بهترین گوشی‌هایی که در سال جدید می‌توان خرید

گوشی‌های هوشمند بیشتر از هرکس یا هرچیز دیگری در کنار انسان‌ها هستند؛ این ابزار کاربردی جزو آن دسته از وسایلی به شمار می‌روند که به‌طور معمول سالانه یا هر دو سال نو می‌شوند. آمدن سال نو که برای خیلی‌ها مصادف با خرید عید و نو کردن وسایل کهنه است یکی از آن زمان‌هایی است که افراد اقدام به خرید گوشی جدید می‌کنند. حالا قصد داریم تا در این مطلب چند نمونه از گوشی‌های منتخب بازار در رنج‌های قیمتی مختلف را به شما معرفی کنیم.

به گزارش « فاواپرس»، خرید گوشی هوشمند هیچ‌گاه کار آسانی نبوده است. چه برای آن دسته از کسانی که اطلاعات کافی در مورد خرید گوشی دارند و چه برای آن‌هایی که هیچ اطلاعاتی در این زمینه ندارند. مقایسه مشخصات گوشی‌های مختلف و قیمت‌هایشان و در نتیجه بررسی ارزش خرید هر گوشی، اگر نگوییم کاری طاقت‌فرسا، دست کم کاری دشوار و نیازمند حوصله است. به همین دلیل در هر رنج قیمتی علاوه بر گوشی منتخب به گزینه‌های جایگزین آنها نیز اشاره می‌کنیم.

۵G را دور نندازیم

توجه داشته باشید که درحال حاضر ترند اول بازار گوشی‌های هوشمند در دنیا، گوشی‌هایی هستند که از نسل پنجم شبکه پشتیبانی می‌کنند. اما در ایران به دلیل نبود زیرساخت‌های شبکه ۵G از این نکته مهم چشم‌پوشی می‌شود. اما با توجه به اینکه معمولا گوشی‌های موبایل سالی یکبار یا هر دوسال عوض می‌شوند و از قرار معلوم اپراتور‌های تلفن همراه در ایران نیز در تلاش برای آماده کردن زیرساخت نسل پنجم شبکه در ایران هستند، بهتر است گوشی‌هایی را مد نظر داشته باشید که از فناوری نسل پنجم شبکه نیز پشتیبانی می‌کنند. شاید اوسط یا اواخر همین سال جدید یا در آغاز سال بعد دسترسی به شبکه ۵G برای عموم مردم ایران فراهم شد و آن وقت است که با توجه به شناختی که از بازار موبایل ایران داریم، قیمت گوشی‌هایی که ۵G را پشتیبانی می‌کنند، گران‌تر شود.

نکته مهم دیگر این که خیلی‌ها در ایران فکر می‌کنند که گوشی‌های ۵G بسیار گوشی‌های گران‌قیمت و دست‌نیافتنی هستند. شاید در آغاز موج توسعه گوشی‌های مجهز به ۵G اینطور بود اما حالا شرکت‌های تولید‌کننده گوشی هوشمند حتی گوشی‌های زیر ۳۰۰ یورویی را هم با فناوری ۵G تولید می‌کنند، این یعنی می‌شود با قیمت‌های معقولی به یک گوشی هوشمند مجهز به فناوری ۵G رسید.

سامسونگ A32 و A42، شیائومی K30، K40، Note10، Note9T، Note9، Mi10Lite، هواوی Nova 7SE و P40Lite، اوپو FindX2، A53، A55 و K7 تنها بخشی از گوشی‌های زیر ۳۰۰ یورویی هستند که همگی از شبکه ۵G پشتیبانی می‌کنند. اگر سقف قیمتی ۵۰۰ یورویی را در نظر بگیریم با حداقل ۲ برابر تعداد گوشی‌هایی که نام بردیم طرف خواهیم بود.

با توجه به اینکه در ۳ ماهه نخست سال جدید میلادی هستیم و سال شمسی هم به‌تازگی نو شده، سعی می‌کنیم در این مطلب جدید بودن گوشی‌ها و سال تولید آن‌ها را هم مد نظر داشته باشیم و از تکرار نام گوشی‌هایی که بارها از آن‌ها نام برده شده خودداری کنیم.

