نظر ترامپ راجع به بیت کوین

ترامپ با هشدار نسبت به تبدیل شدن بیت کوین به ارزی مهم‌تر از دلار گفت: ارز غالب جهانی باید دلار باقی بماند.

به گزارش فاواپرس،‌ ترامپ بیت کوین را یک مساله متقلبانه خواند.

دونالد ترامپ- رییس جمهور سابق آمریکا در گفتگو با فاکس بیزینس با دفاع از دلار گفت که نیازی نیست که همه بیت‌کوین‌ها را از چرخه خارج کنیم، اما باید خیلی خیلی خیلی روی تراکنش‌های مرتبط با آن نظارت داشته باشیم. وی بیت کوین را یک تقلب خواند که شور و اشتیاق ایجاد شده نسبت به آن در سطح جهان باعث کاهش تمایل معامله گران به نگه داشتن دلار شده است.

ترامپ با هشدار نسبت به تبدیل شدن بیت کوین به ارزی مهم‌تر از دلار گفت: ارز غالب جهانی باید دلار باقی بماند.

وی که در زمان ریاست جمهوری خود بار‌ها از تضعیف نسبی دلار به منظور تقویت رقابت پذیری محصولات آمریکایی دفاع کرده بود، آمریکا را وارد یک جنگ تمام عیار ارزی و تجاری با چین کرد که رشد اقتصادی هر دو کشور را کاهش داد و باعث ریزش ریزش طولانی مدت بازار‌های مالی جهانی شد با این حال ترامپ در متقاعد کردن چین به خرید محصولات بیشتر آمریکایی تا حدی که مازاد حساب تجاری به نع چین را از بین ببرد، ناکام ماند.

از زمانی که بیت کوین با عبور از ۶۴ هزار و ۸۲۹ دلار رکورد تاریخی تازه‌ای را ثبت کرد، ارزش این رمزارز به طور قابل توجهی ریزش کرده و اکنون نیز در محدوده ۳۶ هزار دلاری قرار دارد. با این حال ارزش محبوب‌ترین رمزارز جهان از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون حدود ۲۳ درصد افزایش پیدا کرده است. در طرف مقابل، اما دلار سالی کاملا آرام را سپری کرده تا جایی که ارزش آن مقابل سبد ارز‌های مهم جهانی تقریبا بدون تغییر باقی مانده است.

مقامات دولت بایدن اگرچه تاکنون از لزوم نظارت بیشتر بر روی عملکرد ارز‌های دیجیتالی سخن گفته اند، اما اقدام جدی در اعمال محدودیت بر روی معاملات آن‌ها هم نکرده اند. گری گنسلر- رییس کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا- نیز تا حدی طرفدار ارز‌های دیجیتالی محسوب می‌شود.

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.