با نقض تصمیم قبلی؛

دیوان عالی آمریکا به نفع حساب توییتر ترامپ رای داد

دیوان عالی آمریکا تصمیم دادگاهی در مورد حساب توییتری دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا را لغو کرد. بر اساس آن حکم، ترامپ قانون اساسی آمریکا را با بلوکه کردن منتقدانش نقض کرده بود.

به گزارش فاواپرس به نقل از سی ان بی سی، قضات دیوان عالی آمریکا تصمیم مذکور که توسط یک دادگاه تجدیدنظر فدرال صادر شده بود را نقض کردند و با رد آن، موضوع به دادگاه پایین‌تری ارسال شد. با توجه به اینکه دونالد ترامپ هم اکنون یک شهروند عادی است، تصمیم‌گیری در این مورد در یک دادگاه بدوی انجام خواهد شد. اما از آنجایی که دیوان عالی آمریکا این پرونده را غیرفعال یا مسکوت تلقی کرده، لذا پیش بینی می‌شود این پرونده از این پس مسکوت گذاشته شود.

اعلام این موضوع در بخشی از یک فهرست طولانی از تصمیمات دیوان عالی آمریکا صورت گرفته و توضیحی در مورد علت تصمیم‌گیری یادشده ارائه نشده است.

هیأتی سه نفره از قضات آمریکایی در سال ۲۰۱۹ به اتفاق آرا اعلام کردند که دونالد ترامپ با بلوکه کردن منتقدان خود در توئیتر قانون اساسی آمریکا و آزادی‌های مصرح قیدشده در آن را نقض کرده و از حضور خود در پست ریاست جمهوری سوءاستفاده کرده است.

منتقدان این حکم معتقد بودند صدور آن نشانگر دشواری‌های رسیدگی به پلتفرم‌های دیجیتال و چالش‌های استفاده از آموزه‌های قدیمی در مورد آنها است.

خبرهای مرتبط

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.