گزارشی جدید از عدم پرداخت مالیات بر درآمد توسط ایلان ماسک و جف بزوس خبر می‌دهد

به گزارش فاواپرس، هرچقدر درآمد افراد بیشتر باشد، باید مالیات بالاتری هم پرداخت کنند، اما ظاهرا چنین موضوعی درباره مولتی‌میلیاردرها مطرح نیست چرا که گزارشی جدید ادعا کرده مدیرعامل آمازون یعنی جف بزوس و همچنین ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا برخی سال‌ها مالیات بر درآمد پرداخت نکرده‌اند.

این گزارش جدید از سوی وب‌سایت «ProPublica» منتشر شده که آن‌ها را به منبع عظیمی از داده‌های خدمات درآمد داخلی (IRS) ارجاع داده است. در این گزارش تنها نام ثروتمندترین فرد جهان، جف بزوس و البته رقیبش ایلان ماسک به چشم نمی‌خورد و افراد مطرح دیگری هم در آن حضور دارند.

مایکل بلومبرگ یکی دیگر از میلیاردرهایی است که در برخی سال‌های از پرداخت مالیات بر درآمد فدرال طفره رفته. وارن بافت، فرد دیگری است که در این گزارش ادعا شده اکثر مالیات‌هایش را به دولت نپرداخته است.

طبق این گزارش، وارن بافت در فاصله سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۸ تنها ۰.۱ درصد از ثروت ۲۴.۳ میلیاردی دلاری‌اش مالیات پرداخته است. البته باید به این موضوع اشاره کنیم که مالیات بر درآمد، روی درآمد و نه ثروت اعمال می‌شود.

ProPublica اطلاعاتی درباره نحوه دستیابی به این داده‌ها منتشر نکرده و تنها با فرم‌های خام روبه‌رو هستیم. خدمات درآمد داخلی نمی‌تواند چنین فرم‌هایی را در اختیار افراد قرار دهد و کاری غیرقانونی به حساب می‌آید.

با وجود چنین موضوعی، ProPublica مدعی شده که توانسته به اظهارنامه مالیاتی هزاران فرد ثروتمند آمریکا دست پیدا کند که ۱۵ سال را پوشش می‌دهد. این وب‌سایت همچنین گفته با تمام افراد موجود در این گزارش ارتباط برقرار کرده، اما تنها یکی از آن‌ها نسبت به آن واکنش نشان داده است.

«جورج سورس»، سرمایه‌دار میلیاردر گفته به علت اینکه در سرمایه‌گذاری‌هایش ضرر کرده، برای چندین سال مالیاتی نپرداخته است.

طبق این گزارش، جف بزوس در سال ۲۰۰۷ درآمدی برابر ۴۶ میلیون دلار داشته اما مالیاتی نپرداخته که علتش را هرگونه ضرر در سرمایه‌گذاری‌های دیگر اعلام کرده است. در فاصله سال‌های ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۸، ثروت بزوس افزایش ۱۲۷ میلیارد دلاری داشته، اما تنها از درآمد ۶.۵ میلیارد دلاری خبر داده و ۱.۴ میلیارد دلار هم مالیات داده که در مقایسه با ثروت کلانش مبلغ بسیار کمی به حساب می‌آید.

ایلان ماسک در سال ۲۰۱۵ مبلغی نزدیک به ۶۸ هزار دلار مالیات داده، در سال ۲۰۱۷ این مالیات به ۶۵ هزار دلار کاهش داشته و سال ۲۰۱۸ اصلا مالیاتی نداده است. نرخ پرداخت مالیات ماسک در فاصله ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۸ برابر ۳.۲۷ درصد بوده است.

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.