قابلیت‌های جدید نقشه گوگل با استفاده از هوش مصنوعی

شرکت گوگل امکانات جدیدی را به برنامه نقشه این شرکت اضافه کرده که به نحو بهتری به کاربران در یافتن مکان‌ها کمک خواهد کرد.

به گزارش « فاواپرس»، شانزده سال پیش همه مردم هنگام رانندگی با یک دست فرمان را می‌چرخاندند و با دست دیگر نقشه‌ای کاغذی داشتند تا مسیر را بهتر پیدا کنند. شرکت گوگل در این باره تلاش‌های بسیاری را کرد و برنامه نقشه یاب گوگل مپ را ساخت. امسال این شرکت قصد دارد تا بیش از ۱۰۰ مورد پیشرفت مجهز به هوش مصنوعی را در Google Maps ایجاد کند تا بتواند دقیق‌ترین و به روزترین اطلاعات مربوط به جهان را در اختیار کاربران قرار دهد.

در ادامه تصاویر و توضیحاتی از نحوه استفاده از هوش مصنوعی برای بهتر کردن گوگل مپ با تعدادی به روزرسانی که امسال ارائه می‌شود را مشاهده می‌کنید:

قابلیت Live View در مکان‌های بسته

لایو ویو توسط یک فناوری به نام محلی سازی جهانی تأمین می‌شود که با استفاده از هوش مصنوعی ده‌ها میلیارد تصویر از خیابان‌ها را اسکن می‌کند. گوگل ضمن تشکر از پیشرفت‌های جدید که به آن‌ها کمک می‌کند گفت با کمک هوش مصنوعی در این پروژه توانستیم ارتفاع دقیق و نحوه قرارگیری اشیا در داخل ساختمان را بفهمیم و اکنون می‌توانیم Live View را به برخی از مکان‌های پرطرفدار مانند داخل خانه‌ها، فرودگاه‌ها، ایستگاه‌های حمل و نقل و مراکز خرید ارائه دهیم.

ویژگی Live View می‌تواند به کاربران در یافتن نزدیک‌ترین آسانسور و پله برقی، دروازه، سکو، پیشخوان‌های ورود، دفاتر فروش بلیط، سرویس‌های بهداشتی، خودپرداز‌ها و موارد دیگر کمک کند. فلش‌ها و مسیر‌های موجود در برنامه راه درست نشان می‌دهد. این قابلیت در فروشگاه‌ها و بازار‌ها نیز فعال است و کاربر می‌تواند با استفاده از آن ببیند کدام فروشگاه در کدام طبقه قرار دارد و چگونه می‌تواند به آنجا برود.

قابلیت Indoor Live View اکنون در اندروید و iOS در تعدادی از مراکز خرید در شیکاگو، لانگ آیلند، لس آنجلس، نیوآرک، سانفرانسیسکو، سان خوزه و سیاتل به صورت مستقیم پخش می‌شود. این قابلیت در ماه‌های آینده در فرودگاه‌ها، مراکز خرید و ایستگاه‌های ترانزیت منتخب توکیو و زوریخ نیز آغاز به کار می‌کند و شهر‌های بیشتری هم به آن اضافه می‌شوند.

برنامه‌ریزی بر اساس آب و هوا

با استفاده از لایه جدید هوا، کاربران می‌توانند به سرعت دما و شرایط آب و هوایی پیش بینی شده را در یک منطقه مشاهده کنند. همچنین این لایه جدید نشان می‌دهد که هوا چقدر سالم یا ناسالم است. داده‌های شرکایی مانند The Weather Company، AirNow.gov و Board of Pollution Board به گوگل مپ برای افزودن این لایه‌ها کمک کرده که این قابلیت در ماه‌های آینده در Android و iOS شروع به کار می‌کنند. لایه هوا در سطح جهانی در دسترس خواهد بود و لایه‌های کیفیت هوا در کشور‌های استرالیا، هند و ایالات متحده نیز راه اندازی می‌شود و کشور‌های بیشتری در آینده به آن اضافه خواهند شد.

پیدا کردن مسیر‌های سازگار با محیط زیست

گوگل با دریافت داده‌هایی از آزمایشگاه ملی انرژی تجدیدپذیر وزارت انرژی ایالات متحده، در حال ساخت یک مدل مسیریابی جدید است که برای مصرف سوخت پایین‌تر بر اساس عواملی مانند شیب جاده و ازدحام ترافیک بهینه می‌شود. گوگل گفت که این همه بخشی از تعهدی است که ما در سپتامبر گذشته برای کمک به یک میلیارد نفر که از محصولات ما استفاده می‌کنند برای کمک به کاهش اثرات زیست محیطی خود متعهد شدیم.

قابلیت‌های جدید نقشه گوگل

به زودی، زمانی که کاربران در حال استفاده Google Maps هستند و دنبال مسیری می‌گردند این برنامه سریع‌ترین مسیری را که کم‌ترین میزان کربن را تولید می‌کند، به کاربر نشان می‌دهد. مسیر‌های سازگار با محیط زیست در اواخر سال جاری با توسعه جهانی در ایالات متحده، در Android و iOS راه اندازی می‌شوند. هشدار‌های منطقه با میزان انتشار کم کربن در ژوئن امسال در آلمان، هلند، فرانسه، اسپانیا و انگلیس با Android و iOS آغاز می‌شود و کشور‌های بیشتری به زودی ارائه می‌شوند.

تحویل آسان کالا‌ها

خرید اینترنتی در طی همه گیری کرونا محبوبیت بیشتری پیدا کرده و ترافیک را به حداقل می‌رسانند. برای سهولت این روند، گوگل اطلاعات مفید خرید را در نمایه‌های تجاری فروشگاه‌ها مانند ارائه دهندگان تحویل کالا، پنجره‌های تحویل، هزینه‌ها و حداقل سفارشات را در گوگل مپ اضافه کرده است. این قابلیت در حال حاضر در فروشگاه‌های ایالات متحده آغاز شده است. گوگل همچنین با یک فروشگاه آمریکایی به نام فرد مایر، همکاری آغاز کرده تا زمانی که سفارشات مشتری آماده می‌شود، گوگل مپ به او اعلان می‌دهد.

همه این به روزرسانی‌ها به لطف پیشرفت‌های هوش مصنوعی امکان پذیر است که Google Maps را به نقشه‌ای تبدیل کرده که می‌تواند میلیون‌ها تغییر در هر روز در جهان، در بزرگ‌ترین شهر‌ها و کوچک‌ترین شهر‌ها را منعکس کند.

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.