افشای تصاویر گران‌ترین مرسدس بنز سوپراسپرت

روز سه شنبه ۱۳ آوریل (۲۴ فروردین)، تصاویری جاسوسی از خودروی اسپرت و لوکس AMG One مرسدس بنز منتشر شد که نشان می‌داد این خودروسازی پس از حدود چهار سال از معرفی این محصول، در نهایت قصد دارد آن را وارد بازار‌های جهانی کند.

روز سه شنبه ۱۳ آوریل (۲۴ فروردین)، تصاویری جاسوسی از خودروی اسپرت و لوکس AMG One مرسدس بنز منتشر شد که نشان می‌داد این خودروی موتوراسپورت در مراحل پایانی تولید به سر می‌برد. این تصاویر درحالی منتشر می‌شود که حدود چهار سال از اولین رونمایی این خودرو می‌گذرد و انتظارات برای ورود این خودروی اسپرت به بازار‌ها تاکنون محقق نشده است. با این همه، حالا می‌توان گفت که از هر زمان به دیدن این خودرو در جاده‌ها نزدیک شده ایم.

به گزارش فاواپرس به نقل از motor1، اولین شایعات درباره مرسدس بنز AMG One در آگوست ۲۰۱۶ منتشر شد و حدود یک ماه بعد از آن، این کمپانی خودروساز تأیید کرد که درحال کار بر روی ساخت این اتوموبیل است. این بیانیه مربوط به حدود ۴.۵ سال قبل است و مرسدس بنز در تمام این مدت مشغول کار بر روی توسعه این پروژه است. با این حال عکس‌های جدید لو رفته از این خودرو می‌تواند آخرین مراحل پیشرفت در ساخت این سوپراسپرت را نمایان سازد.

نمای بیرونی خودرو، بجز دریچه‌های هوای بالای گلگیر‌ها و تزئینات مشکی آن، به صورت کامل با روکشی مخصوص پوشانده شده است. انچه از این تصاویر نمایان است وجود طرحی ترکیبی از خطوط سیال و موج‌دار با المان‌های سبک موتوراسپورت است. در جلوی این خودرو یک دریچه بزرگ وجود دارد که رادیاتور‌ها از پشت آن به خوبی قابل مشاهده هستند. در قسمت عقب خودرو، یک هواگیر برای هدایت هوا به عقب موتور، نصب شده است. همچنین یک باله بزرگ در قسمت عقب طراحی شده است تا در سرعت‌های بالا باعث حفظ تعادل خودرو گردد. در تمام تصاویر منتشر شده، حضور این باله به صورت فعال را مشاهده میکنیم. این بالچه از طراحی پیچیده‌ای برخوردار است و بخش میانی آن را می‌توان جدای از باقی بخش‌ها به حرکت درآورد.

نمونه اولیه معرفی شده مرسدس Amg One
نمونه اولیه معرفی شده مرسدس Amg One

این بخش همچنین دارای یک دفیوزر بزرگ است و بالای آن، یک طرح جالب اگزوز وجود دارد که دارای یک خروجی مرکزی بزرگ و دو خروجی کوچکتر در قسمت پایین آن است. به نظر می‌آید که چراغ‌های عقب حالتی تزئینی دارند چرا که در تیزر رسمی که قبلاً از این خودرو منتشر شد، این چراغ‌ها ظاهری یک پارچه داشتند. با اینکه درون خودرو را تنها از زاویه‌های محدودی می‌توان دید، به نظر می‌رسد این بخش نیز در مراحل نهایی خود قرار دارد. در تصاویر راننده فرمانی شبیه به فرمان خودرو‌های فرمول یک در دست دارد. یک نمایشگر درست در پشت فرمان و یک نمایشگر دیگر نیز وجود دارد که رو به راننده و روی زائده مرکزی داشبورد است. از ویژگی‌های اتاق خودرو نیز می‌توان به ساخت آن با فیبر کربن اشاره کرد.

مرسدس AMG One از یک موتور ۱.۶ لیتری V6 توربوشارژ با چهار موتور الکتریکی بهره می‌گیرد. این موتور قادر است بیش از ۱۰۰۰ اسب بخار (۷۴۶ کیلووات) قدرت تولید کند و یک شایعه دیگر نیز مدعی است که این رقم، ۱۲۰۰ اسب بخار (۸۹۵ کیلووات) خواهد بود. در واقع علت اصلی تأخیر در تولید این خودرو، همین پیشرانه ان بود که مهندسان می‌بایست آن را بر اساس استاندارد‌های جهانی تولید آلاینده و مصرف سوخت، ارتقا دهند. کمپانی مرسدس بنز تنها ۲۷۵ دستگاه از این مدل به تولید خواهد رساند. قیمت هر دستگاه که تمامی آنان پیش‌فروش شده‌اند، در حدود ۲.۷ میلیون دلار تخمین زده شده است و گویا تاریخ تحویل اولین نمونه‌ها در همین سال جاری میلادی خواهد بود.

تصاویر جاسوی از خودرو مرسدس AMG One

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.