قوانین ضدانحصار در آستانه تغییر؛

مخالف قدرت شرکت‌های فناوری رییس کمیسیون فدرال تجارت آمریکا شد

لینا خان یکی از محققان حوزه آنتی تراست و مخالفان قدرت بی‌اندازه شرکت‌های فناوری در بازار به عنوان رییس کمیته فدرال تجارت آمریکا انتخاب شد.

به گزارش فاواپرس به نقل از رویترز، «لینا خان» یکی از محققان آنتی تراست که روی قدرت بی سابقه شرکت‌های فناوری بزرگ تمرکز دارد، روز گذشته به عنوان رئیس کمیسیون فدرال تجارت آمریکا انتخاب شد.

خان اخیراً در دانشگاه اقتصاد کلمبیا تدریس می‌کرد و پیش از آن نیز یکی از کارمندان پنل آنتی تراست کمیته قضائی مجلس نمایندگان آمریکا بود.

او در تهیه گزارشی درباره سواستفاده شرکت‌های آمازون، اپل، فیس بوک و آلفابت از قدرتشان در بازار نیز شرکت کرده بود.

برخی از گروه‌های حامی فشار بر شرکت‌های فناوری از انتخاب وی پشتیبانی کرده‌اند. الیزابت وارن یکی از نمایندگان سنای آمریکا در بیانیه‌ای در این باره نوشت: کمیسیون فدرال تجارت آمریکا با رهبری خان فرصتی بزرگ در اختیار دارد تا با ایجاد تغییراتی بنیادین اجرای قوانین آنتی تراست را احیا کند با مونوپلی قدرت که تهدیدی برای اقتصاد، جامعه و دموکراسی ما به حساب می‌آید، بجنگد.

خان در حالی به ریاست کمیسیون مذکور انتخاب شده که سازمان‌های فدرال و گروه‌هایی از ایالت‌های آمریکا تحقیقات و شکایات مختلفی در خصوص شرکت‌های بزرگ فناوری را پیگیری می‌کنند.

کمیسیون فدرال تجارت آمریکا نیز از فیس بوک شکایت کرده و مشغول تحقیق درباره آمازون است. وزارت دادگستری آمریکا نیز از گوگل شکایت کرده است.

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.