بهترین گوشی بازه ۳ تا ۴ میلیون تومان؛ شیائومی پوکو M3

گوشی‌های شیائومی در ایران به اندازه گوشی‌های سامسونگ و هواوی شناخته شده یا بهتر است بگوییم محبوب نیستند. اما برخلاف سلیقه بازار، بیشتر گوشی‌های شیائومی در مقایسه با گوشی‌های برند‌های شناخته شده‌ای مانند سامسونگ یا هواوی با در نظر گرفتن مشخصات و بازه قیمتی، ارزش خرید بالاتری دارند. یکی از این گوشی‌ها شیائومی پوکو M3 است که باتوجه به مشخصاتی که دارد یکی از بهترین گزینه‌ها در لیست گوشی‌های بین ۳ تا ۴ میلیون تومان به شمار می‌آید. پوکو M3 ظاهری کاملا متفاوت با سایر گوشی‌های هم‌رده خود دارد و نسخه زرد رنگ آن هم از اصلی‌ترین جذابیت‌های این گوشی خوش قیمت است.

باتری ۶ هزار میلی‌آمپر ساعتی پوکو M3 این گوشی را به یک پاوربانک همراه تبدیل کرده است. نکته بسیار مهم این که با وجود باتری بسیار حجیمی که در این گوشی قرار گرفته، اما وزن آن کمتر از ۲۰۰ گرم است و دست کاربر در استفاده طولانی مدت خسته نمی‌شود. پوکو M3 دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی دارد و دوربین سلفی آن نیز ۸ مگاپیکسل است. بدنه و فریم این گوشی پلاستیکی است و نمایشگر LCD آن با گوریلاگلس نسخه ۳ محافظت می‌شود. اسنپدراگون ۶۶۲ نقش پردازنده پوکو M3 را بر عهده دارد و پردازنده گرافیکی آن نیز Adreno 610 است. این گوشی ۱۵۰ یورویی در نسخه ۶۴ گیگابایتی با ۴ یا ۶ گیگابایت رم و یا نسخه ۱۲۸ گیگابایتی با ۴ یا ۶ گیگابایت رم به بازار عرضه شده است و میانگین قیمتی آن در بازار ایران ۴ میلیون تومان است. این گوشی بین گوشی‌های هم‌رده خود، جزو بهترین گزینه‌ها به حساب می‌آید. در ادامه سایر گوشی‌های هوشمند جدید موجود در بازار ایران بین بازه قیمتی ۳ تا ۴ میلیون تومان را مشاهده می‌کنید.

بهترین گوشی بازه ۴ تا ۶ میلیون تومان؛ شیائومی ردمی نوت ۹T

همانطور که بالاتر هم اشاره کردیم، گوشی‌های شیائومی نسبت به سایر برند‌ها قیمت‌های مناسب‌تری دارند درحالی که در مشخصات و کیفیت محصول رقابت تنگاتنگ است. این درحالی است که شیائومی حضور رسمی در بازار ایران ندارد و قیمت‌های موجود در بازار تنها از کانال واردکننده‌ها و فروشندگان تعیین می‌شود. حال در این بازه قیمتی، گوشی شیائومی ردمی نوت ۹T که در همین سال ۲۰۲۱ هم به بازار عرضه شده، تنها گوشی زیر ۶ میلیون تومان در بازار ایران است که از نسل پنجم شبکه یعنی همان ۵G پشتیبانی می‌کند. علاوه بر این، ردمی نوت ۹T از ۵ هزار میلی‌آمپر ساعت باتری بهره‌مند است که برای یک گوشی ۵G باتری قابل قبولی است. پردازنده مرکزی این گوشی نیز Dimensity 800U متعلق به شرکت مدیاتک است که یک پردازنده ۷ نانومتری و خوب برای گوشی‌های میان‌رده به حساب می‌آید. نمایشگر این گوشی از نوع LCD و مجهز به گوریلاگلس نسخه ۵ است. این گوشی با ۴ گیگیابایت رم در دو نسخه ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایتی به بازار عرضه شده است. دوربین اصلی این گوشی ۴۸ مگاپیکسلی و دوربین سلفی آن ۱۳ مگاپیکسلی است. میانگین قیمت این گوشی در بازار ایران نیز ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است. در ادامه سایر گوشی‌های هوشمند جدید موجود در بازار ایران بین بازه قیمتی ۴ تا ۶ میلیون تومان را مشاهده می‌کنید.

