چگونه در گوشی، عکس مورد نظر را ظرف چند ثانیه پیدا کنم؟!

یک ترفند حرفه‌ای این ویژگی به شما کمک می‌کند سریعا یک عکس را از میان هزاران عکس دیگر پیدا کنید … اگر آنچه خواستید را پیدا نکردید؛ کمی خلاقیت به خرج دهید و از چندین کلمه ترکیبی استفاده کنید. روش کار به صورت زیر است: …

گوشی‌های ما مملو از عکس هستند. هریک از ما تعداد زیادی عکس داریم که می‌خواهیم روی گوشی‌مان نگه داریم!

وقتی می‌خواهیم از یک سوژه عکاسی کنیم؛ به جای یک عکس، چندین عکس گرفته تا اگر احتمالا یکی دو عکس خراب شدند؛ باز هم عکس خوب داشته باشیم. پاک‌سازی این عکس‌ها با ابزارها بسیار آسان است ولی عمدتا این کار را نمی‌کنیم.

یافتن و حذف موارد تکراری یا عکس‌هایی که خراب شدند و جالب نیستند؛ به روش‌های ساده نیز امکان‌پذیر است. کافی است روی عکس‌ها ضربه زده و آن‌ها را انتخاب و بعد حذف کنید. اما در حجمی که ما روزانه عکس می‌گیریم؛ کار طاقت‌فرسایی است.

به این‌ها، عکس‌های ویرایش شده و خروجی انواع اپلیکیشن‌ها را هم اضافه کنید. به همین دلیل است وقتی دنبال یک عکس خاص روی گوشی هستیم؛ باید میان هزاران عکس شیرجه بزنیم و کلی وقت صرف کنیم. اما توجه به برخی از ویژگی‌های گوشی‌ها کمک می‌کند زودتر عکس مورد نظر را پیدا کنیم.

یافتن تصاویر در گوش‏ی آیفون

در گذشته، مرتب‌سازی عکس‌ها در گوشی‌ها بسیار دردناک بود ولی این روزها با کمک انواع فناوری‌های تشخیص چهره، هوش مصنوعی، تشخیص سوژه و زمینه می‌توانیم جست‌وجوها را محدود کرده و مستقیما سراغ عکس‌های نزدیک به هدف‌مان برویم.

برنامه Photos را باز کنید و روی نماد ذره‌بین در گوشه پایین سمت راست ضربه بزنید.

حالا می‌توانید نام یک مکان، یک شخص یا اصطلاحات جست‌وجو را وارد کنید. برای مثال می‌توانید Phoenix را به عنوان مکان، wedding را برای رویداد و pancakes را به عنوان یک شی وارد کنید.

همچنین، می‌توانید براساس ماه یا سال، دسته یا نام تجاری جست‌وجوهای خود را میان عکس‌ها انجام دهید. حتی می‌توانید به یک شخص خاص در عکس‌ها اشاره کنید؛ مثلا یافتن عکس‌های همسر، یک دوست یا حیوان خانگی.

روش کار به صورت زیر است:

عکس فردی که می‌خواهید اضافه شود را پیدا کنید. صفحه را به سوی بالا سوایپ کنید و عکس کوچک آن فرد را در بخش People ببینید.

روی تصویر ضربه بزنید؛ بعد Add Name را انتخاب کنید. نام را تایپ کنید یا گزینه پر شدن خودکار نمایش داده شده را تایید کنید.

Next را بزنید و بعد Done کنید.

اگر آنچه که خواستید را پیدا نکردید؛ کمی خلاقیت به خرج دهید و از چندین کلمه ترکیبی استفاده کنید.

یافتن تصاویر در اندروید

در اپلیکیشن عکس گوشی‌های اندرویدی می‌توانید همان مراحل بالا را دنبال کنید. باز هم با نام اشخاص، مکان‌ها، رویدادها و چیزهای مختلف بازی کنید تا زودتر به عکس‌ها برسید.

اپلیکیشن Gallery را باز کنید. روی آیکون ذره‌بین نزدیک به بالای صفحه ضربه بزنید و عبارت جست‌وجوی خود را وارد کنید.

جست‌وجوی تصاویر در گوگل فوتوز

اگر از اپلیکیشن Google Photos استفاده می‌کنید؛ کمی خوش‌شانس هستید. ابزار جست‌وجوی این اپ بسیار قدرتمند است و تقریبا همان چیزی را حدس می‌زند که در ذهن شما است.

اپلیکیشن Google Photos را باز کنید

در اینجا می‌توانید یک شخص یا حیوان خانگی، یک مکان یا شی را جست‌وجو کنید. همین‌طور، جست‌وجوها می‌تواند براساس دسته‌بندی‌هایی مانند عکس‌های سلفی، فیلم‌ها یا عکس‌های اسکرین‌شات باشد.

برای جست‌وجوی یک مورد خاص، آن را در نوار جست‌وجوی بالای صفحه تایپ کنید. نتایج احتمالا پیش از پایان تایپ کردن شما ظاهر می‌شوند.

به علاوه، گوگل فوتوز روش‌های بسیار خوبی برای مشاهده عکس‌های به یاد ماندنی دارد. ویژگی‌هایی مانند Spotlight و Recent highlights و flashback کمک می‌کنند زودتر به عکس مورد نظر برسید. کافی است برنامه گوگل فوتوز را باز کنید و روی کارت‌های بالای صفحه بزنید.

منبع یک پزشک
مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.