پیش‌بینی بزرگ بانک جی‌پی مورگان:

قیمت بیت کوین به ۱۳۰ هزار دلار می‌رسد

افزایش قیمت ۵۰۰ درصدی بیت‌کوین دریک سال اخیر موجب شده تا این رمزارز طرفداران زیادی را در وال‌استریت جذب خود کند. ماه گذشته قیمت بیت‌کوین به اوج قیمت ۶۰ هزار دلار رسید و پس از آن کمی سقوط کرد. در حال حاضر حجم بازار رمزارز‌ها به نزدیک ۲ هزار میلیارد دلار رسیده است که به نظر می‌رسد عامل اصلی آن توکن‌های امور مالی نامتمرکز (DeFi) است.

به گزارش فاواپرس، حالا تحلیلگران بانک جی‌پی مورگان غول بانکداری وال استریت و منتقد سابق بیتکوین گفته‌اند که بیت‌کوین در طولانی مدت می‌تواند به ۱۳۰ هزار دلار برسد البته درصورتی که نوسان آن شبیه طلا شود. نوسان زیاد بیت‌کوین یکی از اصلی‌ترین انتقادهایی است که به این رمزارز وارد می‌شود.

تحلیلگران جی‌پی مورگان به رهبری نیکولائوس پانیگیراتزوگلو (Nikolaos Panigirtzoglou) در متنی خطاب به مشتریان گفتند «با توجه به به مقیاس بزرگ سرمایه‌گذاری مالی روی طلا، هرگونه خروج از طلا به دنبال ارز جایگزین در طولانی مدت بردی برای بیت‌کوین محسوب می‌شود».

این بانک دریافته است که در یک دوره زمانی ۶ ماهه نوسانی معادل ۷۳ درصد به ثبت رسیده است و پیش‌بینی کرده است که در شرایط فعلی نوسان بیت‌کوین به ثبات تبدیل شده است و همین موضوع می‌تواند بار دیگر موجب توجه سرمایه‌گذاران سازمانی شود.

به گفته جی‌پی‌ مورگان، نوسان بالا «مانعی است برای ورود سازمان‌ها». با خرید بیت‌کوین توسط سرمایه‌ گذاران بزرگ سازمانی از جمله صندوق سرمایه رافر (Ruffer) در لندن و غول بیمه MassMutual قیمت آن افزایش یافته است.

قیمت بیت‌کوین طی این دوره از حدود ۱۰ هزار دلار به اوج قیمت ۶۰ هزار دلار رسید اما جی‌پی مورگان معتقد است هنوز هم راهی برای افزایش قیمت وجود دارد. تحلیل‌گران جی‌پی مورگان می‌گویند: «اصولا برای مطابقت بیت‌کوین با مجموع سرمایه‌گذاری بخش خصوصی روی طلا، قیمت بیت‌کوین باید به ۱۳۰ هزار دلار برسد.»

اما جامعه بیت‌کوین پس از روند صعودی این رمزارز در سال ۲۰۲۱ همچنان هیجان بالایی دارد. پائولو آردوینو مدیر ارشد فنی بیت‌فینکس صرافی رمزارز و بیت‌کوین با اشاره به خبر این هفته پی‌پال که به کاربران امکان خرج کردن بیت‌کوین و چند رمزارز دیگر را در ۲۹ میلیون فروشگاه خود می‌دهد گفت: «پس از یک عملکرد فوق‌العاده در سه ماهه اول که این رمزارز به اوج قیمت ۶۱ هزار و ۷۰۰ دلار رسید، بیت‌کوین در ماه آوریل یک بازار رمزارز سرحال را رهبری می‌کند.»

طبق گفته او «خبر جدید پی‌پال نشان می‌دهد که نوسان ذاتی توکن‌های دیجیتال مانعی برای افزایش استفاده از آنها نیست. این روند احتمالا به اولین کاربرد معنادار بیت‌کوین در سیستم مالی سنتی و صنعت کارت اعتباری محسوب می‌شود.»

خبرهای مرتبط

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.