ققنوس مجوز تامین مالی جمعی بر بستر بلاک‌چین را از فرابورس دریافت کرد

شرکت ققنوس از میزبانان شبکه ققنوس، به عنوان پنجمین شرکت فعال در حوزه تامین مالی جمعی مجوز فعالیت خود را از فرابورس دریافت کرد.

به گزارش راه فناروی، پیش از ققنوس ۴ شرکت دیگر زمستان ۹۹ از فرابورس مجوز تامین مالی جمعی را دریافت کرده‌اند. چهار مجموعه تامین مالی «سامانه نگار آتنا با پلتفرم دونگی»، «پیشگامان کارآفرینی کارن با پلتفرم کارن کراد»، «نوآوری مالی پارس با پلتفرم پارس فاندینگ» و «مشاور سرمایه‌گذاری فاینتک با پلتفرم هم‌آفرین» مجوز فعالیت دریافت کردند. از این ۴ شرکت تا کنون دو مجموعه دونگی و کارن کراد موفق به اجرای اولین طرح‌های خود شده‌اند.

حال روابط عمومی ققنوس اعلام کرده است که به زودی و هم‌زمان با رونمایی سامانه تامین مالی جمعی ققنوس، اولین طرح سکو(پلتفرم) تامین مالی جمعی ققنوس رونمایی خواهد شد.

این شرکت به عنوان یکی از میزبانان شبکه ققنوس به صورت رسمی با تایید کارگروه ارزیابی تامین مالی جمعی توانست تا مجوز تامین مالی جمعی را از شرکت فرابورس دریافت کند. پلتفرم تامین مالی جمعی ققنوس اولین پلتفرمی است که مبتنی بر فناوری دفترکل توزیع‌شده امکان تامین مالی جمعی را فراهم می‌کند.

بازیگران سامانه تامین مالی جمعی ققنوس را متقضایان جذب سرمایه، تأمین کنندگان سکوی ققنوس (سرمایه گذاران) و شرکای راهبردی (سرمایه‌گذاران خطرپذیر) تشکیل می‌دهند؛ در سامانه تامین مالی جمعی ققنوس، ابتدا متقاضی به پلتفرم مراجعه کرده و توسط شریک راهبردی طرف قرارداد سکو مورد ارزیابی و ارزش‌گذاری قرار می‌گیرد. سپس در صورت حصول توافق میان متقاضی و شریک راهبردی، طرح به سکو تامین مالی ققنوس منتقل می‌شود.

در این پلتفرم، شریک تجاری با تعهد پوشش جذب به متقاضی اطمینان می‌دهد که در صورت عدم تکمیل بودجه موردنیاز طرح در سکو، الباقی توسط وی تأمین خواهد شد و به مشارکت‌کنندگان اطمینان می‌دهد که در پایان دوره اعلامی برای گواهی مشارکت، اصل سرمایه همراه با سود به حساب سجامی آن‌ها واریز می‌شود.

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.