آخرین اخبار فناوری اطلاعات و ارتباطات، فین‌تک، بلاک‌چین و دیگر فناوری‌های پیشرفته

رونمایی بنز از یک ون باشکوه + تصاویر

خودروسازی آلمانی مرسدس بنز، اخیراً از کانسپت یک ون با نام EQT رونمایی کرده است که قرار است با بیشترین شباهت به مدل مفهومی و با پیشرانه‌های بنزینی، دیزلی و الکتریکی، راهی بازار شود.

خودروسازی آلمانی مرسدس بنز، اخیراً از کانسپت یک ون با نام EQT رونمایی کرده است که قرار است با بیشترین شباهت به مدل مفهومی و با پیشرانه‌های بنزینی، دیزلی و الکتریکی، راهی بازار شود. این خودرو که جزو کلاس T بنز به شمار می‌رود، با همکاری شرکت رنو فرانسه تولید خواهد شد و به گونه‌ای خواهر خوانده مدل Kangoo E-Tech Electric رنو خواهد شد که به تازگی راهی بازار شده است.

به گزارش راه فناوری به نقل از autocar، گفته می‌شود نسخه‌های تولیدی T-Class و EQT در اواخر سال جاری میلادی با ویژگی‌های طراحی خاص، اما تا حد زیادی بدون تفاوت با نسخه کانسپت، رونمایی می‌شوند. اگرچه تاکنون جزئیات کاملی از این ون منتشر نشده است، اما طبق گفته مسئولان مرسدس بنز، این خودرو با یک پلتفرم استاندارد و ۵ نفره عرضه خواهد شد، هرچند که در نسخه کانسپت ما شاهد ۷ صندلی در این خودرو هستیم. از سوی دیگر، ما می‌دانیم که این دو مدل بر روی پلتفرم CMF-B رنو قرار خواهند گرفت که از هر دو پیشرانه احتراقی و برقی پشتیبانی می‌کند.

تصاویر این ون جدید و جذاب نشان می‌دهد که این خودرو از یک پنجره جلوی موتور بزرگ و برجسته و مشکی برخوردار است که نشان مرسدس بنز را در وسط خود جای داده است. یک خط محنی زیبا قسمت پایین این پنجره را از سپر جدا می‌کند و چراغ‌های ال‌ای دی اصلی خودرو نیز در دو انتهای این منحنی به صورت خطی و باریک قرار گرفته اند. چرخ‌های ۲۱ اینچی با لاستیک‌های کم عمق ۲۳۵/۴۵ R21، سقف شیشه‌ای پانوراما بزرگ و فضای داخلی با روکش چرمی، از دیگر مشخصات قابل توجه این ون در تصاویر منتشر شده است.

طول ۴۹۴۵ میلی متری، عرض ۱۸۶۳ میلی متری و ارتفاع ۱۸۲۶ میلی متری کانسپت EQT نشان می‌دهد که این خودرو ۹۲ میلی متر در قسمت طول، ۸ میلی متر در قسمت عرض و ۸ میلی متر در قسمت ارتفاع، از جدی‌ترین رقیب خود یعنی فولکس واگن Caddy Maxi بزرگتر است. ورود به قسمت جلوی خودرو از طریق در‌های لولای جلو انجام می‌شود، در حالی که دسترسی به قسمت عقب از طریق مجموعه‌ای از در‌های کشویی انجام می‌شود که با استفاده از سیستم الکترونیکی هدایت می‌شود، اما قرار است قابلیت استفاده دستی نیز داشته باشد. با باز شدن درب بزرگ عقب خودرو، با یک فضای صاف برای قرار دادن چمدان‌ها مواجه می‌شوید که می‌تواند با برداشتن صندلی‌های عقب و جمع شدن ردیف دوم قابل افزایش باشد.

فاصله قابل توجه میان دو محور، در به حداکثر رساندن فضای داخلی در دو ردیف اول کمک می‌کند و فضای ذخیره سازی متنوعی را در کل کابین فراهم می‌کند. ردیف صندلی دوم به گونه‌ای طراحی شده است که حداکثر سه صندلی در خود جای می‌دهد، در حالی که میز‌های پلاستیکی تاشو را در پشت صندلی‌های جلو قرار گرفته اند. در زمینه تزئینات داخلی، چرم سفید Nappa جای پارچه‌های نایلونی سخت‌تر را در نسخه‌های تولیدی خواهد گرفت. عملکرد‌های ایمنی این خودرو شامل ترمز اضطراری خودکار، کنترل پایداری تریلر و کروز کنترل تطبیقی با ویژگی کمک ترافیک، می‌باشد.

به گزارش فرارو، در مورد پیشرانه‌های این خودرو هنوز اطلاعات زیادی منتشر نشده است، اما احتمالاً گزینه‌های دیزلی و بنزینی ارائه شده، به مانند خواهر خواند ساخت رنو در ترکیب با گیربکس اتوماتیک شش سرعته دستی یا هفت سرعته دو کلاچه عرضه شود. این یک واحد بنزینی ۱.۲ لیتری توربوشارژ با قدرت ۱۱۳ اسب بخار و همچنین یک دیزل ۱.۵ لیتری با دامنه خروجی از ۷۴ اسب بخار تا ۱۰۹ اسب بخار را ارائه می‌دهد. در همین حال، EQT در انتظار دریافت یک موتور الکتریکی ۱۰۱ اسب بخاری در ترکیب با باتری ۴۵ کیلووات ساعت است که در نسخه Kangoo E-Tech Electric، ادعا شده است شعاع حرکتی حدود ۱۶۵ مایل را فراهم می‌کند. ون‌های مدل T و EQT قرار است در کنار رنو کانگو و کانگو E-Tech الکتریک، در کارخانه سازنده اتومبیل فرانسوی MCA در Maubeuge فرانسه تولید شوند.

تصاویر ون مرسدس بنز EQT

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.