افزایش رقبا باعث کاهش ۶۶ درصدی دانلود کلاب هاوس شد

شبکه‌های اجتماعی دیگر قابلیت گفتگوی صوتی خود را راه اندازی کرده اند که همین موضوع باعث شده تعداد دانلود کلاب هاوس کاهش پیدا کند.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از ۹ تو ۵ مک؛ شبکه اجتماعی کلاب هاوس در اوایل سال جاری به سرعت به موفقیت چشمگیری دست یافت و در ماه فوریه به بیش از ۸ میلیون بار دانلود در اپ استور رسید. تعداد دانلود‌های این پلتفرم در سه ماه گذشته به ۹.۶ میلیون بار دانلود رسیده بود، ولی این روند دانلود طی یک ماه گذشته سیر نزولی در پیش گرفته و با افتی ۶۶ درصدی نسبت به دو ماه گذشته فقط حدود ۹۲۲ هزار بار دانلود شده است.

افزایش رقبا کار را برای کلاب هاوس سخت کرده است

استقبال بسیار زیاد کاربران از این پلتفرم که بر گفتگوی صوتی مبتنی است باعث شد تا دیگر شبکه‌های اجتماعی از جمله توییتر ویژگی صوتی خود را در داخل برنامه هایشان راه اندازی کنند تا رقیبی برای کلاب هاوس باشند و شرایط را برای آن سخت کنند.

داده‌های ارائه شده درباره تعداد دانلود این برنامه نشان می‌دهد که کلاب هاوس توانسته کاربران خود را حفظ کند به این دلیل که کسانی که این برنامه را دانلود کرده بودند هنوز هم آن را روی گوشی هایشان نصب دارند و از آن استفاده می‌کنند. از طرفی دیگر کاهش تعداد دانلود برای سازندگان کلاب هاوس نگران کننده است، چون به نظر می‌رسد با گذشت زمان علاقه کاربران به این پلتفرم کم می‌شود و ممکن است جذب برنامه‌های رقیب بشوند.

شبکه اجتماعی کلاب هاوس سعی کرده با معرفی یک ویژگی جدید برای کسب درآمد از گپ‌های زنده و حتی برنامه‌ای برای کمک به تولیدکنندگان محتوا، همچنان کاربران خود را ترغیب به استفاده از این پلتفرم کرده و آن‌ها را حفظ کند، اما به نظر نمی‌رسد که این ویژگی‌ها در مقابل رقبا کافی باشد. در ماه‌های اخیر، شرکت‌هایی مانند توییتر، فیسبوک، لینکداین و حتی Spotify قابلیت صوتی زنده خود را معرفی کرده اند که اساساً همان کاری را انجام می‌دهند که Clubhouse انجام می‌دهد.

گفتنی است که کلاب هاوس اخیرا آزمایش نسخه بتا اندروید این پلتفرم را شروع کرده که ممکن است هجوم کاربران اندرویدی برای دانلود این نسخه روند نزولی دانلود کلاب هاوس را بهبود ببخشد.

خبرهای مرتبط

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.