به دستور رییس جمهور

استخراج رمزارز تا پایان شهریور ممنوع شد

استخراج رمزارز تا پایان شهریور ماه حتی برای کسانی که مجوز فعالیت دارند با دستور مستقیم رئیس‌جمهوری ممنوع شد، در این صورت دوره خاموشی تعیین شده برای استخراج کنندگان رمزارز به ۱۲۰ روز می‌رسد.

به گزارش فاواپرس، حسن روحانی در جلسه امروز هیات دولت به صورت صریح اعلام کرد که تا پایان شهریور ماه و گذر از پیک مصرف برق استخراج رمزارز ممنوع است.طبق مقررات تامین برق مراکز استخراج رمزارز ، استفاده از انرژی برق شبکه برای استخراج رمزارزها در اوج بحران به منظور مدیریت مصرف برق ممنوع است حداقل زمان خاموشی کامل مزارع طبق مصوبه دولت ۳۰۰ ساعت است و در دوره محدودیت‌دار نیز که تقریبا ۱۱۲ روز از سال را شامل می‌شود بهای هر کیلووات ساعت انرژی برق با ضریب ۲ محاسبه می‌شود.

اما با این دستور رئیس‌جمهوری خاموشی کامل از ۱۳ روز که حداقل زمان تعیین شده در مصوبه بود به تقریبا ۱۲۰ روز افزایش یافت.

حسن روحانی گفت: «از امروز تا پایان شهریور فعالیت‌های استخراج رمزارز باید تعطیل شود و از امروز هرکس که در این حوزه کار می‌کند، حتی کسانی که پیش از این مجوز داشته‌اند، غیر مجاز هستند.»

طبق گفته او مشکل اصلی استخراج قانونی نیست چرا که استخراج قانونی فقط ۳۰۰ مگاوات برق مصرف می‌کند این در حالی است که برآورد می‌شود استخراج غیرقانونی در حدود ۲ هزار مگاوات مصرف برق را به خود اختصاص داده است.

در شرایطی رئیس‌جمهور دستور به خاموشی دستگاه‌های استخراج رمزارز می‌دهد که مزارع استخراج رمزارز که به صورت قانونی و با مجوز رسمی فعالیت می‌کنند دستگاه‌های خود را خاموش کرده‌اند.

هر چند رئیس‌جمهور تاکید می‌کند که مصرف برق از سوی استخراج کنندگان غیرقانونی در حدود ۲ هزار مگاوات است اما نمایندگان مجلس مصرف قانونی و غیرقانونی را در حدود ۷۰۰ مگاوات برآورد کرده‌اند که تقریبا یک درصد برق تولید کشور است اما مدیرعامل توانیر نیز پیش از این میزان مصرف غیرمجاز برای استخراج رمزارز را تقریبا ۲ هزار مگاوات اعلام کرده بود.

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.