بهترین گوشی بازه ۶ تا ۱۰ میلیون تومان؛ سامسونگ گلکسی A42

شرکت سامسونگ برای رقابت با برند‌های چینی وارد بازی تولید گوشی‌های میان‌رده و اقتصادی شد و همانطور که پیش‌بینی می‌شد توانست به رقیب سرسختی برای برند‌های چینی تبدیل شود. حالا سامسونگ با خط تولید سری A و سری M یکی از پیشتازان تولید گوشی‌های میان‌رده و اقتصادی بازار است. اکثر گوشی‌های میان‌رده سری A سامسونگ که در سال ۲۰۲۱ راهی بازار شده‌اند به نسل پنجم شبکه مجهزند. هر چند شاید هنوز امکان استفاده از نسل پنجم شبکه در گوشی‌های سامسونگ در ایران فراهم نباشد. گلکسی A42 سامسونگ نیز با این که حدود ۲ ماه پیش از سال ۲۰۲۱ میلادی به بازار عرضه شد اما از این قاعده مستثنی نیست. نمایشگر سوپر آمولد، پردازنده ۸ نانومتری اسنپدراگون ۷۵۰، ۸ گیگابایت رم به همراه ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی، دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی و دوربین سلفی ۲۰ مگاپیکسلی در کنار باتری ۵ هزار میلی‌آمپرساعتی از اصلی‌ترین مشخصات گوشی میان‌رده سامسونگ گلکسی A42 است. در ادامه سایر گوشی‌های هوشمند جدید موجود در بازار ایران بین بازه قیمتی ۶ تا ۱۰ میلیون تومان را مشاهده می‌کنید.

بهترین گوشی بازه ۱۰ تا ۲۰ میلیون تومان؛ وان‌پلاس ۸T

گوشی‌های بازه ۱۰ تا ۲۰ میلیون تومان اکثرا مشخصات مشابهی دارند و تفاوت آنها بسیار ناچیز است. در میان این‌ گوشی‌ها گوشی وان‌پلاس ۸T با توجه به قیمتی که در بازار دارد یکی از بهترین گزینه‌هاست.

این گوشی به پردازنده ۷ نانومتری قدرتمند اسنپدراگون ۸۶۵ مجهز است و در کنار آن از پردازنده گرافیکی Adreno 650 بهره می‌برد. این گوشی در کنار ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی، ۱۲ گیگابایت رم دارد که آن را به یک گوشی کاملا مناسب برای طرفداران جدی بازی‌های موبایلی تبدیل می‌کند. نمایشگر Fluid AMOLED این گوشی ۱۲۰ هرتزی بوده و گوریلاگلس نسخه ۵ از آن محافظت می‌کند. دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی و دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی از دیگر قابلیت‌های این گوشی قدرتمند است. همچنین باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی آن به کمک شارژر ۶۵ واتی در ۳۹ دقیقه از صفر تا ۱۰۰ درصد شارژ می‌شود. وان پلاس ۸T با قیمتی کمتر از ۱۴ میلیون تومان در بازار ایران موجود است. در ادامه سایر گوشی‌های هوشمند جدید موجود در بازار ایران بین بازه قیمتی ۱۰ تا ۲۰ میلیون تومان را مشاهده می‌کنید.

بهترین گوشی بالای ۲۰ میلیون تومان؛ ایسوس راگ‌فون ۳

ایسوس که بیشتر به‌عنوان تولیدکننده لپ‌تاپ در بازار ایران شناخته می‌شود، دستی هم در تولید گوشی‌های هوشمند دارد و به‌خصوص در تولید گوشی‌های گیمینگ فعالیت می‌کند. راگ‌فون ۳ یکی از گوشی‌های گیمینگ ایسوس است که در سال ۲۰۲۰ معرفی شد و مشخصات فوق‌العاده‌ای برای طرفداران بازی دارد.

این گوشی سرسخت و سنگین‌وزن، به پردازنده اسنپدراگون ۸۶۵ پلاس و پردازنده گرافیکی Adreno 650 مجهز است و در کنار حافظه داخلی ۵۱۲ گیگابایتی، ۱۶ گیگابایت رم دارد. نمایشگر آمولد راگ‌فون ۳ از یک میلیارد رنگ پشتیبانی می‌کند و روشنایی ۶۵۰ نیتی دارد. نرخ تازه‌سازی تصویر آن ۱۴۴ هرتز است و توسط گوریلاگلس نسخه ۶ محافظت می‌شود. با آن که هدف اصلی این گوشی عکاسی و فیلم‌برداری نیست اما از دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی و دوربین سلفی ۲۴ مگاپیکسلی بهره‌مند است. مشخصا راگ‌فون ۳ دارای اسپیکر استریو است که در کنارش به ۲ آمپلی‌فایر اختصاصی نیز مجهز شده است. باتری ۶ هزار میلی‌آمپرساعتی آن هم خیال طرفداران بازی‌های موبایلی را راحت کرده است. این گوشی خوش ساخت با میانگین قیمت ۲۵ میلیون تومان در بازار ایران موجود است. در ادامه سایر گوشی‌های هوشمند جدید بالای ۲۰ میلیون تومان موجود در بازار ایران را مشاهده می‌کنید.

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.