سامانه e-sonoof به صورت رسمی راه‌اندازی شد

مرکز توسعه تجارت الکترونیکی با همکاری دبیرخانه هیات عالی نظارت بر سازمان‌های صنفی کشور، سامانه جشنواره مجازی صنوف (e-sonoof.ir) را به صورت رسمی راه‌اندازی کرد. این مرکز همچنین با انتشار فراخوانی فروشگاه‌های اینترنتی را برای حضور در این سامانه دعوت کرد.

به گزارش « فاواپرس» به نقل از روابط عمومی مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، مرکز توسعه تجارت الکترونیکی به خاطر مشکلات و محدودیت‌های ناشی از بیماری‌های کرونا و برای اجرای مصوبات ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، با همکاری دبیرخانه هیات عالی نظارت بر سازمان‌‌های صنفی کشور اقدام به طراحی و پیاده‌سازی سامانه‌ صنوف (e-sonoof.ir) به منظور تسریع و تسهیل در اتصال واحدهای صنفی سنتی به فروشگاه‌های اینترنتی دارای سکوی فروش کرده است.

در این سامانه، ضمن نمایش و معرفی فروشگاه‌های اینترنتی عضو برای واحدهای صنفی و عموم مردم، امکان انتخاب و اتصال واحدهای صنفی مشارکت ‌کننده به فروشگاه‌‌های اینترنتی مذکور وجود دارد. همچنین امکان جستجو و انتخاب گروهی واحدهای صنفی دارای پروانه کسب معتبر بر اساس نام واحد، رسته فعالیت، استان، شهرستان یا بخشی از نشانی وجود داشته و فروشگاه‌‌های اینترنتی می‌‌توانند متن پیامک معرفی مورد نظر خود را پس از تأیید کارشناسان سامانه، از طریق پنل پیامکی سامانه به واحدهای صنفی مورد نظر ارسال کنند.

شرایط فروشگاه‌های اینترنتی برای شرکت در جشنواره به شرح زیر است:

این فروشگاه‌ها باید مقررات عمومی از جمله قانون تجارت الکترونیکی، آیین‌‌نامه‌ها و دستورالعمل‌‌های مربوط و همچنین شیوه‌ نامه‌های بهداشتی مرتبط با بسته ‌بندی و ارسال سفارش‌ها را رعایت کنند.

آنها باید دارای سکوی فروش اینترنتی با امکان معرفی یا عرضه کالا/ خدمت توسط واحدهای صنفی شامل هر یک از انواع سکوهای درج آگهی، غرفه ‌سازی یا فروشگاه ‌سازی باشند.

صفحه ویژه (Landing) برای واحدهای صنفی معرفی‌ شده از جشنواره مجازی ایجاد کنند. بنرهای مناسبتی جشنواره در صفحه اول فروشگاه (از جمله بنر جشنواره نوروز ۱۴۰۰) نمایش داده شود. فروشگاه‌های اینترنتی تخفیف حداقل ۲۰ درصدی در کمیسیون فروش اینترنتی برای واحدهای صنفی معرفی‌ شده از جشنواره مجازی در نظر بگیرند.

براساس فراخوان مرکز توسعه تجارت الکترونیکی نوع سکو و خدمات قابل ارائه به واحدهای صنفی و نشانی صفحه ویژه هنگام ثبت‌نام در سامانه جشنواره تعیین می‌شود و توسط کارشناسان سامانه بررسی خواهد شد.

ثبت ‌نام و ورود فروشگاه‌‌های اینترنتی به سامانه با نام کاربری و رمز عبور سامانه نماد اعتماد الکترونیکی امکان‌پذیر بوده و اولین ورود به همراه تکمیل اطلاعات مورد نیاز در کارپوشه، به منزله ثبت‌ نام خواهد بود.

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.