وارد شدن اتهام فعالیت غیرقانونی به بایننس توسط بانک مرکزی هلند

بانک مرکزی هلند ادعا می‌کند که بایننس مشکوک به انجام برخی فعالیت‌های غیرقانونی است.

بانک مرکزی هلند با صدور بیانیه‌ی درباره‌ی هولدینگ بایننس و نهادهای بایننس که خدمات مرتبط با ارز دیجیتال ارائه می‌کنند، به فعالان این حوزه هشدار داد.

هشدار بانک مرکزی هلند به‌ دنبال آن است که مقامات رسمی چندین کشور دیگر با صدور بیانیه‌ای به سرمایه‌گذاران درباره‌ی معامله در بایننس هشدار دادند و از آن‌ها خواستند مبادلات خود را در این پلتفرم با احتیاط انجام بدهند.

بانک هلندی در بیانیه‌ی رسمی منتشرشده در هفته گذشته، اعلام کرد که بخش اعظمی از مبادلات رمزارزی صورت‌گرفته در پلتفرم بایننس مطابق با قوانین ضد پول‌شویی و مبارزه با تأمین مالی تروریسم نبوده؛ بنابراین ممکن است کاربران این پلتفرم در خطر مشارکت غیر مستقیم در پول‌شویی یا تأمین مالی تروریسم قرار بگیرند. طبق ادعای بانک مرکزی هلند، بایننس خدمات رمزارزی و امکان استفاده از کیف پول ارز دیجیتال امانی را بدون در نظر گرفتن سیر مراحل ثبت‌ نام قانونی افراد، به مشتریان ارائه می‌کند که این برخلاف قوانین است و موجب سوءاستفاده‌ی سودجویان خواهد شد.

بانک مرکزی هلند تأکید دارد که این اخطار متوجه شرکت اصلی مالک صرافی رمزارز بایننس یعنی هلدینگ خصوصی بایننس و تمامی مؤسساتی است که بایننس از طریق آن‌ها در هلند خدمات ارز دیجیتال فراهم می‌کند. با این‌ تفاسیر، می‌توان گفت که اخطار جدی بانک مرکزی هلند، صرافی بایننس در مقیاس جهانی را نیز در بر می‌گیرد.

یکی از سخنگویان بایینس به کوین‌تلگراف گفته که صرافی ارز دیجیتال بایننس در حال انجام فرایند درخواست فرم ثبت‌ نام قانونی است و تمام تلاش خود را به‌ کار می‌گیرد تا بتواند ملزومات قانونی مورد قبول بانک مرکزی هلند را برآورده کند.

سخنگوی بایننس گفت: اولویت ما این است که از سرمایه‌های کاربران پلتفرممان حفاظت کنیم. ما هنوز به‌طور رسمی در بانک مرکزی هلند ثبت نشده‌ایم؛ ولی در حال تدوین یک برنامه‌ی انطباقی قدرتمند هستیم که سازوکارها و رویه‌هایی محکمی را برای مبارزه با پول‌شویی و تأمین مالی تروریسم در بر می‌گیرد.

بعد از اعلان ناظران مالی در کشورهای مختلف درباره‌ی برخی خدمات بدون جواز ارائه‌شده توسط هلدینگ خصوصی بایننس به ساکنان آن مناطق، بانک مرکزی هلند این هشدار را صادر کرد. مقامات در ایتالیا، مالزی، لهستان، آلمان، انگلستان، جزایر کیمن، تایلند، کانادا، ژاپن و سنگاپور بیانیه‌هایی منتشر کردند که به سرمایه‌گذاران درباره‌ی فعالیت در صرافی بایننس هشدار جدی می‌دهد تا در مورد معاملات احتیاط بیشتری کنند؛ علاوه‌ بر این، برخی بیانیه‌ها ادعا کرده‌اند که صرافی عملکرد کاملا غیر قانونی دارد.

چانگ‌پنگ ژائو، مدیرعامل بایننس، در مصاحبه‌ی هفته گذشته با بلومبرگ گفته است بیشتر تمرکز خود را روی سازگاری سازوکار صرافی با قوانین محلی معطوف کرده تا تبدیل به یک مؤسسه‌ی مالی معتبر شوند، نه آنکه فقط به‌عنوان یک صرافی جزئی فعالیت کنند. ژائو درگذشته اعلام کرده است که به دنبال شخصی است که از نظر اعتبار، سازگاری زیادی با قوانین مالی حاکم داشته باشد تا بتواند در نهایت جانشین وی شود.

ژائو در مصاحبه با بلومبرگ افزود: ما در حال گذر از شرکت فناوری مبتکرانه و تبدیل به شرکت خدمات مالی هستیم؛ بنابراین باید کاملا منطبق با قانون حرکت کنیم. عمیقاً باور دارم که مراجع قانون‌گذار در سراسر دنیا ارز دیجیتال را به‌عنوان ابزار مالی قبول دارند. ما باید برای دریافت مجوزهای قانونی اقدام کنیم و برگزاری جلسات مرتب با مراجع قانون‌گذار بسیار اهمیت دارد تا از آن طریق آن‌ها را از روند فعالیت‌های خود آگاه کنیم.

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.