برابوس ۵۰۰ وارد بازار شد؛ آرایشی غلیظ از نسل نو مرسدس بنز S کلاس

مرسدس بنز S کلاس به عنوان پرچمدار، یک پله بالاتر از تمام محصولات این کمپانی آلمانی می‌ایستد. اما اگر کسی باز هم این خودرو را به شکلی گران‌تر و سفارشی‌تر بخواهد، شاید آنگاه باید به برابوس مراجعه کند. برابوس ۵۰۰، دست پرورده جدید این تیونر است که بر اساس آخرین نسل از S کلاس، به وجود آمده است و به نوعی می‌توان آن را اسپرت ترین عضو از خانواده بزرگ مرسدس بنز اس کلاس قلمداد کرد.

به گزارش فاواپرس به نقل از motor1، برابوس اصلا برای ما غریبه نیست. سال‌هاست که به تیون خودروهای بنز مشغول است و این که اکنون به سراغ نسل جدید S کلاس آمده، هرگز جای تعجب ندارد. مرسدس بنز W223 در اواخر سال ۲۰۲۰ معرفی شد. بنابراین دیگر زمان آن رسیده است که به دست تیونر قدیمی و خوش نامی همچون برابوس سپرده شود تا به اوج لوکسی و راحتی ارتقا یابد.

در صدر جدول تغییرات ایجاد شده در این خودرو، دستکاری پیشرانه ۶ سیلندر S500 را می‌توان برشمرد که به لطف مهندسان برابوس، قدرتش به ۴۹۳ اسب بخار و گشتاورش به ۵۹۰ نیوتن متر، افزایش یافته است.

این افزایش توان، شتاب صفر تا صد این سدان بزرگ آلمانی را به ۴.۷ ثانیه می‌رساند. جالب اینجاست که برابوس دستی بر سر نسخه دیزلی این خودرو هم کشیده و به این ترتیب، قدرت و گشتاور آن را به ترتیب، به ۳۶۵ اسب بخار و ۷۵۰ نیوتن متر، ارتقا داده است.

از آنجا که برابوس را می‌شناسیم، می‌دانیم که مدل‌های نامبرده، آخرین سطح از تیون این شرکت نخواهند بود. بنابراین باید به زودی منتظر معرفی S580 با موتور ۸ سیلندر و بادی کیت اختصاصی از سوی این تیونر باشیم.

تغییرات اعمالی از سوی برابوس، به مشخصات فنی خودرو ختم نمی‌شوند. پکیج آیرودینامیکی موسوم به OEM نیز در قالب یک کیت کامل در این خودرو، موجود است. این کیت شامل اسپویلر جلو، هواکش‌های تقویت شده جانبی، نشانگرهای LED جانبی، سپر جدید در جلو و سر اگزوزهای کروم مشکی عقب می‌گردد. لیپ فیبر کربنی هم به زودی بر روی این کیت، قابل سفارش است.

شاید یکی از برجسته‌ترین تغییرات به وجود آمده در این خودرو، ست رینگ‌های Brabus Monoblock M Platinum Edition باشد. رینگ‌هایی ۲۱.۰ اینچی که زیبایی و ابهت ظاهری خودرو را، دو چندان کرده اند. این رینگ‌ها با رنگ مشکی و سایر تزئینات بدنه خودرو، بسیار هماهنگ اند. درون کابین، کنتراست جذاب میان رنگ‌های سفید و مشکی که در تودوزی چرمی خودرو استفاده شده، چشم‌های هر بیننده‌ای را نوازش می‌دهد.

قیمت پایه این خودرو از حدود ۲۹۳,۰۰۰ یورو یا ۳۵۰,۰۰۰ دلار، آغاز می‌گردد. بله خب قطعا تغییرات ایجاد شده توسط برابوس، به هیچ وجه، ارزان تمام نمی‌شوند. اما آنقدر کاراکتر خودرو را خاص می‌کنند که بسیاری از ثروتمندان حاضر به پرداخت چنین پولی برای آنها باشند.

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.