معرفی بدترین و بی‌کاربردترین زبان‌های برنامه‌نویسی دنیا

در این گزارش تعدادی از زبان‌های برنامه نویسی بدون کاربرد در جهان معرفی شده‌اند.

به گزارش فاواپرس به نقل از Tutorialzine، با توسعه فناوری و میزان استفاده افراد از رایانه‌ و تلفن همراه تعداد برنامه نویسان روز به روز در سراسر دنیا در حال افزایش است و بسیاری از این راه کسب درآمد دارند. در حال حاضر زبان‌های برنامه نویسی بسیار زیادی در دنیا وجود دارد و توسعه دهندگان دائما در تلاش برای گسترش زبان‌های برنامه نویسی و ساده‌تر کردن هر چه بیشتر این صنعت هستند. اما در این میان چند زبان برنامه نویسی بسیار عجیب در جهان وجود دارد که کمتر کسی توانایی کار کردن با آن‌ها را دارد و به نوعی این زبان‌ها کم کاربردترین زبان‌های برنامه نویسی در جهان هستند.

زبان برنامه نویسی LOLCODE

تعداد کمی زبان برنامه نویسی در جهان وجود دارد که از اینترنت استفاده کنند اما زبان LOLCODE به میزان بسیار زیادی با اینترنت سر و کار دارد. این زبان برنامه نویسی در سال 2007 و توسط آدام لیندزی محقق دانشگاه لنکستر ساخته شده است، تمامی کلمات موضوع در این زبان بزرگ و meme-fied هستند. هیچ منبع استانداری برای این زیان برنامه نویسی وجود ندارد اما از این زبان برنامه نویسی در پایتون نیز استفاده شده است.

زبان برنامه نویسی Glass

این زبان برنامه نویسی یک زبان باطنی بوده که توسط Gregor Richards در سال 2005 ساخته شده است. این زبان ترکیبی از علامت گذاری‌ها و شکلک‌های خطی است و برای خواندن آن نیاز به یک متخصص مسلط به این زبان خواهد بود و ساختار این زبان به قدر احمقانه است که در هیچ زبان دیگری از آن استفاده نشده است.

زبان برنامه نویسی Brain

این زبان یک زبان برنامه نویسی فوق مبهم است و کد نویسی در آن صرفا به کمک هشت دستور انجام می‌شود. به نوعی باید گفت این برنامه برای به چالش کشیدن و سرگرم کردن برنامه نویسان طراحی شده و برای کاربردهای عملی مناسب ساخته نشده است.

زبان برنامه نویسی Chicken

در این زبان مرغ نه تنها نام زبان است، بلکه تنها کلمه کلیدی قابل استفاده در نیز است و تعداد تکرارها و خطوط جدید کد رمزگذاری شده را تعیین می کنند. این زبان در هیچ منبعی استفاده نمی‌شود و کاربرد خاصی نیز ندارد.

زبان برنامه نویسی Whitespace

زبان Whitespace یک زبان برنامه نویسی بسیار عجیب است. این زبان فقط فضاها، برگه ها و خطوط جدید را می فهمد و همه موارد دیگر را نادیده می گیرد. این زبان به کاربر امکان می دهد که برای یک برنامه منظم به زبان دیگر مانند JavaScript نوشته کدنویسی کند.

زبان برنامه نویسی ///

زبان /// یک زبان مینیمالیستی است که فقط از یک عمل تشکیل شده است. این زبان توسط Tanner Swett در سال 2006 اختراع شد. این زبان توسط Tanner Swett در سال 2006 اختراع شد و بسیار محدود است، اما برخی از برنامه نویسان باهوش قادر به تبدیل عملیات جایگزینی رشته به برنامه های کاملاً کارا به کمک این زبان شدند که داده ها را چرخه کرده و خروجی می‌دهند.

زبان برنامه نویسی Befunge

زبان Befunge یک زبان برنامه نویسی دو بعدی است که کدها با اندازه ثابتی در شبکه این زبان قرار می‌گیرد. هر سلول از playfield می‌تواند کد یا داده را در خود جای دهد و برنامه شما می تواند هر سلول را که می خواهد با هر یک جایگزین کند. کدنویسی از سلول سمت چپ بالا شروع می شود و به سمت راست ادامه می یابد. کاربر با دستورالعمل های خاص جهت گیری می تواند مسیر ترجمه این زبان برنامه نویسی را کنترل کند.

زبان برنامه نویسی Piet

Piet یک زبان برنامه نویسی است که در آن برنامه ها نقشه های بیتی هستند و شکلی شبیه نقاشی‌های انتزاعی دارند. بلوک اصلی برنامه های Piet یک بلوک رنگی است. این از 20 رنگ مجزا پشتیبانی می کند، با برخی از پیاده سازی ها پشتیبانی بیشتری برای موارد دیگر دارد.

زبان نویسی Malbolge

زبان Malbolge یک زبان برنامه نویسی است که توسط بن اولمستد در سال 1998 اختراع شد و نام آن از حلقه هشتم جهنم در جهنم دانته نامگذاری شد. این زبان به طوری طراحی شده است تا نوشتن برنامه های مفید غیرممکن باشد. چند سال پس یک نقطه ضعفی در طراحی این زبان پیدا شد که نوشتن برنامه های Malbolge را امکان پذیر می‌کرد. با این وجود هنوز هم باید یک دانشمند رمزنگاری باشید تا یک برنامه معنی دار در آن بنویسید.

زبان برنامه نویسی ~English

~ انگلیسی یک زبان برنامه نویسی است که سعی در تقلید از صدای طبیعی صدا دارد. نوشتن در آن بسیار آزاد است تا نویسنده آزادی بیان بیشتری داشته باشد. گفتنی است که هیچ برنامه ای توسط برنامه نویس قابل تعریف نیست.

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.