ساترا به رسانه‌های دارای خدمات برای افراد کم‌توان تسهیلات می‌دهد

سازمان تنظیم‌ مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر (ساترا)، با انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با موسسه «توانیتو»، به رسانه‌های دارای خدمات برای افراد کم‌توان و آسیب‌پذیر تسهیلات می‌دهد.

به گزارش فاواپرس به نقل از روابط‌عمومی ساترا، معاونت حقوقی ساترا در راستای حمایت از گروه‌های آسیب‎‌پذیر و افراد دارای معلولیت، همچنین مسئولیت اجتماعی ساترا در قبال این افراد، با موسسه توانیتو به همکاری پرداخت.

برای احقاق حقوق و پردازش این مسئله، زهرا روشندل، مدیر‌کل تنظیم و تدوین مقررات ساترا، در نشستی با وحید رجبلو، کارآفرین ایرانی و بنیان‌گذار استارتاپ «توانیتو» به دغدغه‌ها ،چالش و راهکارهای این مسئله پرداختند.

در نتیجه این هم‌اندیشی تفاهم‌نامه‌ای مبنی بر همکاری ساترا و شرکت توانیتو تنظیم شد. این تفاهم‌‌نامه با محورهای همکاری در جهت تنظیم سند حمایت از گروه‌های کم‌توان و آسیب‌پذیر در رسانه‌ها، ارائه جلسات مشاوره به رسانه‌ها در جهت ارائه خدمت‌ به افراد دارای معلولیت، برگزاری سلسله جلسات با انجمن‌ها و گروه‌های دارای معلولیت و انتقال نیازهای این قشر، ایجاد بخش اختصاصی در سایت ساترا برای انجام امور مربوط به تفاهم‌نامه و تعامل موسسه «توانیتو» با رسانه‌ها و ارائه تسهیلات به رسانه‌های دارای خدمات به افراد کم‌توان و آسیب‌پذیر صورت گرفت.

رجبلو در سال ۱۳۹۶ پلتفرم آنلاین «توانیتو» را به عنوان پل ارتباطی میان توان‌جویان و خدمت‌رسانان تاسیس کرد که با این کار شغل‌های مستقیم و غیرمستقیمی برای افراد کم‌توان و توانمند به صورت مستقیم و غیرمستقیم ایجاد شده است.

رجبلو در گفت‌وگو با ساترا به دغدغه‌های موجود برای این افراد و جای خالی برنامه‌های آموزشی در رسانه‌های ایران و کمبود امکانات لازم برای دسترسی به محتوای رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر افراد کم‌توان، نابینا، ناشنوا و … اشاره کرد.

طرفین در پایان اظهار امیدواری کردند با پیگیری‌های لازم در جهت تحقق اهداف تفاهم‌نامه بتوانند فضایی جدید با امکاناتی جامع‌ و بهتر در جهت رفع نیازهای گروه‌های دارای معلولیت ایجاد کنند که حاصل آن، عدالت در دسترسی و آسایش تمامی مخاطبان رسانه‌ها با هر نوع شرایط خاص باشد.

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.