حمله تروریستی که در مرکز داده‌های آمازون خنثی شد

پلیس آمریکا روز پنجشنبه یک مرد اهل تگزاس را به اتهام طرح‌ریزی برای انفجار یک مرکز داده در ویرجینیا دستگیر کرد.

به گزارش فاواپرس، ست آرون پندلی، ۲۸ ساله، از ویچیتا فالز روز پنجشنبه پس از گرفتن یک بمب از فردی که فکر می‌کرد فروشنده بمب است، بازداشت شد. در واقع این مرد ساده لوح بود که به فروشنده اعتماد کرد، زیرا فروشنده در اصل یک کارمند مخفی اف بی آی بود که برای فریب دادن این مرد و به بهانه دستگیری او خود را فروشنده بمب جا زده بود. حتی ماده‌ای که مرد گرفته بود بمب هم نبود.

ردیابی از روی حضور در شبکه‌های اجتماعی

اسناد ارائه شده به دادگاه می‌گوید که پندلی پس از ارسال و دریافت خبر‌هایی مبنی بر گفت‌وگو‌های مشکوک در تالار گروه‌های شبه نظامی، mymilitia.com، توجه FBI را جلب کرد و زیر ذره بین آن‌ها قرار گرفت. وی ارتباط خود را از طریق یک برنامه پیام رمزگذاری شده با شخص دیگری آغاز کرد، آن شخص به FBI گفت که پندلی قصد دارد با استفاده از مواد منفجره پلاستیکی به مراکز داده شرکت فناوری آمازون حمله کند تا حدود ۷۰ درصد از زیرساخت اینترنت را از بین ببرد.

پلیس آمریکا می‌گوید: پندلی به مامور مخفی گفت که می‌خواهد به مراکز داده حمله کند، زیرا فکر می‌کرد آن‌ها به FBI، CIA و سایر آژانس‌های فدرال خدمت می‌کنند. پندلی پس از گرفتن آنچه فکر می‌کرد وسیله انفجاری است و قرار دادن آن در ماشین خود، در فورت ورث دستگیر شد. در سند دادگاه آمده که وی به جرم خود اعتراف کرده است. FBI گفت که در بازرسی از خانه پندلی نقشه‌های دستی طراحی شده مربوط به این طرح پیدا شد. در ادامه این سند آمده: “پندلی هیچ ماده منفجره واقعی نداشت. “

اسناد دادگاه می‌گوید که پندلی در شورش ۶ ژانویه و حمله به کاخ کنگره حضور داشته، اما یک مقام انتظامی گفته که هیچ نشانه‌ای از ورود وی به ساختمان وجود ندارد.

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.