جک دورسی به‌زودی شبکه لایتنینگ بیت کوین را به توییتر یا بلواسکای متصل خواهد کرد

اواسط خرداد ۱۴۰۰، دورسی از تصمیم اسکوئر (Square) برای توسعه ولت سخت‌افزاری آزاد و متن‌باز برای بیت کوین خبر داد.

به گزارش فاواپرس به نقل از کوین تلگراف، جک دورسی، یکی از بنیان‌گذاران و مدیرعامل توییتر و مؤسس شرکت اسکوئر، اعلام کرده است که قصد دارد شبکه لایتنینگ بیت کوین را حداقل با یکی از کسب‌و‌کارهایش ادغام کند.

جمعه، ۲۱ خرداد ۱۴۰۰، یکی از کاربران توییتر، Deyonté، درخواستی مبنی‌بر یکپارچه‌سازی شبکه لایتنینگ با توییتر یا بلواسکای مطرح کرد. بلواسکای از شبکه‌های اجتماعی غیرمتمرکزی است که از سال ۱۳۹۸ آغاز به کار کرده. در پاسخ به این درخواست، دورسی تنها نوشت: «دیر یا زود دارد؛ ولی سوخت‌و‌سوز ندارد!» پاسخ عمدا مبهم دورسی به‌عنوان تأییدی بر قصد توییتر یا بلواسکای یا حتی هر دو شرکت به این ادغام برداشت شد.

کاربر دیگری در توییتر با نام کاربری Mklad نیز حمایت دورسی از شبکه لایتنینگ را به فروش اخیر پلتفرم استریم موسیقی تیدال، پروژه شکست‌خورده Jay-Z، به اسکوئر مربوط دانست. توییت جک دورسی هم‌زمان با استفاده او از اسکوئر با هدف گسترش فعالیت‌های مربوط به دارایی‌های دیجیتالی‌اش منتشر شده است.

اواسط خرداد، دورسی اعلام کرد اسکوئر قصد دارد ولتی سخت‌افزاری برای بیت کوین ایجاد کند که متن‌باز و آزاد باشد. همان روز، کوین‌تلگراف گزارش داد اسکوئر از همکاری‌اش با شرکتی با زیرساخت بلاک‌چین به نام بلاک استریم پرده‌برداری و اعلام کرده است قصد دارد پنج‌میلیون دلار برای تأسیسات استخراج بیت کوین ازطریق انرژی خورشیدی سرمایه‌گذاری کند.

دورسی از مدت‌ها قبل بيان کرده بود استخراج بیشتر بیت‌ کوین می‌تواند انگیزه‌ای برای پذیرش و نوآوری در انرژی‌های تجدیدپذیر باشد؛ همان‌طور‌که اسکوئر پیش‌تر و در آذر ۱۳۹۹ (دسامبر ۲۰۲۰)، متعهد شده بود دَه‌میلیون دلار برای تحقق برنامه‌های انرژی پاک بیت کوین سرمایه‌گذاری کند.

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.