وزیر ارتباطات:

۱۰۰ درصد شهروندان ایرانی به اینترنت متصل هستند

وزیر ارتباطات با انتشار توییتی از اتصال ۱۰۰ درصدی شهروندان ایرانی به اینترنت خبر داد. طبق آخرین آمار و ارقام ۱۰۰ درصد جمعیت شهرنشین و ۹۸.۵ درصد از روستانشینان ایران به اینترنت دسترسی دارند.

«محمد جواد آذری جهرمی» در همین راستا و در توییتی نوشت:

از نظر جمعیتی، ۹۸/۵٪ روستاییان و ۱۰۰٪ شهروندان ایرانی به اینترنت متصلند. مقایسه دو تصویر، عملکرد این دولت در اتصال روستاها را نمایش می‌دهد. جزییات اطلاعات روستا به روستا هم برای شما در سامانه‌ی diiar.ir منتشر کردیم تا ارزیابی دقیق عملکرد میسر باشد. #دسترسی_همگانی

بر اساس اعلام سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، تعداد روستاهای دارای ارتباط (هر نوع از ارتباط) در کشور امروز به ۵۲ هزار روستا رسیده و تعداد اشتراک‌های روستایی از ۳ میلیون اشتراک گذشته است. ۴۴ هزار روستا و ۸۲ هزار کیلومتر جاده اکنون تحت پوشش همراه اول و ۱۸ هزار روستا و ۶۴ هزار کیلومتر جاده تحت پوشش ایرانسل هستند.

همچنین تعداد مشترکان اینترنت پهن‌باند طبق آخرین آمار منتشر شده در سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تا پایان سه ماهه پایانی سال ۱۳۹۹، به ۸۹ میلیون و ۳۴۵ هزار و ۴۷۸ رسیده که شامل ۸۴ میلیون و ۱۹۶ هزار و ۸۲۸ مشترک اینترنت پهن‌باند سیار و ۵ میلیون و ۱۴۸ هزار و ۶۵۰ مشترک اینترنت پهن‌باند ثابت می‌شود.

اتصال ۱۰۰ درصدی

طبق این آمار، ضریب نفوذ اینترنت پهن‌باند تا پایان سه ماهه چهارم سال ۱۳۹۹، به ۱۰۶.۳۵ درصد رسیده که ۱۰۰.۲۲ درصد آن مربوط به ضریب نفوذ اینترنت پهن‌باند سیار و ۶.۱۳ درصد مربوط‌به ضریب نفوذ اینترنت پهن‌باند ثابت است.

شایان ذکر است که با افزایش ضریب نفوذ اینترنت در کشور، تعداد دامنه‌های فارسی ثبت شده نیز افزایش پیدا کرده و طبق آخرین آمار پژوهشگاه دانش‌های بنیادی ایران حالا به یک و نیم میلیون دامنه دات آی آر رسیده است.

همچنین رفع انحصار واردات اینترنت که چندی پیش توسط وزیر ارتباطات و در مرکز تبادل داده‌های منطقه اقتصادی پیام اعلام شد نیز مورد دیگری است که در افزایش ضریب نفوذ اینترنت تأثیر مستقیمی خواهد داشت.

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.