(تصاویر) معرفی قدرتمندترین بوگاتی شیرون

خودروسازی بوگاتی به تازگی از جدیدترین مدل خودروی شیرون خود با نام Chiron Super Sport رونمایی کرد که با قدرت خیره کننده ۱۵۷۸ اسب بخار، تبدیل به قدرتمندترین خودروی بوگاتی شیرون موجود شده است. این خودرو که قیمتی معادل ۳.۲ میلیون یورو دارد، می‌تواند سرعت صفر تا ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت را طی ۵.۸ ثانیه طی کند.

به گزارش فاواپرس به نقل از وبسایت autoexpress، بوگاتی خودروی بوگاتی شیرون جدید (Chiron Super Sport) را با ۹۸ اسب بخار قدرت و ۲۳ کیلوگرم وزن اضافی نسبت به مدل قبلی، راهی بازار آزاد کرده است. بوگاتی Chiron Super Sport جدید در واقع نسخه جدید و ارتقا یافته مدل محدود شیرون Super Sport 300 پلاس است که جنبه‌های اسپرت بیشتری بدان افزوده شده است.

بوگاتی شیرون Super Sport جدید که قرار است با قیمت ۳.۲ میلیون یورو (حدود ۲.۷ میلیون پوند) به فروش برسد، تنها ۶۰ دستگاه از آن تولید خواهد شد و اولین نمونه‌های ان نیز در اوایل سال آینده میلادی، تحویل داده خواهد شد.

خودروی سوپر اسپرت جدید نیز مانند شیرون استاندارد مجهز به پیشرانه ۸.۰ لیتری W16 چهار توربو است. اما به لطف برخی شارژر‌های بزرگتر توربو، طراحی مجدد سر سیلندر‌ها و پمپ روغن جدید، این پیشرانه اکنون ۹۸ اسب بخار قدرت اضافی بدست آورده است و حداکثر توان آن را به ۱۵۷۸ اسب بخار و گشتاور فوق العاده ۱۶۰۰ نیوتن متر رسیده است.

بوگاتی می‌گوید که این توان کافی است تا شیرون سوپر اسپرت جدید را در ۵.۸ ثانیه از حال سکون به سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند. برای توضیح روشن تر این موضوع باید گفت که این عدد، نیم ثانیه سریعتر از زمانی است که فولکس واگن گلف GTI جدید برای رسیدن به سرعت صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت صرف می‌کند.

بوگاتی شیرون سوپر اسپرت جدید همچنین می‌تواند سرعت صفر تا ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت را تنها در ۱۲.۱ ثانیه طی کند و حداکثر سرعت آن نیز به ۴۴۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

برای کنترل این عملکرد خیره کننده، Chiron Super Sport از چهار چرخ متحرک و تعداد زیادی از نسخه‌های پیشرفته شاسی مخصوص رانندگی با سرعت بالا بهره می‌برد. یک پایه فرمان محکم‌تر، میراگر‌های جدید و فنر‌های قدرتمند‌تر وجود دارد که بوگاتی می‌گوید به یک کنترل با ثبات‌تر نسبت به نسخه قبلی این خودرو می‌انجامد.

بوگاتی همچنین برای این خودروی جدید، مجموعه‌ای از لاستیک‌های مخصوص Pilot Sport Cup 2 تولید شرکت میشلن را سفارش داده است. در حال حاضر، این‌ها تنها لاستیک‌های جاده‌ای هستند که دارای رده بندی برای رانندگی مداوم با سرعت حداکثر ۵۰۰ کیلومتر در ساعت (۳۱۰ مایل در ساعت) هستند که با همان نیمکت آزمایشی مورد استفاده برای تولید لاستیک‌های شاتل فضایی تأیید می‌شوند.

فقط اقدامات مکانیکی نیست که باعث می‌شود شیرون جدید روی آسفالت با ثبات حرکت کند بلکه یک بسته آیرودینامیکی قابل توجه جدید نیز برای آن تعبیه شده است. بزرگترین تغییرات در این زمینه را در قسمت عقب شاهد هستیم که این شرکت یک دم و پخش کننده ۲۵ سانتی متری هوا را برای ایجاد ثبات در سرعت بالا طراحی کرده است.

بوگاتی می‌گوید طراحی جدید قسمت عقب این خودرو، مقاومت باد شیرون را به میزان قابل توجهی کاهش داده است و پخش کننده نیز اجازه می‌دهد تا اسپویلر عقب فعال خودرو، درون بدنه قرار بگیرد. قسمت عقب تجدید نظر شده، دامن‌های جانبی جدید و برخی دریچه‌های جدید برای بال‌های جلویی، باعث می‌شود که هوای آشفته را از قوس‌های چرخ به بیرون هدایت کند.

از دیگر تنظیمات جدید این خودرو می‌توان به سیستم اگزوز چهار خروجی عظیم و چرخ‌های آلیاژی برش خورده طرح الماس اشاره کرد. چرخ‌های منیزیم Chiron Pur Sport نیز به عنوان یک آپشن اختیاری در دسترس هستند که می‌توانند چند گرم دیگر از وزن این سوپر خودرو را کاهش دهند.

در داخل کابین خودرو، تغییر چندانی داده نشده است و این خودرو از همان داشبورد فیبر کربن، روکش چرم و روکش‌های آلومینیومی به همراه صفحه نمایش تنظیمات و سرگرمی بهره می‌برد.

تصاویر خودروی جدید سوپر اسپرت شیرون

 

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.