مجلس برای بررسی طرح «صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی» جلسه غیرعلنی برگزار می‌کند

طرح «صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی» فردا ۶ مردادماه در مجلس به صورت غیرعلنی بررسی می‌شود. به گفته نایب رئیس کمیسیون فرهنگی پس از جلسه غیرعلنی فردا موضوع رسیدگی به طرح ساماندهی فضای مجازی بر اساس اصل ۸۵ قانون اساسی در صحن به رأی گذاشته خواهد شد.

به گزارش فاواپرس، پیشتر به خاطر حواشی گوناگونی که پیرامون این طرح ایجاد شده بود، به صورت موقت از دستورکار مجلس خارج شده بود؛ اما مجید نصیرایی، سخنگوی کمیسیون فرهنگی اعلام کرد که این طرح حتما در دستور کار و از اولویت‌های مجلس است و حتما ساماندهی فضای مجازی دنبال می‌شود.

حالا نایب رئیس کمیسیون فرهنگی در گفت‌وگویی اظهار می‌کند که فردا (۶ مردادماه) در جلسه غیرعلنی صاحب‌نظران و کارشناسان و نمایندگان در مورد این طرح و لزوم رسیدگی به آن طبق اصل۸۵ قانون اساسی بحث و بررسی می‌کنند.

غلامرضا منتظری در این مورد گفت:‌‌ «در جلسه غیرعلنی فردا غیر از مباحثی که مدنظر نمایندگان کمیسیون فرهنگی است، نمایندگان دیگر هم اگر موضوع و بحثی در مورد این طرح دارند، مطرح می‌کنند. در جلسه فردا قرار است کارشناسان و چهره‌های با تجربه‌ای که در حوزه فضای مجازی تخصص دارند؛ اما عضو کمیسیون فرهنگی نیستند هم نظرات خود را بیان می‌کنند.»

او ادامه داد: «به این صورت نمایندگان از زبان متخصصان نقاط ضعف و قوت این طرح را می‌شنوند و به این ترتیب تصمیم‌گیری برای نمایندگان تسهیل می‌شود.»

به گفته منتظری در پایان جلسه علنی فردا موضوع رسیدگی به طرح ساماندهی فضای مجازی براساس اصل ۸۵ قانون اساسی در صحن به رأی گذاشته می‌شود.

در روزهای گذشته نمایندگان بسیاری به اصل ۸۵ شدن این طرح انتقاد کردند. به اعتقاد این نمایندگان این طرح باید در صحن علنی بررسی شود تا مردم در جریان تصویب این طرح به صورت شفاف باشند.

کارشناسان هم معتقد هستند طرحی که مربوط به زندگی روزمره مردم است نباید مشمول اصل ۸۵ شود و در پشت درهای بسته و در فضایی غیرشفاف بررسی شود.

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.