توسط رییس سازمان فضایی ایران؛

برنامه‌های فضایی کشور برای سال ۱۴۰۰ اعلام شد

رییس سازمان فضایی ایران، برنامه‌های در دست انجام سال ۱۴۰۰ این سازمان را اعلام کرد و گفت: پروژه های فضایی مطابق با برنامه زمان‌بندی و در زمان مقرر تکمیل می‌شود.

به گزارش فاواپرس، مرتضی براری در توییتی با اشاره به برگزاری نشست آنلاین با وزیر ارتباطات، در خصوص برنامه‌های فضایی کشور در سال ۱۴۰۰ توضیح داد و گفت: در این نشست بر لزوم تکمیل پروژه‌های جاری مطابق با برنامه زمان بندی و در زمان مقرر تاکید شد.

وی برنامه‌ریزی برای پروژه‌های جدید مطابق با نقشه راه حوزه فضایی و تسهیل‌گری بیشتر برای ورود و نقش‌آفرینی بخش خصوصی در حوزه فضایی را از دیگر برنامه‌ها عنوان کرد و گفت: پروانه‌های اپراتوری ماهواره سنجشی و منظومه‌های ماهواره‌ای تصویب می‌شود.

رئیس سازمان فضایی بر حمایت بیشتر از بخش خصوصی و استارت‌آپ‌های حوزه فضایی و نیز برنامه‌ریزی برای ارائه خدمات جدید و کاربردی به جامعه و کمک به رفع نیازهای اساسی کشور در حوزه‌های مختلف تاکید کرد.

به گفته براری، در این نشست وزیر ارتباطات تغییر رویکرد و نگرش مثبت جامعه نسبت به کاربردهای فناوری فضایی را از نتایج فعالیت‌های حوزه فضایی دانست و از زحمات تمامی فعالان حوزه فضایی تشکر کرد.

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.