شماره تلفن و اطلاعات شخصی ۵۳۳ میلیون کاربر فیسبوک منتشر شد

محققان امنیتی هشدار دادند که داده های هک شده می توانند توسط هکرها برای جعل هویت افراد و کلاهبرداری استفاده شوند.

به گزارش فاواپرس، یک کاربر در اتاق هک سطح پایین روز شنبه شماره تلفن‌ها و اطلاعات شخصی صد‌ها میلیون کاربر فیسبوک را به صورت آنلاین و رایگان منتشر کرد. این اطلاعات شخصی مربوط به بیش از ۵۳۳ میلیون کاربر فیس بوک از ۱۰۶ کشور شامل ۳۲ میلیون کاربر در ایالات متحده، ۱۱ میلیون کاربر در انگلیس و ۶ میلیون کاربر در هند است. این اطلاعات شامل شماره تلفن، شناسه فیسبوک، نام کامل، موقعیت مکانی، تاریخ تولد، و در بعضی موارد آدرس ایمیل است. سایت اینسایدر با تطبیق شماره تلفن‌های کاربران فیسبوک با شناسه‌های ذکر شده در مجموعه داده‌ها، نمونه‌ای از داده‌های فاش شده را بررسی و اصالت چندین کاربر را تأیید کرد.

داده‌های کاربران به صورت رایگان در انجمن‌های هک وجود دارد

به گفته آلون گال، مدیر ارشد اطلاعات شرکت اطلاعات جرایم سایبری هادسون راک که اولین بار این موضوع را کشف کرده اند،گفت که داده‌های فاش شده می‌تواند اطلاعات ارزشمندی را در اختیار مجرمان سایبری قرار دهد که از اطلاعات شخصی افراد برای جعل هویت خود استفاده کرده یا از آن‌ها را برای کلاهبرداری استفاده می‌کنند.

گال برای اولین بار در ژانویه هنگامی که کاربری در همان انجمن هک یک ربات خودکاری را تبلیغ می‌کرد که می‌توانست شماره تلفن صد‌ها میلیون کاربر فیسبوک را در ازای دریافت یک شماره تلفن ارائه دهد، این اطلاعات را فاش کرد.

اکنون، کل مجموعه داده‌های کاربران به صورت رایگان در تالار گفتمان هک ارسال شده و به طور گسترده‌ای در دسترس هرکسی با مهارت‌های ابتدایی داده قرار گرفته است. این اولین بار نیست که تعداد زیادی از شماره تلفن‌های کاربران فیسبوک به صورت آنلاین منتشر می‌شود. اولین بار این آسیب پذیری در سال ۲۰۱۹ کشف شد که باعث شد میلیون‌ها شماره تلفن از مردم بر خلاف شرایط خدمات فیسبوک از سرور‌های این شرکت حذف شوند. فیسبوک گفت این آسیب پذیری در آگوست ۲۰۱۹ درست شده است.

فیسبوک عذرخواهی کرد!

گال گفت:” از نظر امنیتی، فیسبوک نمی‌تواند کمک زیادی به کاربران آسیب دیده از این نقض کند، زیرا اطلاعات آن‌ها از قبل در معرض دید قرار دارد، اما وی افزود که فیسبوک می‌تواند به کاربران اطلاع دهد تا آن‌ها احتمالاً هوشیار باشند.” وی ادامه داد: “افرادی که در یک شرکت معتبر مانند فیسبوک ثبت نام می‌کنند، به فیسبوک اعتماد می‌کنند و داده هایشان را در آن قرار می‌دهند و فیسبوک نیز با داده‌ها با احترام کامل رفتار می‌کند. “

گفتنی است، فیسبوک از کاربرانی که اطلاعات شخصی آن‌ها به بیرون درز کرده؛ برای این نقض اعتماد معذرت خواهی کرده است.

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.