شورای عالی فضای مجازی اعلام کرد:

دعوت از بخش خصوصی برای راه‌اندازی کلاب‌ هاوس بومی

شبکه اجتماعی کلاب هاوس که بر مبنای گفت و گو و ارسال صوت است این روزها نه تنها در دنیا که در ایران نیز بیش از شبکه‌های اجتماعی دیگر مورد توجه واقع شده است. حالا معاون حقوقی و امور مجلس مرکز ملی فضای مجازی از بخش خصوصی برای ایجاد خدمتی مشابه کلاب هاوس در داخل کشور دعوت کرده است. امیر خوراکیان تاکید کرده که ایجاد سرویس و خدماتی مشابه کلاب هاوس در داخل کشور با توجه به زیرساخت های داخلی به راحتی مقدور است. پیش از این نیز راه‌اندازی نسخه‌های پیام رسان بومی تلگرام با عنوان تلگرام طلایی وهاتگرام بعد از فیلتر این شبکه در کشور بسیار داغ شده بود.

به گزارش فاواپرس به نقل از روابط عمومی شورای عالی فضای مجازی، امیر خوراکیان اعلام کرده است که در فضای مجازی ایده‌ها و نوآوری‌ها، پدیده ساز و تعیین کننده هستند بنابراین هر سرویس جدیدی متناسب با ویژگی‌هایی که دارد با اقبال کاربران و مخاطبان مواجه می‌‌شود.او دراین مورد گفت: «راه اندازی برخی از این سرویس ها به دانش فنی بالا، زیرساخت های ارتباطی گسترده و هزینه‌های بسیار زیاد نیاز دارد؛ اما ویژگی‌های فنی و ترافیکی برخی دیگر، به گونه‌ای است که راحت‌تر می شود به نمونه داخلی آن دست پیدا کرد.» به باور او سطح دانش فنی و تجربه کشور به گونه‌ای است که هم اکنون ایجاد سرویسی مشابه کلاب هاوس به سادگی در داخل کشور مقدور است.

او با بیان این که لازم نیست حتما سرویسی مسدود شود و بعد به فکر راه اندازی مشابه داخلی آن بیفتیم، اعلام کرد: «ایجاد سرویس‌ها و خدمات داخلی در فضای مجازی لزوما به معنای نفی سرویس های خارجی نیست؛ بلکه ایجاد این گونه خدمات در داخل کشور اولا ضریب استقلال کشور را افزایش می‌دهد و ثانیا موجب رشد و ارتقای دانش فنی در کشور می‌شود، هم اینک ایجاد مشابه کلاب هاوس برای بسیاری از شرکت ها و مجموعه های فعال و موجود در کشور به راحتی امکان پذیر است.»

خوراکیان ادامه داد: «ما ضمن دعوت از بخش خصوصی برای ایجاد چنین خدمتی تاکید می‌کنیم ایجاد ضمانت‌های حقوقی برای پرهیز از مداخلات غیرمنطقی بخش‌های مختلف در این گونه امور، اطمینان بخش و بهترین مشوق برای بخش خصوصی است که به چنین اقداماتی ورود کند.»

خبرهای مرتبط

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.