ساخت مجسمه ساتوشی ناکاموتو در مجارستان به افتخار خالق بیت کوین

مجارستان قصد دارد اولین کشور در جهان باشد که مجسمه برنزی ساتوشی ناکاموتو، خالق افسانه‌ای بیت کوین را برپا می‌کند.

به گزارش فاواپرس به نقل از Bitcoin News، نیم‌تنه برنزی خالق افسانه‌ای بیت‌کوین، ساتوشی ناکاموتو، قرار است در اندازه واقعی در شهر بوداپست مجارستان در معرض دید عموم گذاشته شود.

تاماس گیلی و رکا گرگلی، سازندگان این تندیس برنزی، اخیراً طرح‌هایی از این مجسمه منتشر کرده‌اند. البته کسی نمی‌داند خالق بیت‌کوین واقعا کیست و این موضوع ساخت مجسمه او را دشوار می‌کند؛ اما این دو مجسمه‌ساز به ساخت تندیسی برای ناکاموتوی ناشناس مصمم هستند.

با توجه به طرح‌های اولیه، قرار است مجسمه‌ی ساتوشی ناکاموتو با کلاهی بر سر ساخته شود تا هم به «کاربران ناشناس اینترنت» و هم به خالق مرموز بیت‌کوین اشاره داشته باشد. این دو مجسمه‌ساز و طراح این ایده معتقدند ناکاموتو سزاوار داشتن مجسمه‌ای در اندازه واقعی است که در معرض دید همگان باشد.

آندراس گیورفی، طراح ایده‌ی این مجسمه، به رسانه‌ها گفت دانستن هویت واقعی ناکاموتو اهمیتی ندارد. به همین خاطر، چهره‌ی او زیر کلاه آینه‌وار ساخته خواهد شد تا بر این ایده که «ما همه ساتوشی ناکاموتو هستیم» تأکید کند.

این هنرمندان مجارستانی اولین کسانی نیستند که به فکر ساخت تندیسی برای ناکاموتو افتاده‌اند. سه سال پیش ابتکار عمل ایجاد یادبود مجازی برای خالق بیت‌کوین در شهر کیف اوکراین رقم خورد. در همان سال، اولین بنای یادبود متعلق به «بیت‌کوین و بلاک‌چین» در شهر کرانج اسلوونی برپا شد.

در حال حاضر یک مجسمه تمام‌قد از شخصیتی ناشناس در ردایی کلاه‌دار در شهر بوداپست برپا شده که در تصویر کاور این مقاله نشان داده شده است. این مجسمه برنزی «ناشناس» در قلعه‌ واداهونیاد در پایتخت مجارستان قرار دارد.

گیورفی معتقد است خالق افسانه‌ای رمز ارز، دنیا را به‌جای بهتری برای زندگی تبدیل کرده و سزاوار داشتن مجسمه است.

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.