در نوت‌پد، برنامه‌های آفیس یا اپ‌های دیگر با صفحه آبی موسوم به صفحه مرگ مواجه شده‌اند که یکی از بدترین خطاها در ویندوز است.

مایکروسافت وجود این مشکل و نمایش صفحه مرگ حین پرینت را در صفحه پشتیبانی ویندوز تایید کرده اما هنوز راه‌حلی را برای آن ارائه نکرده. شرکت در اینباره گفته است: «ما در حال بررسی شرایط هستیم و پس از تکمیل اطلاعات آپدیتی را ارائه خواهیم کرد.»

مایکروسافت اشاره‌ای به میزان گستردگی این مشکل نکرده اما در برخی سایت‌ها به گزارشات متعددی در این باره اشاره کرده‌اند و ظاهرا کاربران بسیاری را درگیر کرده است. در سایت‌هایی مثل ردیت و «ویندوز لیتست» برخی کاربران مدعی شده‌اند این مشکل را در چندین سیستم مشاهده کرده و از مشتریان هم تماس‌های متعددی را در فاصله‌ کوتاهی از انتشار اپدیت دریافت کرده‌اند. یکی از دلایل گستردگی آن اثر گذاشتن آن روی برندهای متعددی نظیر Kyocera، Ricoh و Zebra است.

در صورتی که شما هم با این مشکل مواجه شده‌اید آسان‌ترین راه برای رفع آن حذف آپدیت است. بدین منظور در تنظیمات وارد بخش Update & Security شده و در قسمت Windows Update تاریخچه آپدیت را در View Update History باز کنید. سپس برای حذف آن روی Uninstall Updates کلیک کنید. کاربران ردیت کارایی این روش در رفع مشکل را تایید کرده‌اند.

یکی از کاربران این سایت که خود را کارمند مایکروسافت معرفی کرده، دو راه موقتی را برای حل این مشکل پیشنهاد کرده که از سوی دیگر کاربران هم تایید شده است. بدین منظور می‌توانید پرینت مستقیم را در Command Prompt فعال کنید یا بر اساس برنامه‌ای که از آن استفاده می‌کنید از ابزار Compatibility Administrator بهره ببرید.

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.