کاهش افشای اطلاعات با نرم‌افزارهای رمزنگاری بومی

محققان یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان با هدف تامین امنیت اطلاعات، ارتباطات و تبادلات الکترونیکی نرم‌افزارهایی را برای جلوگیری از افشای اطلاعات که در گذشته وارداتی بوده است، به تولید رساندند.

به گزارش« فاواپرس» علی محمد میرخانی، مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان فعال در حوزه راهکارهای نوین احراز هویت الکترونیکی، امضای دیجیتال و رمزنگاری، گفت: ما در این شرکت، سخت‌افزارهایی برای نگهداری کلید خصوصی که دسترسی به دارایی‌های موجود در کیف پول را امکانپذیر می کند مانند «توکن هوشمند»، «امضای دیجیتال» و «نرم افزار امضای همراه مبتنی بر سیم‌کارت و گوشی تلفن همراه» طراحی و تولید می‌کنیم.

وی افزود: همه این محصولات پیش از این از بازارهای جهانی خریداری می‌شد، اما امروز با تولید داخلی آنها، ارز در کشور می‌ماند و امنیت مشتریان بازارهای مختلف با محصولی ایرانی تامین می‌شود. این محصولات کاملا قابل رقابت با تولیدات خارجی است.

میرخانی، سامانه صدور گواهی الکترونیکی پارس‌تراست را نخستین و تنها نرم‌افزار کاملا بومی در کشور دانست و اظهار کرد: این سامانه مجموعه‌ای متشکل از مولفه‌های نرم ‌افزاری مورد نیاز برای صدور و مدیریت گواهی الکترونیکی کلید عمومی است. این سامانه همه فرآیندهای ثبت ‌نام، صدور، ابطال، تعلیق، تمدید، تجدید و اعتبارسنجی گواهی الکترونیکی را منطبق بر استانداردهای کشور و با توجه به نیازمندی‌ ها، سیاست‌ها و الزامات زیرساخت کلید عمومی در انواع دامنه‌ها و کاربردها، فراهم می کند.

بر اساس اعلام مرکز اطلاع رسانی معاونت علمی ریاست جمهوری، مدیر عامل این شرکت خاطر نشان کرد: محصولات شرکت، همگی دارای تاییدیه از آزمایشگاه های معتبر داخلی است و کمک نهادهای فرادستی دولتی برای نهادینه کردن فرهنگ استفاده از امضای دیجیتال و غیرحضوری را در میان سازمان‌های دولتی و خصوصی و همچنین عموم جامعه را می‌طلبد.

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.