20 طراحی عجیب موبایل که در فروش شکست خوردند!

در این گزارش با ۲۰ طراحی عجیب و جالب تلفن‌های همراه که در عرصه فروش شکست خوردند.

به گزارش فاواپرس، قبل از اینکه همه تلفن‌ها به شکل مستطیل، با صفحه نمایش هوشمند و فاقد دکمه‌ طراحی شوند، تلفن‌ها متنوع‌تر و از اشکال و اندازه‌های مختلفی برخوردار بودند. بر خلاف رقابت امروز، که در درجه اول بین اپل و سامسونگ محدود شده است در گذشته رقابت گوشی‌ها بین نوکیا، LG و Huawei و بسیاری از شرکت‌های برجسته در صنعت تلفن وجود داشت. بیایید عجیب‌ترین تلفن‌هایی را که دیده‌ایم و چگونگی طراحی آن‌ها را با هم بخاطر بسپاریم.

۱- Compulab Exeda

تلفن «Compulab Exeda» ،این کوشی صفحه نمایشی ۳.۵ اینچی داشته، از پردازنده ای ۵۰۰ مگاهرتزی برخوردار است و از دو سیستم عامل اندروید و ویندوز فون پشتیبانی می‌کند. گوشی Compulab Exeda یک ورودی LAN نیز دارد اما به دلیل اینکه بسیار نامطلوب ساخته شده بود، در فروش شکست خورد.

۲- Haier P7

مدل P7 شرکت Haier است که در سال ۲۰۰۴ تولید شد. کیفیت دوربین این گوشی VGA است و امکان ۳ ساعت مکالمه مداوم را به شما می‌دهد اما این گوشی هم به دلیل زیبایی کم، در فروش شکست خورد.

۳- LG G۵

تلفن LG G5 در سال ۲۰۱۶ به بازار عرضه شد و برخی این ایده را متمایز می‌دانستند، این محصول جدید ال جی که به شکل ماژولار طراحی شده است می‌تواند یک دوربین دیجیتال و یک پخش کننده‌ی موسیقی خوب تبدیل کنند. گوشی LG G5 در برابر ضربه چندان مقاوم نیست و سریع آسیب می‌بیند. این گوشی نیز به دلیل نبود وسایل آن در فروش شکست خورد.

۴- Motorola MPx

تلفن “Motorola MPx” که در سال ۲۰۰۴ به بازار عرضه شد، یکی از اولین تلفن‌های چند حالته بود که به دلیل نداشتن دوام و سخت افزار بسیار ضعیف، پیش از عرضه متوقف شد.

۵- Motorola V۷۰

تلفن «Motorola V۷۰» در سال ۲۰۰۲ منتشر شد، این گوشی به شکل صفحه کلید و کاور عرضه می‌شد که فقط برای هدست به پهلو می‌چرخد، این محصول نیز به دلیل نداشتن کاربرد زیاد، در فروش شکست خورد.

۶- Nokia 3250

تلفن نوکیا ۳۲۵۰ در سال ۲۰۰۶ به بازار عرضه شد. این گوشی برای اولین بار در تاریخ تلفن‌ها از فناوری تصویربرداری سلفی خوبی برخوردار بود و کاربران میتوانستند با چرخاندن کیبورد به اندازه ۲۷۰ درجه از خود عکس بگیرند.

۷- Nokia 3650

نوکیا ۳۶۵۰ که در سال ۲۰۰۳ به بازار عرضه شد از تلفن نوکیا ۶۶۰۰ که محبوبیت زیادی داشت، بهتر و کاربردی‌تر به نظر می‌رسید. هرچند این گوشی اولین تلفن همراه دوربین‌دار نبود ولی جزو اولین گوشی‌هایی دوربین‌داری محسوب می‌شود که در ایران محبوبیت بالایی پیدا داشت.

۸- Nokia 5510

نوکیا ۵۵۱۰ به دلیل تماس تلفنی برای تماس اضطراری، در سال ۲۰۰۱ عرضه شد، این در حالی بود که هیچ پیام رسانی هنوز محبوبیت واقعی نداشت. تا حدودی این گوشی نیز در بین مردم محبوبیت خود را پیدا کرد.

۹- Nokia 7280

تلفن قلم قرمز نوکیا ۷۲۸۰، تنها راه ورود به آن فقط با چرخش کلید‌های جهت دار است، این گوشی در سال ۲۰۰۴ عرضه شد.

