جدیدترین گزارش Speedtest از سرعت اینترنت در ایران

اسپیدتست ماهانه گزارشی درباره وضعیت سرعت اینترنت در جهان منتشر می‌کند و حالا شاهد انتشار جدیدترین گزارش آن هستیم. در گزارش ماه مارس، سرعت اینترنت موبایل در ایران بهبود داشته، اما سرعت اینترنت ثابت کاهش یافته است.

طبق گزارش ماه مارس، میانگین سرعت اینترنت ثابت و موبایل در جهان افزایش داشته. سرعت جهانی اینترنت ثابت از ۹۷.۴۰ مگابیت بر ثانیه در فوریه ۲۰۲۱، به ۹۸.۷۶ مگابیت بر ثانیه در ماه مارس رسیده است.

سرعت اینترنت در ایران
میانگین سرعت اینترنت ثابت و موبایل جهان در مارس ۲۰۲۱

میانگین سرعت اینترنت موبایل در جهان هم افزایش چشمگیری داشته و از ۴۶.۸۳ مگابیت بر ثانیه در فوریه، به ۴۸.۴۰ مگابیت بر ثانیه در مارس رسیده است.

به سراغ اینترنت ثابت در کشورمان می‌رویم که طبق جدیدترین گزارش اسپیدتست با وجود صعود دو رتبه‌ای، نسبت به فوریه و ژانویه ۲۰۲۱ کاهش سرعت را تجربه کرده. سرعت اینترنت ثابت در ایران در ماه‌های ژانویه و فوریه به ترتیب برابر ۱۹.۴۲ و ۱۹.۵۳ مگابیت بر ثانیه بوده، اما در مارس به ۱۹.۱۳ مگابیت بر ثانیه رسیده است. ایران با این سرعت، در رتبه ۱۳۲ فهرست به چشم می‌خورد.

سرعت اینترنت در ایران
میانگین سرعت اینترنت ثابت در ایران مارس ۲۰۲۱

در سطح جهان تغییری در رتبه اول به چشم نمی‌خورد و سنگاپور همچنان در این جایگاه قرار دارد. میانگین سرعت اینترنت ثابت در این کشور به ۲۳۴.۴۰ مگابیت بر ثانیه می‌رسد. تایلند با یک رتبه صعود و با سرعت ۲۳۰.۵۹ مگابیت بر ثانیه در رتبه دوم قرار دارد. هنگ‌کنگ که سرعت اینترنت ۲۲۴.۷۳ مگابیت بر ثانیه را در اختیار کاربران قرار می‌دهد، در رتبه سوم به چشم می‌خورد. در رتبه‌های بعدی به ترتیب رومانی و موناکو قرار دارند.

سرعت اینترنت در ایران
بالاترین سرعت اینترنت ثابت در مارس ۲۰۲۱

برخلاف اینترنت ثابت، سرعت اینترنت موبایل در ایران در ماه مارس بهبود داشته و به ۲۶.۳۸ مگابیت بر ثانیه رسیده که بالاترین سرعت در چند ماه اخیر محسوب می‌شود. سرعت اینترنت موبایل در ایران در ماه‌های ژانویه و فوریه ۲۰۲۱ به ترتیب برابر ۲۶.۰۹ و ۲۵.۵۵ مگابیت بر ثانیه بود. کشورمان با این سرعت و یک رتبه صعود، در رتبه ۸۳ فهرست جای گرفته است.

سرعت اینترنت در ایران
میانگین سرعت اینترنت موبایل در ایران در مارس ۲۰۲۱

امارات متحده عربی در ماه مارس توانسته با سرعت ۱۷۸.۵۲ مگابیت بر ثانیه بالاتر از سایر کشورها قرار بگیرد. بعد از امارات، کره جنوبی با سرعت ۱۷۰.۵۲ مگابیت بر ثانیه و یک پله صعود قرار گرفته. قطر هم با سرعت ۱۶۷.۴۰ مگابیت بر ثانیه، یک پله سقوط کرده و در رتبه سوم فهرست سریع‌ترین اینترنت موبایل در جهان جای گرفته است.

سرعت اینترنت در ایران
بالاترین سرعت اینترنت موبایل در مارس ۲۰۲۱

در رتبه چهارم چین با میانگین سرعت ۱۵۰.۴۰ مگابیت بر ثانیه به چشم می‌خورد. تا رتبه هشتم جدول، تغییری نسبت به ماه گذشته ایجاد نشده و برای مثال عربستان سعودی همچنان در رتبه پنجم قرار دارد.

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.