هواوی برای آزمایش و توسعه شبکه 6G دو ماهواره به فضا می‌فرستد

شبکه 5G هنوز به صورت فراگیر در بسیاری از کشورها راه‌اندازی نشده اما شرکت‌های مخابراتی بزرگ کار تحقیقاتی روی شبکه ۶G را آغاز کرده‌اند. یکی از این شرکت‌ها، کمپانی هواوی است که با ارسال دو ماهواره به فضا قصد دارد روند توسعه و آزمایش شبکه 6G را سرعت ببخشد.

به گزارش فاواپرس به نقل از روابط‌عمومی هواوی، این شرکت چینی به عنوان بزرگترین شرکت مخابراتی دنیا، بیشترین حق اختراع یا پتنت در زمینه ۵G را در اختیار داشته و بسیاری از کشورها، توسعه نسل جدید شبکه‌های مخابراتی خود را به این شرکت سپرده‌اند. هواوی هم‌زمان با گسترش عمومی ۵G در دنیا، به دنبال تحقیق و توسعه درباره شبکه‌های نسل جدید ۶G نیز بوده تا بتواند خود را یک گام جلوتر از سایر شرکت‌های مخابراتی قرار دهد.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، هواوی با همکاری دو شرکت چینی قصد دارد دو ماهواره را در جولای امسال (تیر و مرداد ۱۴۰۰) به فضا بفرستد. این ماهواره‌ها با هدف تست و اعتبارسنجی فناوری‌های هواوی در زمینه شبکه‌های ۶G به فضا ارسال خواهند شد.

این اقدام که گامی مهم برای پیشرفت زیرساخت‌های مخابراتی و شبکه ۶G محسوب می‌شود، با تلاش مشترک شرکت‌های هواوی، China Mobile و یک سازمان فضایی در چین انجام خواهد شد. پیش از این، در سال ۲۰۱۹ نیز هواوی از برنامه‌ی آینده‌ی خود برای پرتاب بیش از ده هزار ماهواره کوچک برای پوشش سراسری ۶G در جهان پرده برداشته بود.

کارشناسان معتقدند که فناوری ۶G می‌تواند تا ۵۰ برابر سریع‌تر از ۵G باشد. همچنین برخلاف شبکه‌های ۵G که برای بهره‌برداری و انتقال سیگنال، نیاز به ایستگاه‌های مخابراتی زمینی دارند، شبکه ۶G از ماهواره‌ها برای ایجاد ارتباطات در فرکانس‌های بالاتر استفاده می‌کند.

طبق اعلام مدیران ارشد هواوی، این شرکت قصد دارد در سال ۲۰۳۰ فناوری ۶G را به صورت عمومی راه‌اندازی کند. همچنین این کمپانی اعلام کرده است که به زودی در مقاله‌ای با موضوع ۶G، درباره تکنولوژی‌ و کارکردهای آن بیشتر توضیح می‌دهد.

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.