گوگل ۶ قابلیت جدید برای سیستم عامل اندروید معرفی کرد

گوگل به بروزرسانی سیستم عامل اندروید اهمیت ویژه‌ای نشان می‌دهد تا بیش از ۳ میلیارد دستگاه فعال اندرویدی در سراسر جهان بتوانند از ویژگی‌های جدید آن بهره‌مند شوند.

به گزارش فاواپرس،‌ تابستان امسال این سیستم عامل با ویژگی‌های جدیدی آپدیت خواهد شد.

۱- سیستم هشدار زلزله اندروید

از سال گذشته، گوگل روی توسعه بزرگترین شبکه تشخیص زلزله در سطح جهان با استفاده از فناوری‌های داخلی دستگاه‌های اندرویدی کار می‌‌کند. با استفاده از این سیستم رایگان، کاربران می‌توانند چند ثانیه قبل از وقوع زلزله، هشدارهایی را دریافت کنند.

گوگل اخیرا این سیستم را در نیوزلند و یونان راه‌اندازی کرده و قصد دارد بزودی آن را در ترکیه، فیلیپین، قزاقستان، جمهوری قرقیزستان، تاجیکستان، ترکمنستان و ازبکستان معرفی کند.

۲- امکان ستاره‌دار کردن موارد مهم در اپلیکیشن Messages

باتوجه به حجم پیام‌ها، گاهی برخی اطلاعات در انبوهی از پیام‌ها از دست می‌روند. اما به نظر می‌رسد گوگل برای حل این مشکل امکان ستاره دار کردن پیام‌ها را در برنامه Messages در اختیار کاربران قرار می‌دهد تا دیگر نیازی به جستجوی پیام‌ها نباشد. فقط کافیست کاربران روی پیام مورد نظر ضربه بزنند تا علامت ستاره نمایان شود.

۳- تجربه کاربری بهتر با استیکر Emoji Kitchen در جی‌بورد

گوگل پیشتر استیکر Emoji Kitchen را اضافه کرده بود تا کاربران با سرعت بیشتری بتوانند استیکرهای مورد نظر خود را برای مخاطب ارسال کنند. در بروزرسانی جدید، در حین تایپ کردن موضوع ایموجی، پیشنهادهای متنی به کاربر داده می‌شود. همچنین کاربران می‌توانند برخی ایموجی‌ها را با یکدیگر ترکیب کرده و ایموجی جدیدی در اختیار داشته باشند.

تمامی کاربران جی‌بورد در زبان‌های انگلیسی،‌ اسپانیایی و پرتغالی در دستگاه‌های مجهز به نسخه اندروید ۶ و بالاتر از تابستان می‌توانند از قابلیت پیشنهاد‌های متنی Emoji Kitchen استفاده کنند.

۴- دسترسی به اپ‌های مورد علاقه با دستیار صوتی

این امکان برای کاربران فراهم خواهد شد تا اپ‌های مورد علاقه خود را فقط از طریق صدای خود جستجو و اجرا کنند. دستیار صوتی با شنیدن صدای کاربر، فرمان‌های صوتی را اجرا می‌کند.

۵- ارتقا قابلیت‌های Voice Access

گوگل برای رفاه افراد دارای معلولیت حرکتی، قابلیت Voice Access را معرفی کرده بود تا آنها بتوانند از طریق صدای خود دسترسی سریع‌تری به برنامه‌ها داشته باشند. اکنون این قابلیت به سیستم تشخیص نگاه نیز مجهز شده که در نسخه بتای آن،‌ کاربران می‌توانند از Voice Access بخواهند تنها وقتی که به صفحه نگاه می‌کنند، فعال شود.

به علاوه، Voice Access از نظر سیستم رمز عبور برای ورود نیز پیشرفته‌تر شده است. زمانی که یک قسمت از رمز عبور را تشخیص می‌دهد، به کاربر این امکان را می‌دهد که حروف، اعداد و نمادها را وارد کند و سرعت عمل کاربر بیشتر می‌شود.

۶- امکان شخصی سازی و تجربه‌های جدیدتر در اندروید Auto

در بروزرسانی جدید، کاربران اندروید Auto می‌توانند تجربه کاربری بهتر و آسان‌تری را تجربه کنند و حتی تنظیمات شخصی‌سازی شده‌ای را در اختیار داشته باشند. کار کردن با اپ‌های شارژ و پارکینگ از قبل ساده‌تر می‌شود و دسترسی کاربران به پیام‌‌رسان‌های مختلف نیز بهبود پیدا می‌‌کند.

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.