به دنبال هک بزرگ سایبری؛

نمایندگان آمریکا با پرداخت پول به مایکروسافت مخالفت کردند

نمایندگان آمریکا با پرداخت بخشی از کمک اقتصادی دولت به مدافعان سایبری به مایکروسافت مخالف هستند زیرا نرم افزارهای این شرکت و غفلت آن، عامل دو عملیات هک گسترده بوده است.

به گزارش « فاواپرس» به نقل از رویتر، به گفته منابع آگاه قرار است یک چهارم بودجه کمک‌های اقتصادی کووید ۱۹ که برای شرکت‌های مدافع امنیت سایبری در نظر گرفته شده، به مایکروسافت اختصاص یابد. همین امر برخی از نمایندگان آمریکایی را خشمگین کرده زیرا آنها نمی‌خواهند بودجه مذکور را به شرکتی تعلق یابد که نرم افزارهای آن عامل دو هک بزرگ در این اواخر بوده‌اند.

پس از دو حمله سایبری بزرگ به سازمان‌های دولتی و کسب و کارهای آمریکایی با سواستفاده از دو محصول مایکروسافت، کنگره آمریکا لایحه بودجه کمک اقتصادی کووید ۱۹ را امضا کرد. در یکی از این حملات که در ماه دسامبر صورت گرفت، ایمیل‌های وزارت دادگستری، بازرگانی و خزانه داری آمریکا فاش شدند.

در همین راستا ران وایدن نماینده دموکرات ایالت اورگان آمریکا در این باره می‌گوید: اگر تنها راه حل برطرف کردن یک نشتی بزرگ اطلاعات که در آن هکرها از یک نقص طراحی غفلت شده از سوی مایکروسافت سواستفاده کرده‌اند، پرداخت پول بیشتر به این شرکت باشد، دولت باید وابستگی خود را به آن دوباره ارزیابی کند.

او در ادامه افزود: دولت نباید به شرکتی پاداش دهد که نرم افزار غیر ایمن را می‌فروشد.

به گفته منابع آگاه یک پیش نویس از طرح آژانس امنیت زیربنای سایبری بیش از ۱۵۰ میلیون دلار از بودجه جدید خود را صرف ایمن سازی پلتفرم‌های ابر رایانشی می‌کند.

به گفته چهار منبع آگاه، به طور دقیق‌تر این بودجه به مایکروسافت اختصاص یافته است تا به آژانس‌های فدرال دیگر کمک کند قراردادهای فعلی خود را با مایکروسافت ارتقا دهند تا به این وسیله امنیت سیستم‌های ابر رایانشی آنها بهبود یابد.

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.