۱۰- Nokia 7600

گوشی نوکیا ۷۶۰۰ دارای کلید‌هایی است که در دو طرف صفحه قرار دارد و استفاده از آن کمی آزار دهنده است. این گوشی در سال ۲۰۰۳ به بازار عرضه شد. و در بین مردم محبوبیت زیادی پیدا نکرد.

۱۱- Nokia N90

تلفن نوکیا N90 در سال ۲۰۰۵ توسط شرکت نوکیا عرضه شد. این تلفن را می‌توان به چندین شکل و حالت مختلف تجسم کرد، اما برای اکثر کاربران آن تجربه بسیار بدی بود و در فروش شکست خورد

۱۲- Nokia N-Gage

تلفن Nokia N-Gage سال ۲۰۰۳ عرضه شد.و به عنوان رقیب کنسول نینتندو گیم بوی ادونس (2001) معرفی شداما به دلیل آنکه این گوشی ظاهر عجیب و غریبی داشت برای استفاده روزانه قابل استفاده قرار نگرفت.

۱۳- Samsung Galaxy Beam

تلفن Samsung Galaxy Beam در سال ۲۰۱۲ منتشر شد، ایده داشتن پروژکتور در تلفن هوشمندی که مدت ها است که وجود دارد و برخی هنوز هم از آن استفاده می‌کنند. اما ایده اولیه داشتن پروژکتور از این تلفن گرفته شده بود.

۱۴- Samsung Serene

تلفن لوازم آرایشی سامسونگ Serene که در سال ۲۰۰۵ عرضه شد، به صورت مربع و تاشو و با طراحی بسیار عجیبی بود. این گوشی برای گروهی از خانم‌های جوان که علاقه‌مند به لوازم آرایشی بودند، در نظر گرفته شده بود.

۱۵- Samsung SPH-N270 Matrix

پس از موفقیت بزرگ فیلم The Matrix در سال ۱۹۹۹، Samsung SPH-N270 Matrix در سال ۲۰۰۳ در بازار عرضه شد. این گوشی شامل یک بلندگو و یک صفحه نمایش پالسی است که فقط با یک کلیک باز می‌شود. حتی صفحه نمایش و طراحی کلی تا حد زیادی تحت تاثیر فیلم قرار گرفت، اما موفق نشد، زیرا این گوشی نمی‌توانست پیام بفرستد یا به اینترنت متصل شود، به همین دلیل در فروش شکست خورد.

۱۶- Samsung UpStage

تلفن Samsung UpStage در سال ۲۰۰۷ به بازار عرضه شد. ایده یک تلفن با دو رابط متفاوت، شاید حتی امروز تصورات برخی را به تصویر می‌کشد، اما هر بار که شرکت‌ها برای اجرای آن تلاش می‌کردند، بی نتیجه می‌ماند.

۱۷- Siemens Xelibri ۶

در سال ۲۰۰۳، زیمنس مجموعه کاملی از تلفن‌های زیمنس خلیبری ۶ را به بازار عرضه کرد که به نظر لوازم آرایشی می‌آمد و به دلیل ظاهر غیر مطلوب، این گوشی محبوبیت زیادی کسب نکرد.

۱۸- Sierra Wireless Voq

گوشی Sierra Wireless Vpn در سال ۲۰۰۴ عرضه شد. این گوشی دارای صفحه کلید Qwerty خوبی بود،چهره عجیبش مورد استقبال قرار نگرفت و در بازار فروش شکست خورد.

۱۹- Toshiba G۴۵۰

تلفن توشیبا G450 در سال ۲۰۱۱ منتشر شد که ظاهر آن تا حدودی به یک چراغ راهنمایی شباهت داشت. عملکرد این گوشی بسیار ضعیف است و روش استفاده از آن بسیار سخت، همین دلیل‌ها مانع از گسترش این تلفن شد.

۲۰- سری W سامسونگ

دسته تلفن‌های W from Samsung در سال ۲۰۱۵ عرضه شد. در بیشتر نقاط جهان دیگر از تلفن‌های تاشو استفاده نمی‌شود و به روایتی منقرض شده است اما این گوشی‌ها همچنان در چین طرفدار خاص خود را دارند.

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.