افشای قابلیت‌ها و تغییرات ویندوز 11 مایکروسافت پیش از رونمایی [تماشا کنید]

مایکروسافت قرار بود نسخه بعدی سیستم عامل ویندوز را سوم تیر معرفی کند. با این حال، اولین اسکرین‌شات‌ها از این سیستم عامل در وب‌سایت بایدو منتشر شد و بعد بیلدی از ویندوز ۱۱ به اینترنت راه پیدا کرد که قابل نصب روی دستگاه کاربران است و تغییرات این نسخه را نشان می‌دهد.

به گزارش فاواپرس، رابط کاربری ویندوز 11 و منوی استارت آن شباهت زیادی به ویندوز ۱۰ ایکس دارد؛ پروژه‌ای که از سوی مایکروسافت لغو شد ولی حاصل تلاش توسعه‌دهندگان آن به ویندوز 11 منتقل شده است. بزرگ‌ترین تغییر ظاهری ویندوز 11 احتمالا مربوط به تسکبار است. مایکروسافت آیکن‌ها را به مرکز بخش پایینی صفحه آورده و ابزارهای سمت راست تسکبار را هم تمیزتر و ساده‌تر کرده است.

در نسخه جدید منوی استارت خبری از کاشی‌های زنده نیست و همه چیز ساده‌تر شده است. در این منو می‌توانید اپ‌های سنجاق‌شده، فایل‌های اخیر و ابزارهایی برای خاموش یا رستارت سریع ویندوز 11 را ببینید. مایکروسافت این امکان را در اختیار شما قرار داده تا در صورت تمایل محل آیکن‌ها را مثل نسخه قبلی به سمت چپ تسکبار منتقل کنید.

ویندوز 11 از دارک مود هم پشتیبانی می‌کند و برای آن والپیپرهای مخصوصی را آماده کرده است. این سیستم عامل در مجموع بیشتر از آن که یک نسخه کاملا تازه باشد، شبیه نسخه بهینه شده‌ای از ویندوز ۱۰ است.

ویندوز ۱۱
یکی از آیکن‌های جدیدی که در تسکبار دیده می‌شود، Widgets نام دارد. با این حال، از آن‌جایی که نسخه حاضر در گزارش‌ها نسخه نهایی ویندوز 11 نیست، ویجت‌ها آن‌طور که باید پیاده‌سازی نشده‌اند و درست کار نمی‌کنند. ولی با کمک این ابزارک‌ها می‌توانید به اخبار، وضعیت آب و هوا و محتواهای دیگری دسترسی داشته باشید. مایکروسافت در ویندوز 11 گوشه پنجره‌ها را هم کمی گرد کرده است.
ویندوز ۱۱
همان‌طور که گفتیم، ویندوز 11 الهامات زیادی از ویندوز ۱۰ ایکس دارد. ویندوز ۱۰ ایکس برای دستگاه‌های مجهز به دو نمایشگر ساخته شده بود و ویندوز 11 هم برخی از این قابلیت‌ها را ارائه می‌کند. در این نسخه کنترل‌های سریعی در پنجره‌ها قرار گرفته که موقعیت آن‌ها را در صفحه تعیین می‌کند.

رابط کاربری ویندوز استور هنوز تا حد زیادی مشابه قبل است و تغییراتی زیادی نداشته. طبق گزارش‌ها، مایکروسافت مدت‌هاست که روی نسخه جدید فروشگاه اپلیکیشن‌های خود کار می‌کند ولی هنوز تغییری در این نسخه از ویندوز 11 دیده نمی‌شود.

ویندوز ۱۱
مایکروسافت همچنین تجربه اپلیکیشن Xbox را در ویندوز 11 ارتقا داده است. نسخه جدید این نرم‌افزار امکان دسترسی سریع به بازی‌های سرویس ایکس باکس Game Pass، بخش‌های اجتماعی شبکه ایکس باکس و ایکس باکس استور را فراهم می‌کند.
ویندوز ۱۱
ویندوز 11 اکنون لوگوی جدیدی دارد که شکل پنجره‌ها را ساده‌تر کرده و آن‌ها را به حالت مربع درآورده تا بیشتر شبیه لوگوی مایکروسافت باشند. بخش جستجو هم تغییر ظاهری بزرگی داشته است. این تغییر ظاهر شباهت بیشتری به آپدیت Sun Valley ویندوز ۱۰ پیدا کرده و به حالت شناور درآمده است. حالا در این پنجره می‌توانید نتایج جستجو را بر اساس اپ، فایل، تنظیمات و غیره فیلتر کنید.

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.