جک دورسی چگونه بیت کوین استخراج می‌کند

جک دورسی، مدیرعامل توییتر و یکی از نهنگ‌های ارز دیجیتال بیت کوین، در حال افزایش تعداد بیت کوین‌هایش است و از طریق خدمات هاستینگ بیت کوین استخراج می‌کند.

به گزارش فاواپرس، مدیرعامل توییتر و اسکوئر، جک دورسی، در سال‌های اخیر همیشه در دسته‌ی طرفداران متعصب بیت کوین قرار داشته است و از پروژه‌های مختلفی با تمرکز بر بیت کوین پشتیبانی می‌کند. او علاقه‌ی سرشار خود را به کاغذ سفید ارز دیجیتال اصلی یعنی بیت کوین نشان داده و معتقد است بیت کوین شاه‌راه دستیابی به صلح جهانی را نشان می‌دهد. جک دورسی اکنون با استخراج بیت کوین، بخش جدیدی در رزومه‌ی خود اضافه کرده است.

دورسی هفته‌ی گذشته در پاسخ به توییت یکی از کاربران درباره‌ی ورود به عرصه‌ی استخراج بیت کوین نوشت:من هم در حال استخراج بیت کوین با استفاده از خدمات Compass Mining هستم.

دورسی جزئیات زیادی درباره‌ی فرایند استخراج خود به‌ اشتراک نگذاشته؛ اما شرکت کامپس ماینینگ در این باره توضیحاتی ارائه کرده است.

همان‌طور که می‌دانید بیت کوین از طریق فرایند اثبات کار استخراج می‌شود که به انرژی بسیار زیادی نیاز دارد و کامپیوترها برای انجام محاسبات معادلات بسیار پیچیده‌ی ریاضی با یکدیگر رقابت می‌کنند تا پاداش ارز دیجیتال را به‌ دست بیاورند. ماینرها برای افزایش شانس دریافت پاداش ارز دیجیتال توان محاسباتی خود را افزایش می‌دهند و با قرارگیری در کنار یکدیگر احتمال دستیابی به رمزارز را افزایش می‌دهند که با توجه به قیمت بیت کوین در معاملات، کاملا به‌صرفه است.

از نظر فنی امکان استخراج بیت کوین با یک کامپیوتر خانگی متوسط وجود دارد؛ اما به احتمال زیاد بازدهی آن و مقدار دریافت پاداش در این روش به‌صرفه نیست. در واقع حتی ممکن است رمزارز دریافتی به اندازه‌ای نباشد که برای پرداخت قبض برق کافی باشد. امروزه درآمدزایی با استخراج بیت کوین، نیاز به ابرکامیپوترهایی قدرتمند یا ریگ‌های متشکل از چندین ASIC دارد.

کامپس ماینینگ راهی برای کاربران فراهم می‌کند که بتوانند بدون دردسر از مجموعه‌ای از ماینرهای فوق‌العاده ASIC بهره‌مند شوند و نیازی نباشد برای خرید آن در صف خریداران منتظر بمانند و محلی برای راه‌اندازی سخت‌افزار استخراج پیدا کنند.

اما سازوکار کامپس ماینینگ چگونه است؟ در مرحله‌ی اول باید ریگ ASIC مورد نظر خود را از طریق شرکت خریداری کنید تا آن را تهیه و در یکی از فضاهای مخصوص استخراج خود در سراسر جهان نصب کند. سپس کامپس ماینینگ ریگ کاربر را راه‌اندازی می‌کند و به یکی از استخرهای ماینینگ مورد نظر مشتری متصل می‌شود. در نهایت مشتری باید هزینه‌ی برق مصرفی ماینر را پرداخت کند و بیت کوین‌های استخراج‌شده به‌وسیله‌ی ریگ ماینر به کیف پول ارز دیجیتالش ارسال می‌شود.

کامپس نظر به‌خصوصی درباره‌ی فرایند استخراج بیت کوین دورسی در میان نگذاشته؛ اما یکی از نمایندگان شرکت به وب‌سایت خبری Decrypt گفته است حداقل اندازه سفارش ماینر یک ریگ تکی ASIC است و نیازی نیست برای شروع هزینه‌ی زیادی متقبل شوید و ریگ چندگانه خریداری کنید.

زک وول، مدیر محتوا و تحقیقات کامپس ماینینگ، می‌گوید:هدف کامپس ماینینگ این است که با فراهم‌ کردن دسترسی به هزینه‌ی برق یکسان، پشتیبانی سخت‌افزاری مشابه و فضای راه‌اندازی حرفه‌ای ماینر که فقط غول‌های ماینینگ از آن بهره می‌برند، به هر کسی اجازه بدهد فرصت استخراج بیت کوین داشته باشد.

البته استقرار یک ریگ ماینینگ سرمایه‌گذاری کوچکی نیست. تا لحظه نگارش این مقاله، کامپس ریگ‌های Antminer را با قیمت حداقلی ۸۲۰۰ دلار و زمان انتظار قابل افزایش تا ماه می سال ۲۰۲۲ (اردیبهشت ۱۴۰۰) ارائه می‌کند. بنابراین با در نظر داشتن قیمت کنونی بیت کوین به مبلغ ۴۵,۸۰۰ دلار که نسبت‌ به ابتدای سال ۲۰۲۱ بیش‌ از ۵۰ درصد رشد کرده است و در نظر گرفتن رکود بزرگ بازار در ماه می، همچنان می‌تواند سرمایه‌گذاری روبه‌رشد و مترقی قلمداد شود. کامپس با احتساب هزینه‌ی برق ریگ‌ها، سود روزانه را در حال حاضر ۳۳ دلار در هر روز تخمین می‌زند؛ البته، مقدار سود در هر روز می‌تواند با روز دیگر متفاوت باشد.

درنهایت، با توجه به ارزش خالص ۱۴/۶ میلیارد دلاری جک دورسی بر اساس گزارش فوربز، احتمالا با این اقدام دروسی خیلی ریسک مالی نمی‌کند و خطر زیادی او را تهدید نخواهد کرد.

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.