بیت کوین به عنوان ارز رایج در السالوادور به رسمیت شناخته شد

لایحه قانونی کردن استفاده از بیت‌کوین در کنگره السالوادور تصویب شد و قرار است تا پایان امروز، توسط رییس جمهور این کشور امضا شود.

با تصویب لایحه‌ی قانونی کردن استفاده از بیت‌کوین توسط کنگره السالوادور، نخستین کشور آمریکای مرکزی این رمرزارز را به رسمیت شناخت. به گزارش کوین‌تلگراف، نجیب ابوکیله (رئیس جمهور السالوادور) این لایحه تاریخی را امروز یا فردا امضا خواهد کرد. به گفته او، این قانون بلافاصله اجرا خواهد شد و دولت به نهادهای ذی‌ربط ۹۰ روز برای ایجاد زیرساخت‌های لازم، از جمله زیرساختی برای تبدیل فوری بیت‌کوین به دلار، فرصت خواهد داد.

با تصویب این لایحه، بعد از واحد پول ملی السالوادور و دلار آمریکا، بیت‌کوین سومین واحد پولی خواهد بود که در این‌ کشور استفاده خواهد شد. رئیس جمهور السالوادور تأکید کرد که پذیرش بیت‌کوین برای همه مشاغل اجباری خواهد بود و برای پذیرش ریسک این مبادلات، قصد دارد ۱۵۰ میلیون دلار را در صندوق تراست در بانک توسعه خود ذخیره کند و این صندوق بخشی از بیت‌کوین دریافتی را برای تأمین ذخیره دلاری آن خواهد فروخت.

ابوکیله در این زمینه توضیح داد: اگر بستنی‌فروشی نمی‌خواهد ریسک کند اما به موجب قانون مجبور است پرداخت‎‌های بیت‌کوینی بپذیرد، می‌تواند از دولت بخواهد بیت‌کوین او را به دلار تبدیل و به حساب او واریز کند. البته او می‌تواند این کار را در صرافی‌های دیگر انجام بدهد؛ اما دولت تبدیل رمز‌ارز او را بلافاصله انجام خواهد داد.

ابوکیله روز پنجشنبه با صندوق بین‌المللی پول دیدار خواهد کرد. دولت السالوادور همچنین کیف پول رسمی بیت‌کوین را عرضه خواهد کرد؛ اما استفاده از آن اجباری نخواهد بود. علاوه بر این، این کشور شهروندان ناآشنا با بیت‌کوین را آموزش خواهد داد تا نحوه استفاده از این دارایی دیجیتال را بیاموزند.

ابوکیله هنوز برنامه‌ای برای استخراج بیت‌کوین ندارد؛ اما از ایده ماینینگ بیت‌کوین از طریق انرژی‌های تجدیدپذیر استقبال می‌کند.

لایحه بیت‌کوین السالوادور شامل فهرستی از پیشنهادهای جالب از جمله مالیات بر سود سرمایه صفر برای بیت‌کوین و قابلیت پرداخت مالیات با بیت‌کوین است و به موجب آن،‌ فعالان اقتصادی «باید» در ازای دریافت اجناس یا خدمات از هر کسی، پرداخت‌های بیت‌کوینی را بپذیرند.

جالب اینکه ابوکیله بعد از این اعلام، عکس پروفایل توییتر خود را به تصویری با چشم‌های لیزری آبی (بر خلاف چشم‌های لیزری قرمزرنگ در میم رمزرازی معروف) تغییر داد.

اقدام ابوکیله برای به رسمیت شناختن بیت‌کوین، اشتیاق بسیاری از سیاستمداران دیگر در سراسر آمریکای لاتین را برای استفاده از این رمزارز برانگیخته است.

بر اساس آمار، بیش از دو‌ میلیون شهروند السالوادور در خارج از کشور زندگی می‌کنند که اکثر آن‌ها سالانه بیش از چهار میلیارد دلار به این کشور پول می‌فرستند. استفاده از بیت‌کوین به‌عنوان پول قانونی می‌تواند این فرایند را به مراتب آسان‌تر کند.

مجلس السالوادور هم قانونی شدن بیت کوین را تایید کرد

رییس جمهور السالوادور اعلام کرد که مجلس این کشور هم قانونی شدن مبادله با بیت کوین را تایید کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، نایب بوکله، رییس جمهور السالوادور اعلام کرد که مجلس این کشور قبول بیت کوین به عنوان روشی برای پرداخت و معامله را تایید کرده است.

وی این طرح را دیروز به مجلس السالوادور تسلیم کرده بود.

بوکله در توئیتر نوشت: قانون بیت کوین در این کشور با رأی اکثریت قاطع نمایندگان تصویب شد و از 84 نماینده 62 نفر به آن رأی مثبت دادند.

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.